Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Tijd doorgebracht op het forum

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Lijkt me dat dit wel mogelijk is. De LastVisit's worden bijgehouden; de tijd dat men doorbrengt op het forum lijkt me dan ook een heel aardige 'gimmick' om te implementeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Oew jah :P Zie ik ook wel zitten (ben veeel te vaak online denk ik zo)!

Ik ben vóór :*)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Eigenlijk wil ik dit helemaal niet weten ;)

Volgens mij is dit ook nooit nauwkeurig te meten, want je kunt niet zien of iemand actief op GoT is he :)

Sowieso verwacht ik zieke statshoeren die een reload script / pagina gaan bouwen om hun online-timer op te drijven :X

[ Voor 29% gewijzigd door dawuss op 09-03-2005 19:29 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

wmah, ik klik de hele dag op minstens 5 IE schermen tegelijk en nog een paar programma's.

als je puur naar mijn activiteit op GOT zou kijken, zou dat wel eens het beeld kunnen geven dat ik letterlijk uren achter elkaar op dit forum zit, maar da's dan dus vertekend.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
dawuss schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:28:
[...]

Volgens mij is dit ook nooit nauwkeurig te meten, want je kunt niet zien of iemand actief op GoT is he :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/online.gif
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:30:
wmah, ik klik de hele dag op minstens 5 IE schermen tegelijk en nog een paar programma's.

als je puur naar mijn activiteit op GOT zou kijken, zou dat wel eens het beeld kunnen geven dat ik letterlijk uren achter elkaar op dit forum zit, maar da's dan dus vertekend.
Volgens mij verloopt je aanwezigheid na 5 minuten; de door jou geschetste situatie zou dus niet voor kunnen komen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 09-03-2005 19:31 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Ik denk dat hij bedoelt, dat je gewoon je "schermpje" (= browser) open kunt laten staan... Of niet?

Snel editen he :+

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 09-03-2005 19:32 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 08:45

dawuss

gadgeteer

Maar dat is nogal "dom", vanwege de manier waarop het werkt: Volgens mij ben je "online" als je minder dan 15 minuten geleden iets hebt opgevraagd. Niet heel representatief, omdat iemand die eens in het kwartier een keer op f5 drukt dan vaker online is dan ieman die constant op GoT zit, maar dat maar een paar uur lang doet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Lijkt me een leuke feature, om te implanteren, ik weet alleen niet of dit wel technisch haalbaar is... hoe gaat dat geregeld worden? De tijd meten waarop je ingelogd bent? De tijd meten waarin je een venster open hebt? En hoe zit dat dan als je meerdere vensters open hebt staan van GoT?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Met JavaScript kan je wel achterhalen of er ook daadwerkelijk activiteit is in het venster. Daarmee zou je een soort van timeout kunnen maken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

Korakal

Up up up!

djluc schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:27:
Met JavaScript kan je wel achterhalen of er ook daadwerkelijk activiteit is in het venster. Daarmee zou je een soort van timeout kunnen maken.
Dan ga je echt je doel voorbij streven. Het hoeft echt niet op de seconde nauwkeurig te zijn, want waar trek je de grens (ga je alleen ieder moment dat er muisbeweging is meten?). Dan heb je het niet meer over 'technisch haalbaar', maar over grenzen definiëren.
Ik vind de aanwezigheidsstatus zoals die nu wordt aangegeven met een blauw of grijs kopje best ok, en de tijd dat die aanstaat lijkt me een behoorlijke benadering.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Het hoeft natuurlijk niet precies, maar als het tot op een half uur correct is dan zou dit al leuk genoeg zijn imo.

Het zou inderdaad een leuke gimmick zijn.
Er zal alleen de afweging gemaakt moeten worden of de extra load die dit creeert het wel waard is, lijkt me. :)

offtopic:
Tip: als dit doorgevoerd wordt, het per user beschikbaar maken en standaard op 'uit' zetten, zo zullen alleen de echte die-hards en mensen die het willen weten het aan zetten. Dit scheelt toch weer aanzienlijk tov een default 'aan' voor alle users.

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 09-03-2005 20:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Mijn GoT tracker haalt elke 5 minuten de XML-feed op; dat zou dus betekenen dat ik een 24 uurs online status heb ;)

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat je al gauw vreselijk uiteenlopende resultaten zult krijgen met mensen die evenveel tijd op het forum doorbrengen, maar op een verschillend moment :)
En dan heb je dus een nummertje waar je helemaal niets aan hebt.
Klik dan hier op :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lijkt mij eigenlijk wel een leuke statistiek - zeker als je het naast je individuele statistiek ook kan vergelijken met 'globaal' (dus zelf vs. gemiddeld)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alweer hier, da's al de 666de minuut!
Nuttig? 8)7

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:57:
Mijn GoT tracker haalt elke 5 minuten de XML-feed op; dat zou dus betekenen dat ik een 24 uurs online status heb ;)
Het viel me recent op dat je tracker eindelijk mijn last-online eens niet resette; dus ik neem aan dat de rss/xml feeds eventueel wel zijn uit te sluiten. Of heb jij nu ook al een 100% blauw userhoofdje (hoe heten die dingen)?

---

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Lijkt me leuker om ook het aantal pagina's dat is opgevraagd door de gebruiker te zien dan :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

dusty schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:27:
Lijkt me leuker om ook het aantal pagina's dat is opgevraagd door de gebruiker te zien dan :+
Klik eens op 'logout' en kijk dan eens bij het aantal hits in je sessie ;)

vv :w @ hieronder

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 21:28 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

* elevator wijst dusty op http://gathering.tweakers.net/forum/logout ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:22:
[...]

Het viel me recent op dat je tracker eindelijk mijn last-online eens niet resette; dus ik neem aan dat de rss/xml feeds eventueel wel zijn uit te sluiten. Of heb jij nu ook al een 100% blauw userhoofdje (hoe heten die dingen)?
De last-online-timeout ligt op 15 minuten vziw, dus volgens mij heb ik inderdaad altijd een blauw hoofdje. Ik bezig dus vaak de /reset ;)

een /rss of /xml hit zou eigenlijk wel als een hit moeten gelden, maar niet je last-online tijd moeten wijzigen, maar dat doet het atm wel, daarvoor zou eigenlijk een uitzondering in de sessie-handler gemaakt moeten worden...

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 10-03-2005 00:38 ]

Intentionally left blank

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

done O-)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Hadden we al een 'chem is een held!' banner? :o

chem: wordt het nou per user standaard uit gezet en moet je het specifiek aan zetten, of?
en waar wordt het weergegeven, onder /logout? :)

edit:
crisp: makes sense. bedankt voor de uitleg. :)

[ Voor 17% gewijzigd door r0b op 10-03-2005 16:17 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik denk dat chem doelt op de laatste opmerking in mijn vorige post, en dat 'ie dat gefixed heeft ;)
Voor de rest is het een template-kwestie...

Intentionally left blank

• chem

chem

Reist de wereld rond

Het staat voor iedereen aan en wordt niet bijgehouden voor bv rss feeds (net zoals je last visit).

Enige onnauwkeurigheid is er wel - het kan per sessie tot n oplopen, waarbij n de session-timeout is (en die staat hier op 900 seconden afaik).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zou je mooi lurkers mee kunnen identificeren. Maar ik neem aan dat al mijn tijd sinds tussen 2000 en 2005 niet bekend zou zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

uh nee, dit werkt pas vanaf 1.9.4 :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:28:
[...]

Klik eens op 'logout' en kijk dan eens bij het aantal hits in je sessie ;)

vv :w @ hieronder
Zie ik nog steeds niet het aantal van andere gebruikers ;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Spider.007 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:30:
[...]

Volgens mij verloopt je aanwezigheid na 5 minuten; de door jou geschetste situatie zou dus niet voor kunnen komen :)
volgens mij ben ik in zegge en schrijve 3 minuten al weer het hele setje websites rond hoor.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:19:
[...]

volgens mij ben ik in zegge en schrijve 3 minuten al weer het hele setje websites rond hoor.
Erm; ja..?.. ik bedoel te zeggen dat je sessie niet actief blijft zolang je een browserscherm open hebt. Je zal dus iedere 5 minuten iets op GoT moeten doen om jezelf als actief weer te geven :)

---

Verwijderd

dat bedoel ik ook hoor :)
Pagina: 1