Toon posts:

[adobe illustrator cs]2 vraagjes..

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is de titel niet helemaal goed, maar ik heb twee vraagjes over Adobe Illustrator (CS).
1) Als je bv. een werkstuk gaat maken, kun je dan ook meerdere pagina's maken, of moet je dan gewoo n meerdere keren een nieuw document op A4-formaat openen???

2) Hoe krijg je je tekst zo, dat hij automatisch in een vierkant staat, zoals dat bij tijdschriften ofzo gebeurt?? (dat elke regel even lang is, en dat de ruimte tussen de letters daarop aangepast wordt.. Zoiets heb je al als je naar links uitlijnt, of als je naar rechts uitlijnt, maar wat ik wil, dat je zegmaar zowel naar links als naar rechts uitlijnt..)

Verwijderd

Illustrator is niet gemaakt om tekst te verwerken en denk dus ook niet dat het mogelijk is om een 2de pagina in te voegen. Om sterk uit te vullen heb je een tool maar die heb ik nog niet perfect zien werken in illustrator.
Ik raad je aan een beter opmaakprogramma te zoeken zoals Indesign of QuarkXpress.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Volgens mij ben jij echt gewoon op zoek naar een tekstverwerkingsprogramma zoals good'ol Word waar je gewoon je tekst kan "uitvullen".

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37

Pelle

🚴‍♂️

Nieuwe pagina toevoegen kan niet. Illustrator is geen DTP pakket.
Links en rechts uitlijnen (uitvullen) kan wel gewoon. Lees je handleiding maar eens.

Dit topic is gesloten.