Tooltje om geluid te "draaien"

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb al even gezocht op GoT en Google, maar heb niks gevonden omdat het nogal lastig te omschrijven is.

Ik zoek een programma waarbij ik het geluid dat uit mijn boxen kom kan "mappen". ik heb namelijk een aantal boxen op mijn computer aangesloten en de output zou ik graag willen draaien zodat het geluid links/rechts en voor/achter weer klopt met de positie waarin ik op dat moment zit.
Met andere woorden ik zoek dus een tool waarbij ik het geluid wat bijvoorbeeld van linksvoor komt wordt gemapped naar rechtsachter.

weet iemand ook of er zo iets bestaat voor windows (xp)

[ Voor 3% gewijzigd door Madcat op 09-03-2005 22:19 ]

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 16:52
is het misschien niet handiger om je boxen andersom aan te sluiten als het ware ?, schilt weer een hoop achtergrondprogrammaatjes die weer niet in elk programma worden ondersteund, driver fouten, windows flipt...standaard verhaal :P

[ Voor 49% gewijzigd door Shuisman op 09-03-2005 22:20 ]

• Madcat
  • Niet online
ik zal het even uitleggen, ik heb mijn boxen zo staan dat als ik achter mijn pc zit, het geluid goed heb van mijn pc speakers en van mijn versterker is dan "onjuist"
en als ik een film kijk, dan is die van mij pc speakers "onjuist"

nu heb ik me er tot op vandaag niet zo heel erg aan geergerd.. maar ik zat zo te denken "hebben meer mensen hier niet last van" en er zal toch vast wel iemand zijn die een tooltje hiervoor heeft geschreven.

bij de tooltjes die bij mijn geluidskaart zaten heb ik het ook nog niet gevonden, het lijkt me zo iets simpels als "een profiel" ofzo aan maken. en technische is het denk ik wel mogelijk.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:29
een_madcat schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:23:
ik zal het even uitleggen, ik heb mijn boxen zo staan dat als ik achter mijn pc zit, het geluid goed heb van mijn pc speakers en van mijn versterker is dan "onjuist"
en als ik een film kijk, dan is die van mij pc speakers "onjuist"
Met media player classic kun je de mapping van je speakers bij de settings aanpassen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Madcat
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:24:
[...]

Met media player classic kun je de mapping van je speakers bij de settings aanpassen.
Held!
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, media player clasic is ook zo ideaal.
Bedankt.

edit:

dan heb ik nog een ander vraagje. ik heb 2 geluids kaarten (1 onboard) in mijn pc zitten.
en weet iemand ook of/hoe het mogelijk is om dezelfde geluids feed naar allebij de geluids kaarten te sturen?

op dit moment kan ik wel bij verschillende programma's een geluids kaart selecteren maar het lukt me niet om 1 programma geluid te sturen naar beide kaarten. (bij MPC kon ik het ook niet vinden)

[ Voor 41% gewijzigd door Madcat op 09-03-2005 22:37 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:29
weet niet of dat kan, maar je kan iig hardwarematig de 2 geluidskaarten doorlussen, dan heb je iig hetzelfde resultaat.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1