[GEZOCHT] VGA Y-splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 16:01
Ik ben op zoek naar een VGA Y-splitter. 2x female - 1x male

Afbeeldingslocatie: http://www.everything2connect.com/images/VGA_Splitter.jpg

Ben al wezen googlen maar kom alleen maar USA shops tegen. Weet iemand zo een webshop in NL waar ik iets dergelijks kan bestellen?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Kijk eens bij Conrad oid.

• Mr-Leo
Heb hier de Businesscatalogus van 2005 liggen, en staat niks in.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:21

_Ernst_

Mark It Zero!

Beetje offtopic, maar kan zoiets uberhaupt wel? meerdere monitoren aan 1 vga poort?
En als het al kan denk ik niet dat het de beeldkwaliteit ten goede zal komen...

Last.fm

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
Op google krijg ik anders aardig wat hits als ik zoek op vga splitter, vga split kabel etc

http://www.ice-systems.nl/Content/Producten/Kabels.htm

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
Je kan ze trouwens ook met een booster kopen die het signaal versterkt. Dan heb je wel een klein kastje en ze zijn behoorlijk duurder. Ik denk 60-100 euro.

• Mr-Leo
_Ernst_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:21:
Beetje offtopic, maar kan zoiets uberhaupt wel? meerdere monitoren aan 1 vga poort?
En als het al kan denk ik niet dat het de beeldkwaliteit ten goede zal komen...
ja hoor kan prima, spul wordt gewoon verkocht. alleen waar :P verschil zie je toch niet.. het signaal moet naar een beamer en naar een tft-tje.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik wil niet bijdehand doen ofzo :P maar kun je niet beter een videokaart nemen met 2 vga uitgangen (kan bijna elke <2-3 jaar oude videokaart wel, meestal met meegeleverd DVI adaptertje). Gewoon even beeld klonen en je bent er ook.

Zo'n splitter levert volgens mij een slechte beeldkwaliteit op, afhankelijk van resolutie en refreshrate.

Maar je zou anders ook nog een computerbeurs kunnen proberen... daar hebben ze vaak de meest vreemde kabeltjes ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 09-03-2005 22:33 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Palomar schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:32:
ik wil niet bijdehand doen ofzo :P maar kun je niet beter een videokaart nemen met 2 vga uitgangen (kan bijna elke <2-3 jaar oude videokaart wel, meestal met meegeleverd DVI adaptertje). Gewoon even beeld klonen en je bent er ook.

Zo'n splitter levert volgens mij een slechte beeldkwaliteit op, afhankelijk van resolutie en refreshrate.

Maar je zou anders ook nog een computerbeurs kunnen proberen... daar hebben ze vaak de meest vreemde kabeltjes ;)
kabeltje is waarschijnlijk goedkoper, en als het hier een laptop betreft wordt het al een stukje moeilijker he ;)

• Mr-Leo
Palomar schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:32:

Helaas geen optie. Zoals gideon82 al zei is dit veel duurder (kabel zal zo'n 10 euro kosten). En het grote probleem is dat het in een low profile case moet waar alleen low profile kaartjes in passen. Daarbij heb ik al zo'n kabel maar dan van 2 meter in gebruik en het verschil zie je niet. Tenminste niet bij dit doel. ene beeld op een beamer, andere op een goedkoop tft-tje. (powerpoint).

Ik heb al wel een kabel gevonden van 1.8 meter maar dat is me te lang. er moet namelijk ook nog 10 meter vga naar de beamer aan vast en dat zie ik niet zitten. Ik weet dat 'r kabels van 20cm in de handel zijn (zie afbeelding).

Verwijderd

Bij een pasieve VGA Y-splitter (alleen een kabel dus) wordt het beeld echt zichtbaar slechter. Uit ervaring kan ik zeggen dat het echt lijkt alsof je de helft van de helderheid van het beeld verliest.

De beste oplossing is een actieve VGA splitter. Ik zou een ATEN videosplitter aanraden (VS-102). Dit kastje kost ongeveer 40 euro en werkt prima. Ik heb er zelf twee van in gebruik. Ook de male/female wens van jou klopt bij dit kastje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:00 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
als het dan toch low kost gewone PC is, waarom dan niet PCI vga, voor een paar euro te vinden op marktplaats.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 13:31
geen low kost, maar low profile, oftewel de kast is niet zo groot, ongeveer 9 cm dik ofsow

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1