Aanroepen aantal gegevens voor CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar een script voor in een CMS script van me zelf.
Hierin wil ik een klein overzicht bouwen van de gegevens van mijn klanten.

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om te laten controleren in een PHP geschreven script,
hoeveel data mijn "klanten/vrienden" verbruiken en daadwerkelijk mogen gebruiken.

Dus mijn Cpanel / Directadmin geeft aan dat ze 1 gig mogen gebruiken en daarbij al 0,5 gig gebruikt hebben. Is dit mogelijk om aan to roepen via een PHP script? Zo ja hoe?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Robin

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Je kan toch gewoon de logfiles van bijvoorbeeld Apache uitlezen en parsen? De hoeveelheid data die gebruikt wordt kan je dan in een database opslaan. Als je dat regelmatig (zeg 1 keer per dag) uitvoert heb je een aardig betrouwbare meting.

En zo is het maar net.

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Script request horen hier niet dacht...

Om op je vraag in tegaan, als je iedere klant een aparte map geeft waar ze hun spullen in mogen zetten, kun je de grootte daarvan opvragen.
En als je dan nog ergens het maximale aantal wat ze mogen gebruiken hebt staan, dan kun je de waardes van elkaar aftrekken. En heb je dus hun gebruikte ruimte.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bovenaan een (include) file in je CMS:
PHP:
1
2
3
4
if ($waarde_in_gebruik > $waarde_die_mag) {
  die('Site niet meer toegankelijk. Gebruiker heeft teveel dataverkeer gegenereerd.');
}
//Hier de rest van het bestand

Hoe je aan die waarde die in gebruik is komt, dat is iets wat je zelf beter weet dan ik. Waarschijnlijk uit een database ofzo. :P

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 09-03-2005 22:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 12:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Beste Shark16,

Hier in P&W draait het om het zelf programmeren. Als je op zoek bent naar kant en klare scripts dan zit je hier helaas verkeerd. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests.

Daarnaast hoef je je naam echt niet onder je posts neer ze zetten, dat neemt alleen maar extra ruimte in beslag en je nick en link naar je profiel staan toch al naast je post :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.