Ik heb een Cisco 837 router geconfigureerd. De router is voorzien van NAT. Aan de binnenkant heb ik de reeks 192.168.0.x. Deze router is gekoppeld aan een server waarop ISA-Server draait. De externe kant van de ISA-Server is 192.168.0.2. Alles werkt hoe het hoort, alleen moet er nu naar de ISA server vanaf een aantal thuiswerkplekken een VPN opgebouwd worden naar de ISA-Server. Dit werkt op basis van PPTP. Oftewel er wordt gebruik gemaakt van TCP poort 1723 en IP 47 - dus GRE tunneling.
Ik heb de PC ingesteld om verbinding te maken met het externe ip van de router. Ik krijg vervolgens error 800. Dit houdt in dat poort 1723 niet lekker loopt, want er geldt bij PPTP het volgende:
TCP 1723 - verificatie
GRE 47 - datatransport
Het is me alleen niet duidelijk wat er nu fout gaat. Ik heb het volgende in de router staan:
ip nat outside source static tcp 192.168.0.2 1723 x.x.x.x 1723 extendable
(x.x.x.x = extern ip-adres)
Ik heb vervolgens ook een extended access-list op de dialer1 interface gehangen (inkomend verkeer op extern ip):
ip access-list extended Inbound
permit esp any any
permit gre any host 192.168.0.2
permit tcp any host 192.168.0.2 eq 1723
permit udp any any eq isakmp
permit tcp any any eq telnet
permit tcp any host x.x.x.x eq smtp
deny ip any any
Ik hoop dat iemand me kan helpen bij wat er fout gaat....
Ik heb de PC ingesteld om verbinding te maken met het externe ip van de router. Ik krijg vervolgens error 800. Dit houdt in dat poort 1723 niet lekker loopt, want er geldt bij PPTP het volgende:
TCP 1723 - verificatie
GRE 47 - datatransport
Het is me alleen niet duidelijk wat er nu fout gaat. Ik heb het volgende in de router staan:
ip nat outside source static tcp 192.168.0.2 1723 x.x.x.x 1723 extendable
(x.x.x.x = extern ip-adres)
Ik heb vervolgens ook een extended access-list op de dialer1 interface gehangen (inkomend verkeer op extern ip):
ip access-list extended Inbound
permit esp any any
permit gre any host 192.168.0.2
permit tcp any host 192.168.0.2 eq 1723
permit udp any any eq isakmp
permit tcp any any eq telnet
permit tcp any host x.x.x.x eq smtp
deny ip any any
Ik hoop dat iemand me kan helpen bij wat er fout gaat....