Toon posts:

[Windows XP Pro] lokale ping wel, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Medion PC naast me staan waar een aantal ding mis mee zijn.
Nu wil ik deze op internet hangen om de laatste updates en andere removers te downloaden.
Normaal prik ik een netwerkkabel in een PC en sluit deze aan op mijn multi-PC modem van E-Tech. Dit werkt altijd.

Vandaag dus niet. Ik heb de werkgroep al staan zoals alle andere PC's hier in huis, de Medion zit in de juiste range (192.168.1.x, 255.255.255.0, en gateway is 192.168.1.1). Met deze settings heb ik alles hier draaien. Mijn PC, mn broertje's PC en mn servertje.
Ook heb ik de netwerk-wizard al doorlopen, ook zonder succes.

Als ik kijk bij ipconfig staat alles goed. Als ik alle lokale IP's ga pingen, inclusief localhost gaat alles goed; 100% succes rate, wil ik pingen naar bijv. www.tweakers.net dan krijg ik de melding:

"Ping aanvraag kan host www.tweakers.net niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw."

Ook zijn er geen proxy instellingen ingesteld, en zijn alle eventuele firewalls uit.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Even handmatig een dns server invullen bv die van je provider. Dit zal het probleem wel oplossen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
DNS is net als bij mij ook 192.168.1.1, net als mijn PC waarvan ik dit nu typ...

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Voor toekomstige problemen is het misschien handig dat je je modem als DHCP server voor het interne netwerk instelt. Dan moet je enkel 1x op de modem de diverse instellingen zetten (zoals IP range, netmask, gateway, DNS server(s)) en ben je verder op iedere pc van het gezeur van netwerkinstellingen wijzigen af. Gewoon op DHCP client zetten, en gaan met die banaan.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ja, maar het zou toch ook gewoon zo moeten werken...

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:15:
DNS is net als bij mij ook 192.168.1.1, net als mijn PC waarvan ik dit nu typ...
Leg eens rustig uit hoe je alles heb geprikt, wat je als wat hebt ingesteld en welk IP adres, netwerkmask, gateway en DNS server hebt gebruikt op ieder component in je netwerk - dus de modem, pc's, eventuele router en firewall.

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
en als je eens een ping doet naar 213.239.154.35?

Als tie dan wel een reply geeft ligt het waarschijnlijk aan je DNS instellingen. Zoniet dan kan je TCP/IP configuratie wel eens aan puin liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door PeetR op 09-03-2005 21:23 ]

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Topicstarter
mijn modem heeft als ip 192.168.1.1
als ik dit ip intyp kan ik dus inloggen en alle instellingen veranderen.
dit ip wordt ook gebruikt als gateway en dns; alles in 255.255.255.0

mijn PC heeft als ip 192.168.1.2

die van mijn broertje is 192.168.1.3

de server is 192.168.1.4

ik heb op dit moment ingesteld staan dat er tot maximaal 192.168.1.6 uitgedeeld kan worden.

in mijn firewall (Zonealarm) zit de hele 192.168.1.x reeks in de zogenaamde Trusted Zone.

Verwijderd

Topicstarter
Hee...! Als ik ping op het Tweakers IP adres dan geeft hij wel een reactie en 100% success rate...

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Dat had ik wel verwacht. Ik denk dat de DNS-service van je modem niet helemaal lekker is. Een keertje resetten kan geen kwaad. Gebruik anders een vast DNS van een provider naar keuze. Hier op GOT moet ergens een lijstje te vinden zijn.

(kan niet meer vinden :( had het topic moeten bookmarken)

[ Voor 10% gewijzigd door PeetR op 09-03-2005 21:42 ]

Your time as a student is the best time of your life

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Een gateway is wat anders als een DNS server. Stel als DNS server op je XP bak eens je DNS server van je provider in. Anders gaat dit niet werken, want DNS zorgt voor de vertaling van namen naar IP-adressen (en andersom), en het verkeer wat het internet op gaat heeft niet als bestemming www.weetikveelwatikzoekiktypemaareenswatik.nl maar a.b.c.d waarbij a,b,c en d ieder een octet van het IP-adres voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat DNS inhoudt, het gekke vind ik alleen dat ik alles exact zo instel als op 3 andere PC's in dit netwerk wat allemaal perfect werkt, alleen bij die Aldi bak dus niet
Pagina: 1