---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Volgens mij is dit ook nooit nauwkeurig te meten, want je kunt niet zien of iemand actief op GoT is he
Sowieso verwacht ik zieke statshoeren die een reload script / pagina gaan bouwen om hun online-timer op te drijven
[ Voor 29% gewijzigd door dawuss op 09-03-2005 19:29 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
als je puur naar mijn activiteit op GOT zou kijken, zou dat wel eens het beeld kunnen geven dat ik letterlijk uren achter elkaar op dit forum zit, maar da's dan dus vertekend.
dawuss schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:28:
[...]
Volgens mij is dit ook nooit nauwkeurig te meten, want je kunt niet zien of iemand actief op GoT is he
Volgens mij verloopt je aanwezigheid na 5 minuten; de door jou geschetste situatie zou dus niet voor kunnen komenVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:30:
wmah, ik klik de hele dag op minstens 5 IE schermen tegelijk en nog een paar programma's.
als je puur naar mijn activiteit op GOT zou kijken, zou dat wel eens het beeld kunnen geven dat ik letterlijk uren achter elkaar op dit forum zit, maar da's dan dus vertekend.
[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 09-03-2005 19:31 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik denk dat hij bedoelt, dat je gewoon je "schermpje" (= browser) open kunt laten staan... Of niet?
Snel editen he
[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 09-03-2005 19:32 ]
Maar dat is nogal "dom", vanwege de manier waarop het werkt: Volgens mij ben je "online" als je minder dan 15 minuten geleden iets hebt opgevraagd. Niet heel representatief, omdat iemand die eens in het kwartier een keer op f5 drukt dan vaker online is dan ieman die constant op GoT zit, maar dat maar een paar uur lang doet.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Dan ga je echt je doel voorbij streven. Het hoeft echt niet op de seconde nauwkeurig te zijn, want waar trek je de grens (ga je alleen ieder moment dat er muisbeweging is meten?). Dan heb je het niet meer over 'technisch haalbaar', maar over grenzen definiëren.djluc schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:27:
Met JavaScript kan je wel achterhalen of er ook daadwerkelijk activiteit is in het venster. Daarmee zou je een soort van timeout kunnen maken.
Ik vind de aanwezigheidsstatus zoals die nu wordt aangegeven met een blauw of grijs kopje best ok, en de tijd dat die aanstaat lijkt me een behoorlijke benadering.
Het zou inderdaad een leuke gimmick zijn.
Er zal alleen de afweging gemaakt moeten worden of de extra load die dit creeert het wel waard is, lijkt me.
Tip: als dit doorgevoerd wordt, het per user beschikbaar maken en standaard op 'uit' zetten, zo zullen alleen de echte die-hards en mensen die het willen weten het aan zetten. Dit scheelt toch weer aanzienlijk tov een default 'aan' voor alle users.
[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 09-03-2005 20:40 ]
Intentionally left blank
En dan heb je dus een nummertje waar je helemaal niets aan hebt.
Klik dan hier op
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het viel me recent op dat je tracker eindelijk mijn last-online eens niet resette; dus ik neem aan dat de rss/xml feeds eventueel wel zijn uit te sluiten. Of heb jij nu ook al een 100% blauw userhoofdje (hoe heten die dingen)?crisp schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:57:
Mijn GoT tracker haalt elke 5 minuten de XML-feed op; dat zou dus betekenen dat ik een 24 uurs online status heb
---
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd
Klik eens op 'logout' en kijk dan eens bij het aantal hits in je sessiedusty schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:27:
Lijkt me leuker om ook het aantal pagina's dat is opgevraagd door de gebruiker te zien dan
vv
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:28 ]
De last-online-timeout ligt op 15 minuten vziw, dus volgens mij heb ik inderdaad altijd een blauw hoofdje. Ik bezig dus vaak de /resetSpider.007 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:22:
[...]
Het viel me recent op dat je tracker eindelijk mijn last-online eens niet resette; dus ik neem aan dat de rss/xml feeds eventueel wel zijn uit te sluiten. Of heb jij nu ook al een 100% blauw userhoofdje (hoe heten die dingen)?
een /rss of /xml hit zou eigenlijk wel als een hit moeten gelden, maar niet je last-online tijd moeten wijzigen, maar dat doet het atm wel, daarvoor zou eigenlijk een uitzondering in de sessie-handler gemaakt moeten worden...
[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 10-03-2005 00:38 ]
Intentionally left blank
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
chem: wordt het nou per user standaard uit gezet en moet je het specifiek aan zetten, of?
en waar wordt het weergegeven, onder /logout?
crisp: makes sense. bedankt voor de uitleg.
[ Voor 17% gewijzigd door r0b op 10-03-2005 16:17 ]
Voor de rest is het een template-kwestie...
Intentionally left blank
Enige onnauwkeurigheid is er wel - het kan per sessie tot n oplopen, waarbij n de session-timeout is (en die staat hier op 900 seconden afaik).
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:28:
[...]
Klik eens op 'logout' en kijk dan eens bij het aantal hits in je sessie
vv@ hieronder
Zie ik nog steeds niet het aantal van andere gebruikerselevator schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:28:
* elevator wijst dusty op http://gathering.tweakers.net/forum/logout
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd
volgens mij ben ik in zegge en schrijve 3 minuten al weer het hele setje websites rond hoor.Spider.007 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:30:
[...]
Volgens mij verloopt je aanwezigheid na 5 minuten; de door jou geschetste situatie zou dus niet voor kunnen komen
Erm; ja..?.. ik bedoel te zeggen dat je sessie niet actief blijft zolang je een browserscherm open hebt. Je zal dus iedere 5 minuten iets op GoT moeten doen om jezelf als actief weer te gevenVerwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:19:
[...]
volgens mij ben ik in zegge en schrijve 3 minuten al weer het hele setje websites rond hoor.
---