Bevriezen PC / USB/PS2 poorten vallen weg

Pagina: 1
Acties:

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

Na enkele maanden met een af-en-toe vastlopend (gedurende 10 sec.) systeem te hebben gewerkt, is het systeem vorige week compleet vast gelopen....... :(

Hij gaf aan dat hij de NTLDR niet kon vinden.... (zal wel e.o.a. virus zijn denk ik).

Nu ben ik bezig alles opnieuw te installeren, en "bevriest" het de PC op de meets vreemde momenten. Tijdens het installeren van SP2 voor de eerste keer en nu zelfs al bij het opstarten....

Het lijkt erop dat het moederbord de PS2 en USB poorten niet meer activeerd, de lichtjes in de ontvanger van de Logitech MX 700 desktop gaan namelijk uit. Op zo'n moment rest er niets anders dan het compleet resetten van de PC (en hopen dat hij niet meteen weer vast loopt). Overigens stopt de PC op zo'n moment ook met alle bewerkingen (opstarten etc.....).

Wie weet waar dit aan kan liggen, of heeft zoiets ook meegemaakt?

Zou mijn MB naar de kl*te zijn? Andere muis en toetsenbord heb ik al geprobeerd, daar ligt het niet aan.

Voor de volledigheid mijn spec's:

GigaByte GA-8GPNXP Duo
Intel Pentium 550 800 MHz
Maxtor MaXLine III 300 GB, 7200 rpm, 16 MB, SATA
Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2
Asus AX600 XT /TD Extreme 128 MB
Plextor PX-116A OEM, Zwart
Plextor PX-712A/T3B Retail, Zwart 1 € 90,76 € 90,76
SilentMaxx ProSilence 420-Papst 420W ATX 420 watt

E.e.a. is momenteel ca. 5 maanden oud.....

Bij voorbaat dank!!!!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Download memtest eens. ( via google enzo)
Dan kan je je geheugen testen, want het geheugen was meestal de oorzaak van freezes. :)

Verwijderd

Een link geven mag wel hoor.

DEZE dus .

Gewoon op een floppy zetten en booten vanaf flop. Rest gaat vanzelf. Wel even lang laten lopen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ntldr is voluit 'ntloader', bestandje dat windows nodig heeft om te laden (Windows Xp is gebaseerd op Windows NT). Het is dus zeker geen virus ofzo, het is een essentieel bestand. Ik gok op datacorruptie? Kan je de toestand van je HD is checken? S.M.A.R.T.-diagnose?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nou....... pogingen van vandaag :( :

HD test gedaan met Powermax (progje van Maxtor) en een poging gedaan het geheugen te testen met "memtest" beide tests => systeem wederom vastgelopen (bevroren)......

BIOS terug gezet naar versie 5 (was versie 6) geen effect :'(

Weet het nu ook niet meer..... sta op het punt de kl*tezooi het raam uit te gooien..... :'(

Iemand nog een idee

Verwijderd

Memtest gebruikt de HD als het goed is niet tijdens de tests, dus dan zal het iets anders zijn. Als het systeem de hele tijd al onstabiel was kan het van alles zijn. Misschien heeft je mobo het nu gewoon begeven. Je had het toch eerder op moeten lossen in die "enkele maanden".

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik hoor niks over voeding test. PC loopt slecht als voeding slecht werkt. Voeding moet in orde zijn, en dat is ook eerste en belangrijke punt om naar te kijken. PC kan niet tegen rare spanningen.
Gooi andere voeding in met meer vermogen en kijk nog es na.
Pagina: 1