Ik zou graag willen weten of het volgende mogelijk is met SQL. Ik heb hiervoor zelf al wat geprobeert maar liep al (heel) snel vast.
Wat ik wil bereiken is dat in een view er rij nummers worden gegenereerd op basis van twee fields uit die record. Zoiets als het volgende voorbeeld. Een tabel bevat orderregels, dus voor een bepaald ordernummer bestaan er meerdere records. Maar voor elk record kan weer een bepaald lijntype hebben. Wat ik zou willen is dat voor elke order een teller de verschillende lijntypes telt. Dat zou zoiets moeten opleveren (field teller moet dus gegenereerd worden):
Iemand enig idee hoe je zoiets dergelijks zou kunnen aanpakken?
Wat ik wil bereiken is dat in een view er rij nummers worden gegenereerd op basis van twee fields uit die record. Zoiets als het volgende voorbeeld. Een tabel bevat orderregels, dus voor een bepaald ordernummer bestaan er meerdere records. Maar voor elk record kan weer een bepaald lijntype hebben. Wat ik zou willen is dat voor elke order een teller de verschillende lijntypes telt. Dat zou zoiets moeten opleveren (field teller moet dus gegenereerd worden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| TELLER ORDER# LINETYPE 1 10001 A 1 10002 B 2 10002 B 2 10001 A 1 10002 A 2 10002 A 3 10002 A 2 10001 A |
Iemand enig idee hoe je zoiets dergelijks zou kunnen aanpakken?
[ Voor 3% gewijzigd door Deddiekoel op 09-03-2005 21:10 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2