Ik wil via java een arraylist creeeren die van een persoon de naam, twee hardloop-tijden en een totaaltijd bevat. die totaaltijd is opgebouwd door die laatste twee hardlooptijden op te tellen. ook moeten er gegevens kunnen worden toegevoegd aan de lijst, en dat dan automatisch die totaaltijd opgebouwd wordt. (dit is dus de probleemstelling). een arraylist maken levert geen problemen op. ik had ook al door dat als een gebruiker tekst invoert, deze ingelezen wordt als een string. deze moet dus geconverteerd worden naar een integer om er mee te kunnen rekenen. dat snap ik ook nog.
dan raak ik het spoor bijster: hoe kan ik deze twee tijden bij elkaar optellen en deze opslaan en koppelen aan de informatie bij de rest van de persoon? Ik heb zelf hier wel wat probeersels liggen qua code, maar heb niet het idee dat dat ook maar in de buurt komt.
alvast bedankt voor de moeite,
ps) ik heb uitgebreid de search gebruikt, maar kon niks vinden waar ik wijs uit kon worden.
ps2) als iemand nuttige voorbeelden/links heeft, dan zou dit ook zeer welkom zijn!
dan raak ik het spoor bijster: hoe kan ik deze twee tijden bij elkaar optellen en deze opslaan en koppelen aan de informatie bij de rest van de persoon? Ik heb zelf hier wel wat probeersels liggen qua code, maar heb niet het idee dat dat ook maar in de buurt komt.
alvast bedankt voor de moeite,
ps) ik heb uitgebreid de search gebruikt, maar kon niks vinden waar ik wijs uit kon worden.
ps2) als iemand nuttige voorbeelden/links heeft, dan zou dit ook zeer welkom zijn!