[XP] Klok loopt te snel?*

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Tijd in windows loopt te snel, in een uur (echt uur) soms wel tot 10 minuten te snel)

Besturing:
Windows XP pro (eng)

systeem:
asus 87N8X-X
amd 2800+
512 ddr

Heb met het zoeken op dit forum een ander topic gevonden wat op mijn probleem lijkt alleen heeft daar de vraag stelle last van een te langzaam lopende klok, en zijn fout zat in de bios.
dit topic

Ook las ik een post van dracula78:
quote: Dracual78
Ik heb hetzelfde probleem met een 2GHz Pentium-4 processor, maar alleen als ik één bepaald spel speel (Hoyle Games 2004 van Sierra). Dit spel gebruikt 100% processor tijd, maar met andere programma's of spellen die de CPU intensief gebruiken is het probleem niet aanwezig.

Terwijl dit spel actief is, gaat de secondenwijzer veel sneller: na 45 'echte' seconden is ie al helemaal rond. Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, maar ik heb inmiddels een kleine, simpele NTP-client geschreven, die automatisch na het afsluiten van het spel wordt aangeroepen en de klok weer gelijk zet.

Zie je de secondenwijzer ook sneller gaan dan normaal? Kijk eens of je een proces kunt vinden dat dit veroorzaakt, bv. door een voor een wat dingen uit te zetten, te beginnen bij de meest CPU intensieve processen....
en dat omschrijft mijn probleem precies, alleen vermoed ik dan dat het veroozaakt word door een ander spel (counter strike source).

Maar goed, klokje loopt dus te snel, iemand met een oplossing of een uitsluitsel of het wel of niet aan windows ligt.
En voor Dracula78: als jij vermoed dat het ook aan css kan liggen (in mijn geval dus) zou je me ff willen mailen met dat ntp-client ding, en een uitleg. of ff kunnen replyen hier.

Bijvoorbaad dank alle,

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Service Pack 2 al geinstalleerd?

Ik pas de topictitel een klein beetje aan zodat [XP] conform Windows Operating Systems - Policy vooraan staat :) al eens een bios-update of een nieuw batterijtje overwogen?

Tijds aanduiding windows XP > [XP] Klok loopt te snel?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sp 2 (1 ook trouwens) kan nie..ssshhtt.. :X

bios heb ik pas ge update, en batterij lijkt me sterkt pc staat altijd aan, en volgens mij haalt windows tijdens opstarten de tijd van de bios, en daarna loopt hij vanuit windows..
dus niet opnieuw opstarten is ook niet de bios tijd gebruiken.. dacht ik hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

Dan heb je pech gehad. Installeer eerst SP2 maar eens.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als jij het niet erg vind wacht ik ff Dracula's antwoord af, want service pack 2 instaleren, om alleen maar mijn klokje goed te laten lopen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 06:32:
als jij het niet erg vind wacht ik ff Dracula's antwoord af, want service pack 2 instaleren, om alleen maar mijn klokje goed te laten lopen.. :|
ja, dat zal ie lezen... dat topic is van vorig jaar en de kans dat hij dit topic ziet is redelijk klein
en voor die ntp-client *zou* je even kunnen gaan googlen, is maar een ideetje hoor
windows heeft er zelfs al een, als je naar je klok instellingen gaat en dan naar internet tijd zit daar eentje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33

ErA

Grappig genoeg ben ik vandaag tegen een soortgelijk probleem aangelopen...

Ik speelde een spelletje en het hakte allemaal heel erg. De time limit was 20, maar toen mijn timertje 0 raakte zat de rest pas bij 10 seconden over...
Dat hakken en die tijd bij elkaar deed me een beetje denken etc. Paar keer opnieuw opgestart mocht niet werken,

Ik heb zojuist systeem herstel gedaan en het ziet er al beter uit nu.

Ik zou alleen graag willen weten of iemand kan bevestigen dat de windows klok (de analoge met secondewijzer, dubbelklik op tijd) inderdaad niet constant secondes aanslaat.
Want bij mij doet hij: 1,2,3,444,5,6,7,88,9,10,...
Echter houd ik er een stopwatch bij dan is een minuut wel een minuut
maar dit doet hij niet netjes in 60 dezelfde stapjes.

Het enige wat ik geinstalleerd heb tot nu toe is het lego spelletje uit de huiskamer. Kleine kans dat dat er iets mee te maken heeft denk ik. Maar je weet maar nooit.

voor de vragen:
WindowXP sp1`met alle update
ABIT NF7-s
Amdathlon xp 2800+
Geen overclocks
Alles origneel
In tijden niet gewijizigd (hardwarematig)
werkter 8 uur terug nog perfect
geen drivers veranderd

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 22-03-2005 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mijn secondewijzer loopt ook met de volgende intervallen (waarbij X<Y):
X,X,X,X,Y,X,X,X,X,Y,X,X,X,X,Y...

Ik ondervind verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows is geen realtime OS, dus het klokje zal inderdaad met horten en stoten lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
is een 'bekend' probleem bij de a7n8x moederborden... (hier hetzelfde probleem)
volgens mij is er niet veel aan te doen.
Als je even search zal je zien dat er meer gevallen met hetzelfde probleem zijn.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
hp38guser schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:26:
Dan heb je pech gehad. Installeer eerst SP2 maar eens.
offtopic:
Dat is nou net een reactie van iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is ;)

Misschien werkt de door de TS gebruikte programmatuur wel niet correct onder Windows XP Service Pack 2? Ga dan niet lopen zeuren maar accepteer het en probeer eventueel nieuwe (mogelijke) oplossingen en ideeën aan te dragen.

Heb je wel de nForce drivers geinstalleerd vanaf de nVidia website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:34
Loopt je klok in de bios wel goed? meestal neemt windows namelijk de bios tijd over.

Groeten Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
wel eens van de relativiteitstheorie gehoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tennisbal schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:20:
wel eens van de relativiteitstheorie gehoord? :)
Misschien moet hij z'n fan dan trager laten draaien?

Serieus:

Ik heb de -deluxe versie gehad van dat board, en ik kreeg er ook problemen mee. Die problemen werden wel DEGELIJK gefixt met SP1. Als je die niet kunt installeren door zekere FCKGW-gerelateerde redenen, zijn daar fixes voor. En dat is alles wat ik je kan vertellen. Je zou ook kunnen gaan studeren, zodat je goedkoop een studenten licentie kan aanschaffen. En anders, als je de software blijkbaar de moeite waard vind, waarom betaal je er niet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33

ErA

Oké dan mensen ik begin me nu heel erg zwaar te ergeren aan wat er hand is...

Het is er namelijk weer.

Per uur loopt mijn PC al wel zo'n 5 minuten sneller in tijd. Dit is gewoon heeel erg irritant.
Het heeft voornamelijk effect op mijn spelletjes zoals boven bescrehven.
Tevens staat mijn hard/software beschreven.

Ik heb inmiddels windowsupdate gedraait en SP2 geinstaleerd maar dat mag niet baten.
Ik zit ook al weer te denken aan format.

Het enige wat werkt (tijdleijke oplossing) is systeem herstel naar paar dagen terug. Maar zodra ik daarna weer een extra keer reboot is het weer terug.

Ik heb niets geinstalleerd wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Iemand suggesties hierover. Is dit hardwarematig? Is mijn hardware defect?
Dan is gewoon je clock van je mobo gaar, maar je kan natuurlijk wel de ingebouwde time sync gebruiken van XP
Zoals ik al vermeld had heeft het dus niet alleen betrekking op de tijd maar op alles. Games zijn niet meer gesynct zoals ik al zei. Als ik een spel met een time limit van 20 minuten speel. Dan telt hij bij mij: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, 0. En als ik de 0 hoor duurt het nog eens 10 seconden. Dat klopt dus niet. En verder hakt het hierdoor, doordat mijn client corrupte data aan de server doorgeeft.
Ik denk dat het klokje probeert aan te duiden dat je achter de computer weg moet want je zit er te lang achter
Hier kan ik wat mee! |:(

[ Voor 35% gewijzigd door ErA op 26-03-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Dan is gewoon je clock van je mobo gaar, maar je kan natuurlijk wel de ingebouwde time sync gebruiken van XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Ik denk dat het klokje probeert aan te duiden dat je achter de computer weg moet want je zit er te lang achter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

n00bs schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:07:
Tsja, dat lijkt me ook niet de optimale oplossing... dan moet die time-sync zeker iedere seconden worden gebruikt ;)?

Maar net wat Euss hierboven ook al zegt: Windows is geen RT-OS, dus dan heb je altijd kans op dit soort problemen. Wat dit betreft is Windows gewoon onbetrouwbaar.. (en nee dat is geen flame)

Check anders ff de tijd in je BIOS, dat is namelijke de hardware-tijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Greenstick op 26-03-2005 21:18 ]

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:09
Ik heb dit probleem ook gehad, het ging gepaard met regelmatig verloren gaan van bios instellingen. Dat bracht me op het idee om het batterijtje te vervangen en daarmee was ook het probleem van de klok verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hielp het de PC iets over of onder te klokken, dus staat hij nu bijv. op CPU frequency 100 zet hem dan op 101, 102 of 99, 98.
Er was ook nog een tooltje CLRCMOS wat je hele BIOS schoonmaakte en dat heeft ook wel eens geholpen (heb verschillende A7N8X DL moederborden gehad met dit probleem).
Zie bijv. hier http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/#6a
Pagina: 1