2x radeon in een vorm van sli?

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26
Als je op een sli moederbord in 1 van de sloten een radeon kaart zet, kun je dan in het 2de slot ook een vga kaart zetten die werkt?

Of gaat het mogelijk zijn om er andere kaarten in te zetten zodra die beschikbaar worden?

Verwijderd

Dan moet je natuurlijk een kaart hebben met een SLI bridge. Die zijn er nog niet. Weet uberhaupt niet of ATI niet met zijn eigen versie moet komen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

"Een Radeon"... Hmm, lijkt me niet werken...

Volgens mij moet de graka ook SLI ondersteunen, door middel van zo'n verbindings dingetje, en ik dacht dat ATi er wel mee bezig was, maar heb er weinig van gehoord. Op dit moment heeft nVidia de "rechten" op SLi :) Misschien had deze beter in het ATi topic gekunt?

Verwijderd

SLI zit momenteel alleen op Nvidia kaarten. Wellicht dat ATI in de toekomst (een vorm van) SLI introduceert, maar hier is geloof ik weinig of niets van bekend.

2 ATI kaarten gaat dus niet werken.

• eltinio
ok, gaan er wel andere kaarten voor pci express komen of blijft dat alleen voor vga?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vga is iets heel anders dan agp of pci express hoor :o

pci express en agp zijn beide manieren om een kaart aan te sluiten op je moederbord, sli is om twee identieke kaarten van nVidia met elkaar te verbinden, en vga is een videostandaard B)

[ Voor 64% gewijzigd door spone op 09-03-2005 19:38 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Ati komt binnenkort ook met hun versie van SLI (kijk even in het radeon topic voor meer info). Het grote verschil is dat het bij ati mogelijk zou moeten zijn om ook niet indentieke kaarten bij elkaar te plaatsen waar je bij nvidia alleen precies dezelfde kaarten kan gebruiken.

Verwijderd

volgens mij is er ergens een test geweest (ik dacht gamepcof anandtech. maar kan het niet meer vinden) die 2 ati video kaarten naast elkaar op een sli moederbord hebben gepropt en dat werkte in zoverre dat ze meer als 2 monitoren konden aansturen.
Zodra je een game speelt oid ging er eentje op zwart geloof ik maar onder XP zag je 2 video kaarten en kon je ze ook apart instellen...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Je kunt idd twee (verschillende) ATI PCI-e kaarten in een SLI bord (lees: 2 PCI-e 16x sloten) steken. Deze kaarten zullen echter onafhankelijk van elkaar werken, dus geen SLI modus of whatever. Je kunt op deze manier dus wel leuk veel monitoren aansluiten :) Eigenlijk hetzelfde dus als een ATI AGP kaart en er nog een ATI PCI kaart naast steken op een gangbaar AGP bord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
ja, ati komt inderdaad met een op sli lijkende techniek, maar dan met een anderre naam
die komt dan op basis van de nieuwe ati-mobo-chipset

verder zijn er al andere pci-e kaarten, een gigabit-lan kaart, omdat pci zelf aan de smalle kant is om gigabit-snelheden te halen als er ook nog andere kaarten op pci zitten

PSN: djmurcielago

• eltinio
Heb het stukje over de ati variant van "sli" ik vond het bijzonder interessant, als ati het gelijk met nvidia had gereleased waren ze nu de marktpleider op gebied van 2 vga's in 1 pc.

Verwijderd

De SLI techniek van Ati zal trouwens MRT (Multi Rendering Technology) gaan heten. Deze MRT-techniek zal verschijnen in de Ati R520 chipset. Deze zal waarschijlijk vertegenwoordigd gaan worden door de X950XT en ook Shader Model 3.0 bevatten. Ik haal speciaal deze aan, omdat ik hier pas een discussie over las op het forum. De kaart zal waarschijnlijk nog dit jar verschijnen :)
Pagina: 1