Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[GSM] Vodafone komt misschien met budget telecom aanbieder

Pagina: 1
Acties:

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik kwam dit tegen en vond het een zeer intressant artiekel en kan dit jullie natuurlijk niet onthouden!
Vodafone overweegt 'budgetmerk'
Gepubliceerd op woensdag 09 maart 2005
(P7) Telecombedrijf Vodafone overweegt met een budgetmerk van zijn diensten op de markt te komen, dat is af te leiden uit woorden van voorzitter Arun Sarin.

Vodafone ontwikkelt een telefoonproduct dat te vergelijken is met budgetproducten als die van de luchtvaartmaatschappijen. Zoals KLM eens haar goedkope merk Buzz had en British Airways met dochter Go de concurrentie aanging met EasyJet en Ryanair, zo wil Vodafone op prijs concurreren met bijvoorbeeld Telfort en Orange, met een tweede merk.

Klanten die een abonnement nemen op de goedkope beldienst via internet, krijgen goedkope bel- en sms-tarieven, maar hebben geen recht op klantenservice of andere rechten die abonneebellers wel hebben.

Dat zegt Vodafone-baas Arun Sarin in een vraaggesprek met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung.

De lancering van het nieuwe product is ingegeven door de scherpe concurrentie in de telecommarkt in Europa. Bovendien signaleert Sarin dat tussen de 5 en 15 procent van de belklanten nooit gebruikt maakt van de helpdesk en aanverwante dienstverlening. Deze groep mobiele bellers wil Vodafone gaan bedienen met lagere bel- en sms-tarieven en aankoopgemak.

Onder welk merk Vodafone op de markt komt met haar prijsvechter, noch de prijsstelling is bekend. Naar verwachting verschijnt het budgetmerk eerst op de Engelse en Duitse markt en daarna op andere Europese markten.

Vodafone vindt kennelijk inspiratie in de werkwijze van veelondernemer Stelios Haji-Ioannou, onder meer oprichter van EasyJet. De Griekse ondernemer laat het Deense telecombedrijf TDC, voormalig grootaandeelhouder in T-Mobile, onder het merk EasyMobile vergelijkbare goedkope telecomdiensten uitrollen in Europa. EasyMobile moet net als Vodafones nog te lanceren product enkel via internet te verkrijgen zijn en klanten lokken met lage tarieven, maar zonder service.

Meer overnames
Sarin beoogt 80 procent van de groei van Vodafone op organische wijze te realiseren. In de komende één à twee jaar zal hij enkele overnames doen, vermoedelijk in Oost-Europa, om de overige twintig procent groei te realiseren.

Vodafone Nederland volgt de ontwikkelingen van zijn buitenlandse zusterbedrijven, maar zegt niet alle nieuwe diensten per definitie over te nemen.
Bron

ik vind dit echt een goeie zaak want ik heb op dit moment orange en als er een nieuwe prijsvechter op de markt komt dan zullen de andere wel moeten volgen redeneer ik!
het lijkt mij dan ook zeer aantrekkelijk om een abbonoment te neme of een prepaid kar ofzo van zo een budget aanbieder!

delen jullie ook deze mening?

daanno

Verwijderd

Vodafone: No Immediate Plans To Launch Low-Cost Service

LONDON -(Dow Jones)- Vodafone Group PLC (VOD), the U.K.-based mobile telecommunications company, Wednesday said it has no immediate plans to launch a low-cost mobile phone service.

German press reports Wednesday quoted Vodafone Chief Executive Arun Sarin as saying the company plans to establish a low-cost brand to target an additional 5% to 15% of the market Vodafone doesn't reach.

But a Vodafone spokesman told Dow Jones Newswires that the company has no immediate plans to launch a low-cost brand. He said that the company is considering such a move, among other options.

The spokesman declined to comment on whether Vodafone is in talks to buy either Czech operator Oskar Mobil, or its owner Telesystem International Wireless Inc. (TIWI).

Company Web site: Http://www.vodafone.com

-By Nic Fildes, Dow Jones Newswires; 44-20-7842-9264; nicolas.fildes@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ow hmm das wel echt jammer! ik denk echt dat zo een prijsvechter de markt goed zou doen! maar ja tervergeefs..

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:54
Ik heb hier zeker interesse in, de enige reden dat ik een Vodafone abbo heb is dat het de enigste operator is die dekking heeft in mijn woonplaats.