[Accu] Acer Aspire 1304

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ik zit met het volgende probleem van de laptop. Als ik op de accu werk dan gaat hij naar ongeveer 5 tot 10 minuten spontaan uit... Als ik voordat ik de laptop aan zet eerst de accu test (er zit een knopje op de accu zelf waarmee hij met ledjes aangeeft hoeveel er nog in de accu zit) dan geeft deze aan dat de accu 80 tot 100% vol zit.

Eenmaal Windows XP opgestart geeft hij ook aan dat de accu ergens in de 90% gevuld is. Echter valt hij dus naar zo ongeveer 5 tot 10 minuten gewoon in 1 keer uit. Als ik dan vervolgens weer met de accu tester ga kijken dan geeft deze nog steeds 80 tot 100 % aan :/ .

Ik heb al in GoT gezocht en in Google. Ik heb al geprobeerd met de vries truuk, alleen dit hielp niet (situatie bleef hetzelfde). Ook heb ik geprobeerd om deze accu te leren dat hij op de accu moet werken en niet gebruik moet maken van de adapter (voor het geval dat hij lui was geworden, alhoewel ik hem meestal OF op accu en pas opladen als hij bijna leeg is OF op adapter gebruik)

Ik heb wel al wat gelezen over een soort accu reset. Echter kon ik dit niet vinden in de bios van deze laptop. Ik vraag mij dus af of dit mogelijk is. Het lijkt mij absoluut niet dat deze accu ECHT kapot is... Voor ongeveer een week terug deed hij het nog perfecht, ongeveer 2 tot 2,5 uur op een accu.