Toon posts:

moet ik m'n pc terug clocken om windows xp te instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al rond gesearched maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb mijn pc op gefokt maar niet op een schone instalatie. Ik wil nu xp pro opnieuw, op een schone schijf zetten, moet ik dan eerst terug ocen en kan ik vanaf een cd ook op een lege schijf xp pro instaleren zoder dos te gebruiken?

mijn specs:
asus a8v deluxe wifi ref.1
athlon 64 3000+ wc
1* maxtor 60Gb
1* maxtor 160Gb
xfx 6600gt 128mb agp

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:39 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:35:
Ja ik heb al rond gesearched maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb mijn pc op gefokt maar niet op een schone instalatie. Ik wil nu xp pro opnieuw, op een schone schijf zetten, moet ik dan eerst terug ocen en kan ik vanaf een cd ook op een lege schijf xp pro instaleren zoder dos te gebruiken?
ik zou niet weten waarom?

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:03
Nee als ie stabiel loopt kan je hem gewoon installeren met de settings waar je hem nu op heb staan

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:35:
Als je systeem stabiel was tijdens de OC (dus meer dan 6 uurtjes prime95) dan boeit het niet zo. Als hij niet helemaal stabiel was, dan is het slimmer eventjes stock te draaien tijdens de install.
winXP kun je trouwens booten van de CD zonder dos ja.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Sorry ik snap je vraag neit helemaal, ik weet neit veel van overclocken en onderclocken maar dat is toch emt de bios en heeft niks met je windows instalatie te maken

:edit:

mischien is refreshen ook eens handig als je wat pst |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:37 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ja je kan XP installeren zonder DOS te gebruiken. Sterker nog ik zou je sterk afraden om DOS te gebruiken.
Maar weet je wel zeker dat je dit zelf wilt gaan doen als je met zo'n vraag aan komt :?

Als je goed geOC't hebt hoef je je ook nergens zorgen om te maken.... als je pc op zo'n manier OC't dat de helft niet meer werkt, zou ik er niet aan beginnen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:36:
Ja je kan XP installeren zonder DOS te gebruiken. Sterker nog ik zou je sterk afraden om DOS te gebruiken.
Maar weet je wel zeker dat je dit zelf wilt gaan doen als je met zo'n vraag aan komt :?

Als je goed geOC't hebt hoef je je ook nergens zorgen om te maken.... als je pc op zo'n manier OC't dat de helft niet meer werkt, zou ik er niet aan beginnen...
ja ik heb al eerder mijn pc opnieuw geinstallerd maar toen had ik hem niet geclocked en ik wou nu mijn schijf echt helemaal schoon maken met een progje van maxtor dus dan heb ik weer eentjes en nulletjes toch :?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

SkyStreaker

Move on up!

Als je je HD toch helemaal leeghaalt:

Stop je XP CD in de CD-ROM
Start de PC vanaf de CD-ROM
Verwijder de huidige partitie C (die je dus LEEGHAALT, onverbiddelijk!)
Installeer opnieuw op partitie C

Klaar.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:43:
[...]

ja ik heb al eerder mijn pc opnieuw geinstallerd maar toen had ik hem niet geclocked en ik wou nu mijn schijf echt helemaal schoon maken met een progje van maxtor dus dan heb ik weer eentjes en nulletjes toch :?
Leg het is rustig uit want denk dat we er zo niet veel van snappen
Je pc is over geclocked ---> Je kan gewoon xp installeren
Nulletjes schijven ---> met je hdd fabrikant software een low level format uitvoeren

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

SkyStreaker

Move on up!

Ik zou een computerleek nou niet echt een low-format aan willen gaan raden...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dreeke schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:36:

Sterker nog, je kan XP niet installeren via DOS, dan geeft ie aan dat het geen geldige Win-32 toepassing is :)

Maar nee, je kan rustig installeren als je je CPU geoced hebt :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Windows XP installeren is nou niet iets wat we hier hoeven te bespreken ;)

Verder is het zo dat als je systeem stabiel is je niet terug hoeft te clocken.. is hij dat niet dan wel :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.