Toon posts:

Nieuw computer gebouwd

Pagina: 1
Acties:
  • 16 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een pc gebouwd

een snelle 3.6 ghz met intel moederbord maar mijn vraag is:
alles goed aangesloten de pc werkte windows XP erop geinstalleerd alle drivers en vervolgens ging ik opnieuw opstarten paar keer. nadat alles klaar was wou ik de pc weer aanzetten maar dat wou ie niet de voeding is 300W zou dit aan de lage kant zijn maar dan alsnog hij deed het wel.. paar uur lang.. :S word dr helemaal gek van kan iemand mij a.u.b helpennnnnnn...?? :) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 19:09 ]

Verwijderd

Wordt je cpu niet te warm?

Iets meer info zou leuk zijn

Verwijderd

Topicstarter
toen me pc nog wel opstarten zat ik in de bios en daar stond 42 graden ik weet niet of dit normaal is..

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Hoi.. welkom op GoT.. :)

Als je nou een boel meer info zou geven zouden we je hier nog kunnen helpen. Dit is alleenmaar gis-werk...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Meer informatie geven en duidelijker typen.

Controleer of de voeding wel 18A op de 12V lijn heeft staan. Een Pentium 4 'Prescott' heeft minimaal 18A op de 12V lijn nodig.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi..

Nou... de pc start helemaal niet meer en er is ook geen lampje op het moederbord weet niet of dr wel spanning op staat ... ik heb wel 10 keer die knop van de voeding aan en uitgezet misschien dat dat er wat mee te maken zou kunnen hebben maar denk van niet..
verder is het een pc waar in xp en alle software heb geinstalleerd... maar nadat ik er een virusscanner op had aan gesloten kwam er wel een virus melding maar dat ken dr ook niet mee te maken hebben..

pc wil gewoon niet starten.. heb in het mainboard boekje 100 x alle kabels gecheckt van de Power SW,Reset Sw,speaker,led enzo die zitten wel goed ..

ik hoop op wat nuttige tips...

TNx alvast

Verwijderd

Topicstarter
18A op de 12V lijn heeft de voeding wel ....

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:19:
verhaal

TNx alvast
De FAQ staat er vol mee

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:19:
Hoi..

Nou... de pc start helemaal niet meer en er is ook geen lampje op het moederbord weet niet of dr wel spanning op staat ... ik heb wel 10 keer die knop van de voeding aan en uitgezet misschien dat dat er wat mee te maken zou kunnen hebben maar denk van niet..
verder is het een pc waar in xp en alle software heb geinstalleerd... maar nadat ik er een virusscanner op had aan gesloten kwam er wel een virus melding maar dat ken dr ook niet mee te maken hebben..

pc wil gewoon niet starten.. heb in het mainboard boekje 100 x alle kabels gecheckt van de Power SW,Reset Sw,speaker,led enzo die zitten wel goed ..

TNx alvast
Als de computer gelijk een virus heeft dan moet je eens Service Pack 2 slipstreamen in de Windows XP cd voordat je een installatie doet. Trek ook eerst je netwerkkabel eruit en installeer een virusscanner voordat je de pc uberhaupt op internet gooit.
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:21:
18A op de 12V lijn heeft de voeding wel ....
Merk/type voeding?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ehm vriend wat dacht je van een andere voeding proberen?

En je startpost is nogal kort door de bocht. Er staat niet wat voor een systeem het is. Aan enkel intel P4 3.6GHz hebben we niet veel. Een volledige configuratie is een must. En als je de voeding al vermoed dan probeer je toch een andere? Gewoon cool blijven en goed alles nalopen en nadenken. Als hij niet reageert op de power switch en alle kabels zitten echt goed aangesloten zou ik toch echt even een andere voeding proberen aangezien je aangeeft dat hij geen kik geeft. Dus ik gok dat daar iets mis mee is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Gewoon een kwestie van stap voor stap alle onderdelen af te gaan en te elimineren wat het niet is, maar zo te horen is het de voeding. Misschien even met een multimeter kijken of er nog enig teken van leven is in de voeding?

Als de voeding nog werkt, zou ik even kijken of de processor nog heel is en niet zwart is gekookt (je weet maar nooit), maar gezien het een pentium is, lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Als je dan de oorzaak nog niet hebt, alle onderdelen losgooien (HDD, DVD, etc.) en zo weinig mogelijk RAM laten zitten. Even kijken of hij dan wil booten. Zo niet, kan je moederbord waarschijnlijk RMA.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ga ajb eerst even zelf op onderzoek uit, dit is gokwerk zo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.