Toon posts:

[IIS]Default website niet gevonden error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb IIS 5.0 Geinstaleerd. Ik heb voor de default site mijn home directory ingesteld. Als ik nu naar localhost in mijn internet explorer dan kreeg ik een error 500. Nu heb ik in IE gebruiksvriendelijke errors uitgezet en kreeg toen deze error:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.
|:(

Ik kan nergens vinden welke error die heeft "encountered" Heb ook in de logfile gekeken maar daar word ik ook niet wijs uit daar staat dit:

#Software: Microsoft Internet Information Services 5.0
#Version: 1.0
#Date: 2005-03-09 17:34:37
#Fields: time c-ip cs-method cs-uri-stem sc-status
17:34:37 127.0.0.1 GET / 401
17:34:37 127.0.0.1 GET /iisstart.asp 500
17:45:43 213.134.225.216 GET / 401
17:45:49 213.134.225.216 GET / 401
17:45:59 213.134.225.216 GET /iisstart.asp 500

Als ik in IIS.inf kijk bij de errors staat er dit

ERRORMSG_401="Unauthorized"

Ik denk dat ik dus geen autorisatie heb maar waar moet ik dat invullen :? en zou dat betekenen dat als ik een wachtwoord invul dat niemand op mijn site kan komen? 8)7

Ik snap er niks van. IIS draait dat heb ik gecheckt bij de services en de Default site draait ook.

Dus naar mijn inzien zou het moeten werken. Maar hij doet het niet. Ik wilde in eerste instantie Apache webserver gebruiken maar daarin kan ik geen ASP programmeren. dus moest ik wel IIS installeren. 8)7

Kent iemand deze error? :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heb je de aanwijzingen in de melding zelf ook al opgevolgd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Eh ik heb mijn vraag wat uitgebreid na wat zoek werk en die staat nu boven aan. Maar ik kom er niet uit :? 8)7

Ik kan ook nergens vinden waar ik mij moet autoriseren

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie dat lezen moeilijk is?

Eventlog != server logfiles

Maar goed. Je ASP.dll laadt niet goed dus ASP werkt niet.

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 09-03-2005 18:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeer eens een andere directory in te stellen dan je homedirectory? Ik kan me voorstellen dat andere user (IIS incluus) niet in jouw homedirectory mogen komen. Vandaar dat het zooitje normaal in een apart directory staat (C:\website ofzo) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. C:\Website als home directory maar precies dezelfde error. Heb ook even mijn pc opnieuw gestart(om IIS goed opnieuw te starten) maar dat maakte niks uit

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat staat er in je eventlogs dan? Zie ook de reactie van [rml]BackSlash32 in "[ IIS]Default website niet gevonden error"[/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Precies het zelfde :?

Zelfde error. Ik begrijp er niks van ook op microsoft.com gekeken maar daar stond ook niks.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zoek je niet goed.

Even je server logfile goed nakijken:

17:34:37 127.0.0.1 GET / 401

Eerst een 401 betekent dat er een resource wordt aangesproken waar niet de juiste rechten op staan voor je server om die te benaderen.

17:34:37 127.0.0.1 GET /iisstart.asp 500
een errorcode 500 is een Server Error, in dit geval dat je ASP component bombed.

Aangezien je eerst je 401 krijgt en daarna je 500 denk ik dat je IUSR_ geen leesrechten heeft voor je asp.dll waardoor je asp startpage niet door de server geparsed kan worden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
knikker dan eens een plain html file in die dir?

Die zou ie, mits de rechten goed zijn, iig moeten weergeven, die hoeft ie ook niet te parsen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan en dat werkt dus ik denk dat IIS opzich oke is.

Ik heb ee formulier gemaakt waarin je gegevens vraagt vand e persoon. als je submit dan wordt je dooorgelinkt naar een ASP bestand. Dat formulier is een HTM bestand en dat werkt maar als ik submit dan krijg ik dus weer die error.

Het is dus een ASP fout zoals al gezegt werd. Maar Hoe kan ik dit oplossen? Waar kan ik de rechten instellen voor ASP.dll of instellen dat er ASP bestanden geopend(gelezen)mogen worden?

Of moet er bij services nog een service draaien. Nu draait IIS Admin Service moeten er meer draaien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 07:57 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 07:53:
Ja dat heb ik gedaan en dat werkt dus ik denk dat IIS opzich oke is.
Al vermeld je dat de volgende keer nou even :+
[...]

Het is dus een ASP fout zoals al gezegt werd. Maar Hoe kan ik dit oplossen? Waar kan ik de rechten instellen voor ASP.dll of instellen dat er ASP bestanden geopend(gelezen)mogen worden?

Of moet er bij services nog een service draaien. Nu draait IIS Admin Service moeten er meer draaien?
Deze gelezen? [rml]BackSlash32 in "[ IIS]Default website niet gevonden error"[/rml] Volgens mij word daar een goede tip gegeven over hoe je je probleem moet oplossen :)

---

Pagina: 1