[A7V333] Booten lukt niet als TFT aan staat.

Pagina: 1
Acties:

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 23:41
Vreemd probleem.

Ik heb de volgende config
- Asus a7v333 met athlon xp+ 2600
- 768 mb (256+512)
- paar schijfjes enz.
- ati radeon 9600 pro
- benq fp937s+, aangesloten via DVI
- zalmann 400 watt voeding

Met mijn oude CRT nooit problemen. Totdat de BenQ Fp937s+ er aan kwam te hangen. Tijdens het booten kreeg ik de akoestische melding: 'CPU test failed' (dat is dan nog voordat er ook maar één letter op het scherm staat, nog voordat er maar één harddisk is gelezen). PC hangt dan.

Zet ik echter de tft helemaal *uit* (dus ook niet in standby) dan boot 'ie wel prima.
Dit lijkt me geen software probleem.
Vreemde zaak, vind je niet? Iemand soort gelijke ervaringen? Oorzaken?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Smit op 09-03-2005 19:06 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Jan Smit schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:56:
dat is dan nog voordat er ook maar één letter op het scherm staat, nog voordat er maar één harddisk is gelezen
Dat lijkt me logisch, je CPU wordt als eerste getest.

Misschien een lekstroom/kortsluiting over je DVI of D-Sub(Welke gebruik je eigenlijk?).
Dit kan allerlei vreemde, ogenschijnlijk ongerelateerde, verschijnselen veroorzaken.

Ik zou er trouwens gewoon mee terug gaan. Dit is niet normaal en omdat je oude monitor wel werkt kun je zeggen dat het niet aan je PC ligt. (ken je die problem solving flowchart? Can you blame someone else?-->No problem! :+ )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 19:07 ]

Verwijderd

De oorzaak ken ik zo meteen nog niet. Maar je kan er idd terug mee naar de winkel gaan jah!
Ben is benieuwd wat ze daar gaan zeggen.

Ge kunt uw scherm mss is aan een andere computer hangen, en zien wa het daar doet.
En googlen eh ;)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

edit: Misschien een lekstroom/kortsluiting over je DVI of D-Sub(Welke gebruik je eigenlijk?)._______Hij zegt dat hij het via de DVI uitang doet. Probeer is een andere videokaart of sluit hem aan op een andere computer, idd apart (8>

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT