Hoi,
Op school hebben wij een project lopen waarbij we een werkstation (Windows XP), een windows server (Windows 2003 Enterprise server) en een Linux server (Gentoo) moeten opzetten, en nog een extra schijf die moet dienen als backup.
Nu hebben wij een schijf van 20 gigabyte tot ons beschikking, en hierop heb ik als 1ste Windows xp (3,5 gig) geinstalleerd.
Daarna Windows server 2003 Enterprise (6 gig).
Na deze installatie volgorde had ik een dual boot, die goed werkte.
Daarna heb ik Gentoo Geinstalleerd (+- 6 gig).
Als bootloader heb ik grub gekozen.
Na de installatie heb ik gereboot, en ben ik gaan kijken of alles werkte.
Gentoo starte normaal op, Windows xp starte ook normaal op, Alleen Windows 2003 Enterprise Server wil niet meer opstarten.
Hij geeft dan de melding <windows root>/windows/system32/ntoskrnl.exe mising or corrupted.
Ik heb al gezocht op internet, maar geen resultaat.
Ook heb ik het al geprobeerd via de recovery functie van windows, door via expand het bestand terug te plaatsen.
Maar niks wil helpen.
Ik heb in cfdisk gekeken onder linux en zag wel dat er een rare indeling van de schijf was.
#
hda1 - ntfs – winxp - primaire
hda 5 – ntfs – server 2003 - secundaire
hda 3 – ext3 – boot - primaire
hda 6 – swap - secundaire
hda 4 – ext3 - root - primaire
#
Heeft mischien iemand hier een oplossing voor?
Want ik vind het zonde om weer heel de installatie + configuratie opnieuw te doen, en na de installatie van gentoo weer met het zelfde probleem te zitten.
Op school hebben wij een project lopen waarbij we een werkstation (Windows XP), een windows server (Windows 2003 Enterprise server) en een Linux server (Gentoo) moeten opzetten, en nog een extra schijf die moet dienen als backup.
Nu hebben wij een schijf van 20 gigabyte tot ons beschikking, en hierop heb ik als 1ste Windows xp (3,5 gig) geinstalleerd.
Daarna Windows server 2003 Enterprise (6 gig).
Na deze installatie volgorde had ik een dual boot, die goed werkte.
Daarna heb ik Gentoo Geinstalleerd (+- 6 gig).
Als bootloader heb ik grub gekozen.
Na de installatie heb ik gereboot, en ben ik gaan kijken of alles werkte.
Gentoo starte normaal op, Windows xp starte ook normaal op, Alleen Windows 2003 Enterprise Server wil niet meer opstarten.
Hij geeft dan de melding <windows root>/windows/system32/ntoskrnl.exe mising or corrupted.
Ik heb al gezocht op internet, maar geen resultaat.
Ook heb ik het al geprobeerd via de recovery functie van windows, door via expand het bestand terug te plaatsen.
Maar niks wil helpen.
Ik heb in cfdisk gekeken onder linux en zag wel dat er een rare indeling van de schijf was.
#
hda1 - ntfs – winxp - primaire
hda 5 – ntfs – server 2003 - secundaire
hda 3 – ext3 – boot - primaire
hda 6 – swap - secundaire
hda 4 – ext3 - root - primaire
#
Heeft mischien iemand hier een oplossing voor?
Want ik vind het zonde om weer heel de installatie + configuratie opnieuw te doen, en na de installatie van gentoo weer met het zelfde probleem te zitten.