Toon posts:

ene camera wordt niet herkend, andere wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb een Canon Powershot A80. Als ik deze probeer aan te sluiten op mijn pc (mobo= Asus P4S8X-X) wordt de camera geïnstalleerd als "Canon Camera". Maar verder niks. De camera is en niet via deze computer te bereiken en niet via de bijgeleverde software.
Ook als ik deze software niet geïnstalleerd heb werkt het niet. De camera is niks mis mee, op andere pc's werkt hij prima.
Ik heb de USB drivers opnieuw geïnstalleerd, alle USB-poorten geprobeerd, de nieuwste camera drivers, het automatisch uitschakelen van de USB-poort om energie te besparen uitgezet en met vele andere dingen gekloot.
Ook het ingeschakeld houden van de camera en dan pas de computer aanzetten had geen nut.
Maar nu heb ik een andere camera erbij gepakt. Een FujiFilm S5500. Deze werkt perfect! Doet het meteen zonder installeren van wat dan ook.
Wie o wie weet het probleem.
bvd

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• ymmud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik ken de camera opzich niet maar is het geen instelling in de camera zelf? Iets met mass storage ofzo? :/

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

Is de driveletter niet 'verstopt'? Kijk effe in schijfbeheer of er een driveletter wordt toegewezen die wellicht al in gebruik is en pas deze dan aan.

Groetjes, FaceDown.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat FaceDown zegt heb ik ook al eens meegemaakt. Ik heb alleen een workaround tip voor je: koop een cardrpeader. Die leest je data veel sneller uit, werkt op alle moderne pc's en dit soort problemen zul je er niet zo snel mee tegenkomen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Moet je niet eerst de driver installeren voordat je em aansluit? :/

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:51

FaceDown

Storende factor.

breinonline schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:51:
Wat FaceDown zegt heb ik ook al eens meegemaakt. Ik heb alleen een workaround tip voor je: koop een cardrpeader. Die leest je data veel sneller uit, werkt op alle moderne pc's en dit soort problemen zul je er niet zo snel mee tegenkomen.
Dat probleem kun je ook hebben met een cardreader. Het komt meestal voor als er 1 of meerdere netwerkdrives aanwezig zijn.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is er echt niet, ook niet verstopt! Gekeken via Schijfbeheer. Ook heb ik het met en zonder driver geprobeerd. En nee, het is niet nodig. Zie bericht

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Wat is je OS?

Verwijderd

Als je de camera aansluit, en daarna aanzet, hoor je dat het welbekende USB geluidje?
Pagina: 1