Probleem:
Tijd in windows loopt te snel, in een uur (echt uur) soms wel tot 10 minuten te snel)
Besturing:
Windows XP pro (eng)
systeem:
asus 87N8X-X
amd 2800+
512 ddr
Heb met het zoeken op dit forum een ander topic gevonden wat op mijn probleem lijkt alleen heeft daar de vraag stelle last van een te langzaam lopende klok, en zijn fout zat in de bios.
dit topic
Ook las ik een post van dracula78:
Maar goed, klokje loopt dus te snel, iemand met een oplossing of een uitsluitsel of het wel of niet aan windows ligt.
En voor Dracula78: als jij vermoed dat het ook aan css kan liggen (in mijn geval dus) zou je me ff willen mailen met dat ntp-client ding, en een uitleg. of ff kunnen replyen hier.
Bijvoorbaad dank alle,
Marius
Tijd in windows loopt te snel, in een uur (echt uur) soms wel tot 10 minuten te snel)
Besturing:
Windows XP pro (eng)
systeem:
asus 87N8X-X
amd 2800+
512 ddr
Heb met het zoeken op dit forum een ander topic gevonden wat op mijn probleem lijkt alleen heeft daar de vraag stelle last van een te langzaam lopende klok, en zijn fout zat in de bios.
dit topic
Ook las ik een post van dracula78:
en dat omschrijft mijn probleem precies, alleen vermoed ik dan dat het veroozaakt word door een ander spel (counter strike source).quote: Dracual78Ik heb hetzelfde probleem met een 2GHz Pentium-4 processor, maar alleen als ik één bepaald spel speel (Hoyle Games 2004 van Sierra). Dit spel gebruikt 100% processor tijd, maar met andere programma's of spellen die de CPU intensief gebruiken is het probleem niet aanwezig.
Terwijl dit spel actief is, gaat de secondenwijzer veel sneller: na 45 'echte' seconden is ie al helemaal rond. Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, maar ik heb inmiddels een kleine, simpele NTP-client geschreven, die automatisch na het afsluiten van het spel wordt aangeroepen en de klok weer gelijk zet.
Zie je de secondenwijzer ook sneller gaan dan normaal? Kijk eens of je een proces kunt vinden dat dit veroorzaakt, bv. door een voor een wat dingen uit te zetten, te beginnen bij de meest CPU intensieve processen....
Maar goed, klokje loopt dus te snel, iemand met een oplossing of een uitsluitsel of het wel of niet aan windows ligt.
En voor Dracula78: als jij vermoed dat het ook aan css kan liggen (in mijn geval dus) zou je me ff willen mailen met dat ntp-client ding, en een uitleg. of ff kunnen replyen hier.
Bijvoorbaad dank alle,
Marius