Toon posts:

adsl hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier een adsl modem/router. Maar deze gaat naar een minuut of 4 steeds even off-line.
Nu dacht ik eerst dat het aan de dhcp server lag dus heb ik deze uitgeschakeld. Maar nu heeft hij het nog steeds. Weet iemand waar het nog meer aan zou kunnen liggen. Het gaat hier om een e-tech abrt03 annex B. en het adsl abbo is een basic van xs4all. En de lijn is een isdn.

Verwijderd

Ja dit is een bekend E-tech probleem. E-tech is relatief een goedkoop product en ook de kwaliteit is niet super te noemen. Echter geloof ik dat ze dit probleem in een nieuwe firmware hebben verholpen.

Bel anders E-tech even.

Suc 6

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

lekker kort door de bocht. Er is niet eens duidelijk wat er precies gebeurt... Valt adsl signaal weg? Valt de verbinding tussen de PC en de modem weg? Logt de modem uit?

Zonder specifieke melding kan je beter naar de helpdesk bellen. Die kunnen je stap voor stap uitvragen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
de modem zegt dat hij up is. de verbinding met de modem via lan is ook goed. alleen het internet singnaal stopt er gewoon even een paar tellen mee. game's disconecten. dat soort dingen. en dan een paar tellen later heb ik weer ineternet.

Verwijderd

Ik had dit zelf ook sinds de upgrade (3200/768). E-Tech V2 (ISDN) modem/router.

Iedere 6 minuten knalde de lijn eruit, ook haalde ik nooit 768K up altijd minder maar goed...

KPN is langsgeweest, lijn gemeten zaten veel errors op maar met een thomson (speedtouch) bleef de link wel op. Omdat er nog steeds errors op zaten heeft kpn een kaart in de centrale vervangen, geen effect, nog steeds iedere 6 minuten een hik.

Daarna was de keuze (van KPN) de snelheid omlaag of een speedtouch kopen. Gedaan en sinds die tijd 3200/768 en geen error meer gezien.

Is dus de moeite waard om te proberen KPN eerst eens te bellen en de lijn te laten doormeten. Als je in de buurt een speedtouch zou kunnen lenen is dat ook het proberen waard.

voor mij nooit meer e-tech. :(

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik weet niet meer met welk modem, maar er was ook een etech met een slechte stroomadapter, is nog wel een topic je over.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1