[XP] Noem jouw favoriete XP-tooltjes

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Nview
www.nvidia.com

Word standaard geleverd bij Nvidia drivers voor videokaarten, deze maakt het mogelijk je desktop veel beter te beheren en meerdere bureabladen te gebruiken.
Handig dus als je veel maar an ook veel programma's open hebt en geen geld hebt voor een Duall-Screen setup :P
Er zijn inderdaad zat handige andere alternatieven wederom google is your answer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Winbar - http://www.winbar.nl

WinBar is een gratis programma waarmee je systeem in de gaten kan houden.
Bijvoorbeeld, je ram geheugen, disk space, hoe lang je systeem up is ect.
Je heb ook een tracker die nieuwe kopstukken van tweakers.net weer geeft in de bar.
Zeer handig voor bezoekers die iedere dag tweakers.net bezoeken.
Daarnaast heb je Windows controles voor volume en winamp die hier aangestuurd kan worden via deze bar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
[b][message=22944483,noline]sputnik32 schreef op woensdag 09 maart 2005 @
- Actual Window Manager
Dit is mijn favoriete: je kunt alle programma's desgewenst minimaliseren naar het systeemvak. Handig voor bv e-mailprogramma's en processen die je op de achtergrond wil laten uitvoeren maar daar zelf geen zin in hebben, of programma's die je even niet nodig hebt.
- is geloof ook een trial versie, ik heb nu de volledige versie. bestaan ook meerdere proggels van.
Link
Freeware variant: RBTray :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:26:
- CCleaner

CCleaner (Crap Cleaner) is a freeware system optimization tool. That removes unused and temporary files from your system.
Link
ook hier ccleaner. _/-\o_
Modbreak:Liever zien we dit soort replies niet; de kans is nogal groot dat dit topic er straks namelijk vol mee staat :)

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 09-03-2005 18:57 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Puppetmaster.

Maakt van je bluetooth telefoon een afstandsbediening voor o.a. winamp, mediaplayer, BSplayer, powerpoint, et cetera. Ik gebruik het ook en het werkt goed, zeker voor skippen van nummers in winamp en pauzeren van films e.d. (handig als je je tv-out gebruikt) Benodigd is natuurlijk wel een bluetooth/usb dongle zodat je pc bluetooth compatible is. Is een trial-versie; als iemand een freeware versie van een gelijkbaar programma heeft, hoor ik het graag.
[url=http://www.lim.com.au/PuppetMaster/]link[url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 11:18

freshy98

Atari

Ik gebruik de volgende tools dagelijks danwel om er iets mee in te stellen dat niet standaard in Windows kan danwel op een moeilijke manier moet.

- TweakUI, CMDHere, Taskswitch (allen van Powertoys)
- EzPop (e-mail checker voor diverse protocollen. wordt niet meer gemaakt)
- SetPoint (Logitech software om knoppen van de muis in te stellen)
- Putty (om connecties te maken met diverse machines in mijn netwerk)
- Gaim (om een van de grootste ergenissen van Windows weg te nemen, nl. MSN Messenger. Gaim is lekker basic)
- F-Lock registry hack (om standaard de Functie toetsen te gebruiken ipv de, voor mij, onnodige toetsen er boven op. dit in combinatie met een MS Natural Multimedia keyboard)
- WinRAR (need to say more? thnx to GunHead, was 'm nl. vergeten. shame on me!)

[ Voor 6% gewijzigd door freshy98 op 09-03-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Laatst online: 12-09 15:55
nlite - http://nuhi.msfn.org/

Zodat ik van dat soort programma's af ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Icon restore: handig met de rechtermuisknop de icoontjes op het bureaublad op te slaan (de locaties) en weer op te roepen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48

nhanssen

QVL is non-tweakers

Total commander

www.ghisler.com

Een file manager voor files te kopieren, uitpakken, etc (indien software van derden)
Enorm handig indien je veel harde schijven gebruikt / veel bestanden kopieert. Voorloper was Windows Commander en ik meen Norton Commander. Dit is helaas Shareware. :(
Ik gebruik de volgende tools dagelijks danwel om er iets mee in te stellen dat niet standaard in Windows kan danwel op een moeilijke manier moet.

- TweakUI, CMDHere, Taskswitch (allen van Powertoys)
- EzPop (e-mail checker voor diverse protocollen. wordt niet meer gemaakt)
- SetPoint (Logitech software om knoppen van de muis in te stellen)
- Putty (om connecties te maken met diverse machines in mijn netwerk)
- Gaim (om een van de grootste ergenissen van Windows weg te nemen, nl. MSN Messenger. Gaim is lekker basic)
- F-Lock registry hack (om standaard de Functie toetsen te gebruiken ipv de, voor mij, onnodige toetsen er boven op. dit in combinatie met een MS Natural Multimedia keyboard)
Dit is geen programma / utility meer een register aanpassing zoals je zelf al aangeeft

[ Voor 60% gewijzigd door nhanssen op 09-03-2005 19:30 . Reden: typo + toevoeging ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontzettend triviaal: winzip/winrar.

"duh" hoor ik julie nu denken, maar je moest eens weten hoeveel mensen nog kloten met de "wizard gecomprimeerde mappen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

- Tweak-XP
Voor de rest gebruik ik niet echt veel... Wat ik vooral een enorme toevoeging hiervan vindt is dat als je nu op de rechtermuisknop klikt op een bestand dat je kan selecteren Kopieeren/Verplaatsten naar. Dat moet Windows standaard invoegen, is echt de beste functie die ik kan toevoegen. Daarnaast vind ik snelkoppelingen met pijl ook zwaar irritant, en dat schakelt de net genoemde probleemloos uit :)
- Spybot Search & Destroy. Naast Spyware verwijderen werkt het ook uitstekend om hiermee de opstartende programma's te verwijderen/veranderen/toevoegen.
- Firefox. Is wel duidelijk dacht ik, vergemakkelijkt alles veel, vooral de tabbladen functie vind ik zeer handig.
- FlashGet. Ik mis nog steeds een downloadmanager, door FlashGet te gebruiken heb je niet meer 100en vensters open staan, alleen nog maar 1 programma, wat alles een stuk overzichtelijker maakt.
- Nero Burning Rom. Werkt veel beter dan de bijgeleverde brandondersteuning.
- Total Commander. Veel makkelijker dan Explorer. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat met Kopiereen/Verplaats naar (wat ik eerder genoemd heb), ik het lang niet zo vaak meer nodig heb als eerst :)
- WinRAR. Veel betere ondersteuning e.d. Iedereen weet wel dat WinRAR voordelen heeft, dus laat de uitleg maar zitten _/-\o_
Dit was mijn lijstje wel zo ongeveer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 09-03-2005 19:33 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html

ShexView. Hiermee kun je die irritante ophoping van snelkoppelingen onder de rechtermuisknop in de verkenner opschonen. Hiermee kom je gemakkelijk af van die irritante "voeg item toe aan mediaplayer" snelkoppeling, zonder in het register te spitten. _/-\o_ Werkt uiteraard ook voor andere snelkoppelingen. (Freeware)
____

http://www.zabkat.com/

En Xplorer2 (ter vervanging van de ingebouwde verkenner). Onthoudt waar je bezig was als je hem afsluit. (Hmmm, volgens mij is het geen freeware meer.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
CC Proxy!

Werkt veeeeel beter dan ICS van XP. Deze laat hier nogal wat steken vallen! én hij laat de internet verbinding op de client er met regelmaat uitvallen. CCProxy verhelpt dit! Heeft een cache functie, werkt als proxy server (op ALLE protocollen) En is voor 3 users helemaal gratis! (Alleen de users in het netwerk, de server pc valt hier niet onder, dus kun je alsnog met 4 man gratis een goede proxy gebruiken.) Bovendien ondersteund CCProxy ook Port Mapping! In tegenstelling tot ICS kom je van inet uit dus WEL op een client pc als je hiervan een portmap gemaakt hebt. En het is VEEL stabieler.

Bijkomend voordeel: Met ICS kun je niet vanaf de server in je thuisnetwerk pingen (ja, heel vreemd :S) en met CCProxy kan dit wel gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door F-Tim op 09-03-2005 19:36 . Reden: URL ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Laatst online: 21-08 20:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:56:
- Puppetmaster.

Maakt van je bluetooth telefoon een afstandsbediening voor o.a. winamp, mediaplayer, BSplayer, powerpoint, et cetera. Ik gebruik het ook en het werkt goed, zeker voor skippen van nummers in winamp en pauzeren van films e.d. (handig als je je tv-out gebruikt) Benodigd is natuurlijk wel een bluetooth/usb dongle zodat je pc bluetooth compatible is. Is een trial-versie; als iemand een freeware versie van een gelijkbaar programma heeft, hoor ik het graag.
Daar gebruik ik Bemused voor (http://bemused.sourceforge.net/). Open-source en werkt perfect onder linux. Ik heb nog geen ervaring met de windows versie, maar die zal vast ook werken.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
leuk topic

dat niemand nog ACDSee heeft genoemd ter vervanging vd standaard picture viewer van XP waar je geen reet mee kan

wil wel nog even vermelden dat ik nog altijd de classic versie draai, vanaf versie 4 is ACDSee ook crap geworden met veel teveel zooi functies wat het programma zeer traag maakt

versie 3 (of classic) is perfect en zelfs freeware ondertussen geloof ik: www.acdsystems.com

[ Voor 9% gewijzigd door Noedelsupke op 09-03-2005 19:47 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

deamon tools: om al je cd's te mounten
flash fxp ( www.flashfxp.com) voor je ftp zaken.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitman Pro

De ultime Spyremove tool, knupt de freeware versie's van Adware, Spybot S&D, Cwshredder en de trial van Spy sweeper aan elkaar. Doet tevens ook nog wat opruiming en real-time bescherming.

Erg handig omdat je op deze manier met een paar klikken vier Spyware proggamma's in werking zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 11:04
ViperGTS schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:46:
leuk topic

dat niemand nog ACDSee heeft genoemd ter vervanging vd standaard picture viewer van XP waar je geen reet mee kan

wil wel nog even vermelden dat ik nog altijd de classic versie draai, vanaf versie 4 is ACDSee ook crap geworden met veel teveel zooi functies wat het programma zeer traag maakt

versie 3 (of classic) is perfect en zelfs freeware ondertussen geloof ik: www.acdsystems.com
Mja maar dan wel ACDSee Classic en niet die bagger versie 7 met allerlei troep erin wat ik niet nodig heb...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Mijn favoriet XP tooltjes zijn,

-WinRAR
-CrapCleaner
-xp-AntiSpy
-Hitman Pro
-TuneUp utilities 2004 - http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

• Ik gebruik graag Alcohol 52% om ISO's e.d. mee te mounten. Ik vind het wat stabieler dan deamon tools.
  • Verder vind ik Process Explorer erg fijn om file handles te sluiten als windows ze open laat (zodat je dir's niet kunt verwijderen).
  • Wallpaper changer van compumatrix is handig om in vaste intervallen je wallpapers te veranderen, handig als je er veel hebt.
  • DUmeter is goed om te zien hoeveel traffic je hebt. Vooral de som van je traffic over een lange tijd kan indrukwekkende proporties aannemen.
Leuk topic trouwens, zo leer je nog eens wat nieuws.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:09
netmeter (freeware)

te gebruiken om je dataverkeer te monitoren.
up- en downloadsnelheid weergave.
registratie van hoeveel data je gedownload hebt en geupload.
overzichten per dag, week en per maand.

Ik gebruik dit programma al heel lang en vind het zeer handig.

http://readerror.gmxhome.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
gvd * ILUsion vraagt excuses voor zijn gevloek

Ik had net zo'n mooie post gemaakt, met alles mooi bijgewerkt omdat ik in een oud forum iets gelijkaardigs gemaakt had. :'( Wel, dan moeten jullie het maar doen met de oude lijst. Dus let niet op dingen die momenteel niet meer kloppen (zo bestaat myHTPC niet meer bijvoorbeeld, er zijn al nieuwere versies van de meeste programma's uit etc.) Toch staat er veel handigst tussen, hoor. Vergeeft dus niet dat de meeste downloadlinks al totaal verouderd zijn.

Het oude forum van Medion/Aldi België
Ik snap niet helemaal wat dit forum met GoT te maken heeft? Ik haal het dan ook maar eventjes weg ;)

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 09-03-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:52:
deamon tools: om al je cd's te mounten
flash fxp ( www.flashfxp.com) voor je ftp zaken.
Dat is dus Daemon Tools, en idd onmisbaar (zonder link en met foute spelling zal men dat niet snel vinden). Handig zodat je je videocd's en andere images niet hoeft te branden. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ViperGTS schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:46:

Nee dus, classic kost $34.95 USD

Netmeter is een freeware (slechte) DUmeter kloon trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 09-03-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Bor_de_Wollef schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:13:
[...]

Nee dus, classic kost $34.95 USD

Netmeter is een freeware (slechte) DUmeter kloon trouwens.
Is dat beter dan NetLimiter?

Over de picture view: IrfanView, niets dan lof!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Laatst online: 23-01 08:12
Voila, opnieuw mijn lijstje wat vernieuwd, maar nu zal ik hem hier posten.

Eventueel wat verouderde entries voorbehouden:

edit: om de modbreak wat eer aan te doen. De 'gewone' tools en uitbreidingen/verbeteringen heb ik groot gelaten, de alternatieven voor typische Windows-programma's als WordPad, Notepad, Paint, Internet Explorer, Windows Media Player, heb ik kleiner gemaakt (want die tel ik ook nog onder verbeteringen, eigenlijk).

Avant Browser ()internet browser) gratis
handige browser voor elk gebruik met tabs, interface in 40 talen, pop-up stopper, zoekbalk, ... Het heeft iets minder last van spyware en helemaal gebaseerd op Internet Explorer.
www.avantbrowser.com
http://download.com.com/3...07&subj=dlpage&tag=button

Mozilla FireFox (internetbrowser) open-source en gratis
Browser die niet gebaseerd is op Internet Explorer, en zich stricter aan de standaarden houdt dan IE. Loopt stabieler en sneller, ook op oudere machines en heeft functies als pop-up stopper, een downloadmanager, ingebouwde zoekbalk, ... Omdat deze browser nog niet zo vaak gebruikt wordt, wordt spyware niet zo vaak doorgegeven via FireFox. De versie op de site is Engelstalig, om aan een Nederlandstalige/Franstalige versie te geraken moet je wat meer moeite doen, maar ze zijn er wel. Als je wat wantrouwig tegenover deze browser staat: hij is gebaseerd op de gecko-core die ook door de oerbrowser Netscape en het nieuwere Mozilla Suite gebruikt wordt.
www.mozilla.org/products/firefox
andere talen en versies: http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/#download
skins en plug-ins zijn op de site te vinden
als je voor een bepaalde site een plug-in nodig hebt, kan je altijd de Netscape of Mozilla-plugin gebruiken omdat FireFox daarmee perfect kan werken!

Mozilla Thunderbird (e-mail client) open-source en gratis
De Mozilla-tegenhanger van Outlook (Express) en hij mag er best zijn. Hiermee ben je iets beter beschermd tegen virussen die openen van zodra je een mail opent en er zit een intelligente spamfiler in (bij mij haalt hij er de meeste spam wel uit). Deze client ondersteunt wel POP3 en IMAP4 maar GEEN hotmail (HTTPMail), Yahoo! en dergelijke accounts zoals Outlook Express wel doet. Net als FireFox is hij veel stabieler dan de Microsoft-tegenhanger en hij kan veel beter om met grote hoeveelheden e-mail waar Outlook Express direct crasht en Outlook zeer traag opstart.
http://www.mozilla.org/products/thunderbird
Ook hiervoor zijn extensions en skins beschikbaar op de site

WinAmp 5 (mediaspeler) gratis of $14.95 Pro
Dit is zowat de moeder van alle mediaspelers met enkele mooie functies zoals cross-fading, een muziekdatabase (Media Library) en dergelijke. Daarnaast zijn er al duizenden skins en plug-ins gemaakt voor WinAmp (WinAmp 5 ondersteunt de meeste skins en plug-ins van WinAmp2(classic) en ook het merendeel van de skins van WinAmp3(modern)
Het verschil tussen Free en Pro: met WinAmp 5 Pro kan je cd's rippen naar MP3 en kan je playlist mee op een cd branden (maximale snelheid: 48x) en natuurlijk alle functies die in de gratis versie zitten.
www.winamp.com

Lavasoft Ad-Aware 6 (utilities/spyware) gratis voor thuisgebruik; vanaf $26.95 voor bedrijven, instellingen, en niet-thuisgebruik
Standaardtool om spyware te verwijderen. De betalende versies hebben enkele verbeteringen tegenover de gratis versie maar gewone gebruikers zullen die waarschijnlijk niet gebruiken. HOORT OP IEDERE COMPUTER TE STAAN NAAST JE ANTI-VIRUS
www.lavasoftusa.com

Spybot - Search & Destroy 1.3 (utilities/spyware) gratis
Standaardtool om spyware te verwijderen. Daarnaast heeft het ook een basis aan preventieve instellingen om spyware te weren in huis. HOORT OP IEDERE COMPUTER TE STAAN NAAST JE ANTI-VIRUS
http://security.kolla.de

Javacool's SpywareBlaster 1.4 (utilities/spyware) gratis
Standaardtool om spyware te blokkeren. Deze verwijdert geen spyware, maar zorgt ervoor dat bepaalde vormen van spyware niet geïnstalleerd kunnen worden. HOORT OP IEDERE COMPUTER TE STAAN NAAST JE ANTI-VIRUS
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

CodePad 3.71 (utilities/teksteditor) gratis
Een vervanger voor notepad/kladblok met enige leuke functies zoals syntax higlighting voor programmeurs (in veel talen) en een interface in meerdere talen. Vanaf de volgende versie zal die waarschijnlijk ook in het Nederlands uitkomen (vertaling is momenteel in de maak en ben ik nog aan het controleren)
Naast een gewone teksteditor zit er ook een HEX-editor in en een tool om verschillende bestanden te vergelijken met elkaar.
http://shicola.d2.cz/codepad/index.php
http://shicola.d2.cz/download.php?file=CodePad371.exe

Messenger Plus 3.01.94 (MSN Messenger plug-in) gratis ad-ware*
De laatste versie van de geliefde plug-in voor MSN Messenger en Windows Messenger. Deze ondersteunt alle Windows-versies hiervan en biedt extra opties als je contacten een andere naam geven, je conversaties en gebeurtenissen bijhouden, andere statussen aannemen, extra opmaakmogelijkheden voor in berichten, ... KIJK OOK NAAR DE VOETNOOT!
http://www.msgplus.net
http://download.msgplus.net/files/MsgPlus-301.exe
*ad-ware: De sponsor die bijgeleverd wordt is ad-ware/spyware en kan je computer goed om zeep helpen. Patchou is daarentegen zo 'lief' geweest om je de kans te laten de sponsor niet te installeren. Zorg er dus voor dat je tijdens de installatie klikt op 'Ik wil de sponsor niet installeren' wanneer de sponsor ter sprake komt!!
Op het forum van MsgPlus is tevens een versie voor MSN Messenger 7.0 beschikbaar (die, als ik me niet vergis, ook op de meuktracker staat).

Lavalys Everest Home (systeemanalyse) gratis voor thuisgebruik
Lavalys Everest Pro (systeemanalyse) $30
In het computermilieu is AIDA32 goed bekend en dit is de opvolger ervan. Dezelfde maker, dezelfde interface maar gewijzigde functies en nieuwe hardware die ondersteund wordt. De home versie bevat enkel de basis die je als thuisgebruiker nodig hebt met daarbij grotendeels de nadruk op multimedia (dus geluid, games, videodrivers,...). De uitgebreide functies die je in AIDA Enterprise kon terugvinden zijn in deze versie niet meer aanwezig.
www.lavalys.com

AIDA32 3.93 Enterprise (systeemanalyse)gratis VEROUDERD
Zoals hierboven aangegeven is AIDA32 een mooie tool en omdat je voor de nieuwe Lavalys moet betalen om uitgebreide tests te doen, wil ik hier nog even de laatste versie van AIDA32 vermelden. Voor oudere computer doet die nog perfect zijn werk en ik ga hem gebruiken om ons schoolnetwerk wat uit te mesten :P
www.aida.hu [deze site linkt door naar de site van Lavalys]
www.wintotal.de/server/aida32ee_393.exe

FreshDevices FreshDiagnose (systeemanalyse) gratis voor thuisgebruik
Om toch in de sfeer te blijven, nog een tooltje om je computer te analyseren. Dit is een eerder onbekend en onbemind product maar ook een aanrader. Let er wel op dat je moet registreren om een sleutel te krijgen maar dit is helemaal gratis en zo kan je op de hoogte blijven van alle updates.
www.freshdevices.com
http://www.freshdevices.com/files/diagnose.exe
http://www.freshdevices.com/download.html (registratie)

FreshDevices FreshView (multimedia/viewer) gratis voor thuisgebruik
Hiermee kan je al je multimediabestanden (audio, video, foto's, iconen, ...) mooi ordenen. Beeldbestanden kun je tussen verschillende formaten omzetten. Hij kan de iconen uit je DLL's, programma's en ICL's halen. Om te weten welke formaten hij ondersteunt, moet je echt eens een kijkje nemen op de site waar ze allemaal in een lijst staan.
www.freshdevices.com
http://www.freshdevices.com/freshview.exe

FreshDevices FreshDownload (downloadversneller) gratis voor thuisgebruik
Om bestanden sneller te downloaden kun je dit programma gebruiken. Je kan bij elke download een kleine toelichting geven zodat je later weet wat het bestand juist was en je kan hem instellen om de bestanden op een bepaald tijdstip te downloaden (zodat je bv. al je downloads 's nachts laat doen zodat je overdag kan genieten van de snelheid van je verbinding en (bij Telenet) tellen je downloads 's nachts maar voor de helft van hun grootte zodat je dubbel zo veel mag downloaden!). Let er wel op dat downloadversnellers niet altijd even goed werken en dat je vaak (vooral bij grotere bestanden) corrupte bestanden op je schijf krijgt te staan.
www.freshdevices.com
http://www.freshdevices.com/freshdow.exe

FreshDevices FreshUI (tweaks) gratis voor thuisgebruik
Hiermee kan je instellingen aan Windows doen waarvoor je anders die in je register zou moeten graven. Dit programma is zeer handig ingedeeld per categorie en bevat tweaks voor all versies van Windows van 95 tot en met Windows XP.Zoals voor alle programma's met tweaks geldt: je doet dit op eigen risico en als je iets aanklikt weet je best wat je aan het veranderen bent!
www.freshdevices.com
http://www.freshdevices.com/frui.exe

Girder (controle) 3.3.1c $30 (oudere versies waren gratis, geloof ik)
Waarschijnlijk hebben de meesten met een van de nieuwe pc's met afstandsbediening mij al wel over dit programma horen praten. Ook hier weer dezelfde uitleg: met Girder kun je zo goed als alles aan je pc automatiseren door een druk op de knop van je afstandsbediening, door je computer via het netwerk te besturen, noem maar op. Voor van alles en nog wat heeft Girder ondersteuning via plug-ins die je ook op de site kan vinden. Ik wil zoals steeds deze waarschuwing geven: Girder heeft een steile leercurve: in het begin zal je er niets mee kunnen aanvangen omdat er geen simpele interface is zoals voor Office-programma's het geval is maar als je eenmaal de handleiding doorgewerkt hebt, kan je er meer mee doen dan je ooit zou kunnen dromen.
www.girder.nl
http://www.girder.nl/help/index.php (de handleiding (Engels, Frans))

OpenOffice open-source en gratis
Als je dacht dat tekstverwerking een synoniem was van Microsoft Word, dat Excel een monopolie had op rekenbladen en dat alle presentaties met PowerPoint gemaakt worden, dan was je mis. Maak kennis met het gratis alternatief voor deze dure Microsoff-programma's waarvan iedereen verwacht dat ze op je computer staan. Deze suite omvat een tekstverwerker, een rekenblad/spreadsheet en presentatiesoftware die zeker hun mannetje staan en ze kunnen de meeste bestanden van hun Microsoft-variant lezen maar daarnaast is er ook een eenvoudig tekenpakket aanwezig. Wat ook een leuke toevoeging is tegenover Microsoft Office is dat je je bestanden direct in PDF-formaat kunt gieten. PDF is een formaat dat alle computers kunnen lezen en altijd afdrukken zoals het op het scherm staat; vaak zijn handleidingen en elektronische boeken in dit formaat opgeslagen en hiermee kun je dus ook zelf van die professioneel formaat gebruik maken. De suite is verkrijgbaar in verschillende talen en heeft woordenboek voor diezelfde talen, net zoals Microsoft Office.
http://www.openoffice.org
http://download.openoffice.org/index.html
Ik wil dit programma aan iedereen aanraden die geen Office-suite heeft staan op zijn pc omdat Microsoft Office te duur is.

The GIMP/De GIMP open-source en gratis
Zoals hierboven wil ik een duur programma wind uit de zeilen halen, maar deze keer ga ik niet de reus uit Redmond te lijf maar Adobe. Als je altijd al je grafische kunsten wilde tonen maar Photoshop niet kon betalen (dat kost honderden euro's!), kun je het gratis alternatief The GIMP (in het Nederlands "De GIMP") uitproberen. De interface is geen gewone Windows-interface maar het zijn allemaal losse venstertjes wat dus even wennen is, maar dat komt omdat GIMP zijn oorsprong vindt in de Linux-wereld waar het uiterlijk niet zo belangrijk is als het innerlijke.
www.gimp.org
www.gimp.org/downloads

CDex (cd-ripper) open-sourcen en gratis
Ook weer een programma dat ik zelf graag gebruik, zoals zo vele open-source tooltjes. Dit handig stukje vernuft kan je cd's rippen, dit is gewoon je audio cd's omzetten naar geluidsbestanden op je pc (meestal MP3, maar ook andere formaten als WAV, AAC, OGG, ... worden ondersteund). Het enige dat je moet doen is je cd inleggen en CDex kan de informatie van de meeste (niet zelf gebrande!) cd's downloaden uit een internetdatabase waardoor je zelfs niet eens de titels moet overtypen!
http://cdexos.sourceforge.net
Om gebruik te maken van de online database van cd's (CDDB), moet je in het instellingenvenster van CDex een e-mailadres invullen (er wordt niet nagekeken of dit adres correct is, dus je kan een onbestaand adres ingeven).

FileZilla (FTP-client) open-sourcen en gratis
Als je vaak bestanden op een FTP-server moet zetten of als je er vaak bestanden van moet downloaden is een echte FTP-client een must. Vaak wordt een FTP-server gebruikt om je eigen webpagina on-line te plaatsen bij je provider en dit gaat perfect met FileZilla.
http://filezilla.sourceforge.net

FileZilla Server (FTP-server) open-sourcen en gratis
Als je zelf een FTP-servertje wilt draaien zonder uren te lopen klusen, kun je de FTP-server van FileZilla gebruiken om anderen toegang te geven tot bepaade bestanden of bestanden te laten uploaden naar je eigen computer. Opmerking: je kunt hiermee ook bestanden die essentiëel zijn voor de werking van het systeem delen en dus mogelijk in gevaar brengen. Gebruik de FTP-server enkel als je weet wat je doet en als je weet waarom je het doet.
http://filezilla.sourceforge.net

Audacity (geluidsbewerking) open-source en gratis
Met dit programma is geluidsbewerking een waar plezier. Knippen, plakken, monteren, vooruitspelen, achteruitspelen, echo's toevoegen, ruis analyseren en verdoezelen, snelheid of tempo wijzigen, tracks mixen of gewoon samenvoegen. Dit klein wonder kan het allemaal.
http://audacity.sourceforge.net

ID3-TagIT (multimedia/MP3) gratis
Dit is mijn favoriete MP3-tagger. Hiermee kan je makkelijk je muziek in MP3-formaat in de juiste mappen laten zetten, de tags van meerdere bestanden tegelijk aanpassen of de bestandsnaam laten wijzigen aan de hand van de tags (dus bijvoorbeeld steeds Artiest-Titel.mp3). Het programma ondersteunt zowat alle formaten van tags in MP3: ID3 v.1, ID3 v.2.3, ID3 v.2.4, Lyrics, ...
http://www.id3-tagit.de/
Let op: ID3-TagIT heeft het .NET FrameWork nodig van Microsoft (zie ook de volgende download)

Microsoft .NET Framework 1.1 (runtimes) gratis
Microsoft .NET is de laatste tijd zeer populair aan het worden bij de programmeurs omdat dit hen vele voordelen biedt. Wat heeft Jan-met-de-pet die hier gewoon enkele programma's wilt gebruiken mee te zien? Wel, om een programma uit te voeren dat met de .NET-technologie geschreven is, moet je het .NET Framework hebben, dit is het beste te vergelijken met de Visual Basic Runtimes die je vroeger voor verschillende programma's nodig had.
www.microsoft.com/netframwork/
http://www.microsoft.com/...4D1E7CF3A3&displaylang=en (alle downloads staan hier door rechts je taal te kiezen en dan daar op OK te klikken)
Als de bovenstaande methode niet werkt of als je het makkelijker wilt doen, kan je .NET Framework downloaden van WindowsUpdate ( http://windowsupdate.microsoft.com )[\small]

Apple iTunes (mediaspeler) gratis
Apple (de producent van MacOS) heeft net zoals Microsoft een mediaspeler. In de mooie Mac-kleurtjes kan je op je computer (Mac of Windows) genieten van je muziek. Daarnaast heeft iTunes zoals elke goede mediaspeler een muziekdatabank aan boord waar alle muziek mooi zit geordend.
http://www.apple.com/itunes/

MusicBrainz Tagger (multimedia/MP3) open-source en gratis [Windows]
Dit programma doet wat je voor onmogelijk had gehouden en besparen je dagen werk als je over een grote collectie muziek beschikt. Altijd zit er wel een bestand tussen waarvan de artiest die in de tags staat niet de uitvoerder is van het liedje of dat de titel niet juist in de tags staan. Vroeger had je manueel je honderden of duizenden bestanden nageluisterd en was je snel een week kwijt aan enkel het controleren van de juistheid van die gegevens en daarna was je nog een week kwijt aan het opzoeken van de juiste gegevens. En dan het eeuwige probleem dat er steeds weer muziek bijkomt en had je dat bestand nu al nagekeken of niet? Met deze twee programma's wordt je collectie al volledig automatisch nagekeken. Het programma kijkt op de MusicBrainz server na of het bestand de juiste tag heeft en of de titel juist is geschreven en dit allemaal door van elk bestand gewoon een 'handtekening' (TRM-tag) na te kijken met de handtekening die op de server staat. Zo moet je van je duizende bestanden vaak nog maar honderd bestanden manueel doorlopen.
http://www.musicbrainz.org

foobar2000 (mediaspeler) gratis, grotendeels open-source
Deze mediaspeler heeft een zeer simpele Windows-interface die niet op grafisch geweld steunt maar een zeer goede muziekspeler verbergt. Je kan het geluid door verschillende filters laten passeren zodat alle nummers op precies hetzelfde volume afspelen, je hebt een zeer fijn afstelbare equalizer, en foobar2000 (kortweg foobar) gebruikt door die simpele interface minder systeembronnen dan de meeste andere mediaspelers als WinAmp en Windows Media Player. Foobar ondersteunt tientallen muziekformaten, ook als die opgeslagen zitten in ZIP-, RAR of 7-ZIP-archieven. Echt een aanrader voor de audiofielen onder jullie!
http://www.foobar2000.org/

Inno setup (installatie/ontwikkeling) gratis
Als je zelf programma's ontwikkelt of bestanden aan je klaten wilt aanbieden staat het altijd mooi om een installer bij te leveren, maar om zelf een werkend systeem in elkaar te zetten is niet simpel. Daarom wordt vaak gebruik gemaakt van Inno Setup, dat zich echt de marktleider mag noemen als je de giganten als InstallShield en Microsoft (Microsoft Installer) buiten beschouwing laat. Driekwart van de freeware en shareware wordt gedristributeerd dankzij Inno Setup en er zijn ook veel editors verkrijgbaar voor deze installatiemaker.
http://www.jrsoftware.org/

AntP Ant Movie Catalog 3.4.3 (multimedia/dvd) open-source en gratis
Op dit programma van eigen bodem mogen we trots zijn: je kan met gemak je hele collectie dvd's bijhouden en hij kan de informatie (inhoud, acteurs, originele titel, regiseur, genre, ...) en de cover van je dvd's downloaden van het internet dankzij de ingebouwde scripts.
www.antp.be
http://users.swing.be/ant/mirror/amc_install.exe
Hoewel het een zeer goed programma is, kan je nog steeds op verschillende bugs stoten zoals ik zelf ook al heb ondervonden :(

Microsof Powertoys for Windows XP (tweaks) gratis
Dit krachtige speelgoed voor XP is een mooie (Engelstalige) aanvulling voor Windows die best mee op die cd had mogen staan, maar waarvoor Microsoft geen ondersteuning wilt bieden. Hieronder dus kort een overzicht van alle tools die het omvat.
http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp
Open Command Window Here voegt de optie toe aan het contextmenu van mappen om een command prompt te openen die als werkpad die map heeft.
http://download.microsoft.../CmdHerePowertoySetup.exe
Alt-Tab Replacement is een uitbreiding voor het dialoogvenster om tussen de openstaande vensters te schakelen (dit kan je oproepen met de toetsencombinatie Alt+Tab zoals de naam al doet vermoeden). In plaats van die ongeskinde te kleine venstertje krijg je nu een mooie keuzelijst die bij de rest van Windows XP pas wat betreft uiterlijk en je kan van ieder openstaand venster een screenshot zien zodat je makkelijker kunt navigeren tussen de vensters.
http://download.microsoft...skswitchPowertoySetup.exe
Tweak UI geeft toegang tot systeeminstelingen die je anders enkel in het register zou kunnen wijzigen. Het programma is niet zo heel uitgebreid als andere tweakers maar biedt zeker en vast leuke instellingen aan!
http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe (versie 2.10 voor Windows XP SP1 en hoger of Windows 2003)
Power Calculator is een vervanger voor de rekenmachine die bij Windows zit en kan functies tekenen en evalueren en daarnaast zit er een beperkte eenhedenomzetter bij.
http://download.microsoft...owerCalcPowertoySetup.exe
Image Resizer kan één of meerdere beeldbestanden van grootte veranderen door erop te rechtsklikken in verkenner.
http://download.microsoft...eResizerPowertoySetup.exe
CD Slide Show Generator hiermee maak je presentaties van al je foto's die op cd staan. Dit werkt ook op Windows 9x!
http://download.microsoft...lideshowPowertoySetup.exe
Virtual Desktop Manager laat je vier desktops aanmaken zodat je je vensters beter kunt ordenen
http://download.microsoft.../DeskmanPowertoySetup.exe
Taskbar Magnifier kan je een beter zicht geven op je scherm zodat je niet steeds je echte vergrootglas moet bovenhalen om die kleine lettertjes te kunnen lezen. In tegenstelling tot het vergrootglas dat in Windows aanwezig is, nestelt deze zich niet vanboven langs de rand van je scherm maar in de taakbalk naast het klokje en de icoontjes.
http://download.microsoft...agnifierPowertoySetup.exe
Webcam Timershot kan je helpen als je een webcam hebt en je graag wilt zien wie wanneer achter je computer zit want dit programma maakt met je webcam op gegeven tijdstippen een foto die je later kunt bekijken.
http://download.microsoft...imershotPowertoySetup.exe

AutoPatcher XP(installatie/Windows NT-family) gratis
Elke keer je Windows opnieuw installeert zit je met een onbeveiligd systeem en moet je dus weer alle patches downloaden. Na 2 uur lang te zitten wachten op de setup van Windows XP, mag je nog twee uur lang updates downloaden en dan moet je je programma's nog eens installeren. Met AutoPatcher moet je slechts dit pakket downloaden en je hebt direct vele patches staan. Naast patches bevat het pakket ook nog handige tooltjes om bv. Windows Messenger te verwijderen, MsgPlus! te installeren met MSN Messenger, een tooltje om de icoontjes op je desktop steeds terug te zetten naar de juiste plaats, noem maar op; als het handig is, zit het er wel in.
www.autopatcher.com
de servers gaan wel eens op en neer, dus geen rechtsstreekse link maar wel deze: http://www.autopatcher.com/downloadxp.html
Nog een tip: Ook voor Windows 2000 en 2003 wordt autopatcher gemaakt!
Met een beetje zoekwerk op verschillende fora (Neowin, Autopatcher), kun je ook de versie voor XP SP2 vinden in het Engels en zelfs in het Nederlands!

Gordian Knot Rip Pack (multimedia/DivX/XViD) open-source en gratis
Auto Gordian Knot Rip Pack (multimedia/DivX/XViD) open-source en gratis
Op internet vind je vaak films terug die in het DivX- of XViD-formaat staan. Maar wat nu als je zelf ook een video in deze formate wilt kunnen omzetten? Dan heb je verschillende moeilijke programma's nodig, dus heeft met een Rip Pack gemaakt die alle moeilijke programma's in een pakket met een bestruringsinterface samenbrengt. Gordian Knot is toegespitst om DVD-films om te zetten naar DivX, maar je kan de meegeleverde programma's ook voor andere videotaken gebruiken. Auto Gordian Knot (AutoGK) is zelfs een simpele versie als je met de gewone versie niet goed weet wat te doen.
http://gordianknot.sourceforge.net/ (Gordian Knot)
http://www.autogk.net/ (nieuwe site van AutoGK)

Passware Asterisk Key (beveiliging) gratis
Op de pagina van Broske stond een tooltje dat hetzelfde doet als dit, maar deze is gratis en die van Broske (dat was een tooltje van iOpus, een van de eersten die dit deden voor Windows XP en een zeer goed tooltje). Omdat ik hier alles legaal wil houden, kies ik liever voor dit gratis tooltje dat hetzelfde doet in plaats voor een tooltje waarvoor je moet betalen. Passware is bekend om alle wachtwoordtooltjes die je wachtwoorden kunnen recupereren uit Microsoft Office-documenten. Lostpassword heeft slechts twee gratis tooltjes: Asterisk Key en Messenger Key waarmee je het wachtwoord uit je ICQ client kunt halen. De andere tooltjes zijn allemaal te betalen, maar zeker en vast de moeite waard!!
www.lostpassword.com
http://www.lostpassword.c...ads/ariskkey/ariskkey.exe

WinZip (compressie) $29
Wie heeft het nog niet gehoord: "Ik ga vlug even dat bestandje zippen en dan stuur ik het wel door". Dat zippen is natuurlijk afkomstig van WinZip en het bijhorend bestandsformaat ZIP. WinZip ondersteunt de volgende formaten: TAR, GZIP (Z, GZ), TAZ, TGZ, ARJ(extern), LZH/LHA(extern), ARC(extern), UUE, CAB en verschillende MIME-types van compressie.
www.winzip.com
Let wel: de nieuwste bestandsformaten van WinZip met AES-encryptie kunnen problemen geven als ze verdeeld worden en geöpend met bv. PKZip!

Rarlab WinRAR (compressie) €29.95
Dit is naast WinZip het meestgebruikte programma om bestanden de comprimeren. Het kan de meeste formaten als CAB, ARJ, LZH, TAR, GZ, ACE, UUE, BZ2, JAR, ISO lezen en het kan ZIP en RAR-archieven aanmaken. Het RAR-formaat begint zeer populair te worden omdat dit veel veiliger, foutbestendiger en kleiner is dan ZIP. De zelfuitpakker van WinRAR is zeer mooi iets, waardoor je de bestanden gecomprimeerd naar mensen zonder WinRAR kunt sturen en je kan er zelfs de installatie van een programma mee uitvoeren!
www.rarlabs.com
Let wel: dit zijn probeerversies!

7-Zip (compressie) open-source en gratis
Dit onbekende mar gratis programma ondersteunt de meestgebruikte formaten zoals 7z, ZIP, CAB, RAR, ARJ, GZIP, BZIP2, TAR, CPIO, RPM en DEB volledig. Op de interface moet je niet letten, maar de functies van de 7z-compressie zijn nog beter dan RAR, al moet je ook hier een beetje tijd inboeten om die plaats te kunnen winnen. De zelfuitpakker is net zoals de rest van het pakket niet het neusje van de zalm wat betreft het uiterlijk, maar de eenvoud siert hier wel. Om de bestanden uit te pakken op een computer zonder 7-Zip moet je enkel kiezen waar hij alles moet uitpakken en het gebeurt, terwijl je bij andere programma's misschien op onnodig veel knoppen moet drukken.
http://www.7-zip.org/

WinAce (compressie) $29 - $39
Net als WinRAR wordt dit formaat redelijk vaak gebruikt, maar echt populair zoals WinRAR zal het niet meer worden, denk ik. De weg ligt eerder open voor betere alternatieven zoals 7-Zip. Dit is wel een heel mooie compressietool met extreem veel mogelijkheden. De ondersteunde formaten: : ACE, ZIP, LHA, MS-CAB, RAR, ARC, ARJ, GZip, TAR, ZOO, JAR waarvan enkel deze formaten aangemaakt kunnen worden: ACE, ZIP, LHA, MS-CAB, JAVA JAR.
www.winace.com

[ Voor 5% gewijzigd door ILUsion op 10-03-2005 19:43 . Reden: modbreak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Modbreak:Denk er even aan bij het posten: "Waar het om gaat: handige tools (programmaatjes, tweaks etc) die het gebruiksgemak van Windows XP verbeteren". Dus niet de algemene programma's welke gewoon onder algemene software vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zemskii schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:38:
[...]

Is dat beter dan NetLimiter?
Dat is een totaal ander programma. DUmeter en meter limiten niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Maar je kan er wel mee meten, zelfs per prog. Waarom dan een programma gebruiken dat minder kan?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zemskii schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:31:
Maar je kan er wel mee meten, zelfs per prog. Waarom dan een programma gebruiken dat minder kan?
Omdat je wellicht een real time graph in het scherm wilt hebben? Zo heb ik altijd een metertje rechts onder in beeld. Alerts geven als je bepaalde hoeveelheden hebt gedownload etc etc. Maar laten we terug ontopic gaan svp.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 09-03-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Als deze niet kwalificeert dan zullen de modjes dat wel aanpassen maar ik kan niet meer zonder mijn Google deskbar.

In een Windows app. tekst selecteren en vervolgens op CTRL-ALT-G gevolgd door ENTER waarna de Google search resultaten getoond worden.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Ikzelf heb een paar (bekende?) registry tweaks in een reg-file staan die wat handige functies heeft.

Even een lijstje met wat van de reg tweaks:
  • Sneller laten open klappen van start menu items
  • Als je netwerkmappen opent, gaat hij normaliter zoeken naar geplande taken waardoor het zooitje zeer vertraagd word. Deze tweak schakelt dat uit
  • De welbekende registry tweaks die ervoor zorgen dat je films en dergelijke gewoon kan verplaatsen en verwijderen zonder dat je telkens "in gebruik" meldingen krijgt :)
  • Ook de reg-tweak om shortcut pijltjes te verwijderen zit erin
  • Een nutteloze time-out word op 0 gezet, waardoor windows sneller afsluit.
  • Als je hem runt krijg je bij een net nieuwe windows geen "rondleiding" ballonetje meer
  • Een nutteloze tweak waardoor je je prullenbak kan renamen B)
  • Aanpassing in register die het de beperking van het aantal simultane downloads in IE veranderd van 2 naar 10
  • Aanpassing waardoor je niet zo'n wizard krijgt als je voor het eerst MSN messenger start
  • Tweak waardoor je geen "Weinig schijfruimte" ballonnetjes krijgt als je weinig ruimte hebt op een schijf :)
  • Het "Rapporteren" van fout automatisch uitschakelen
En er zitten nog wat tweaks bij waarvan ik zelf ff niet zo snel meer kan herleiden wat ze doen :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dit zit allemaal in Tweak XP Pro of TweakUI volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Zemskii schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:02:
Dit zit allemaal in Tweak XP Pro of TweakUI volgens mij.
Ik heb een hekel aan extra dingen installen of extra progjes draaien om dit voor elkaar te krijgen. Dan pas ik het liever gewoon met behulp van 1 file aan in mijn registry. Ten eerste is het sneller (ik hoef niet elke functie apart in zo'n progje op te zoeken) en daarnaast hoef ik er niets voor te installen of te runnen :)

Daarom heeft dit mijn voorkeur :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morax schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:52:
Ikzelf heb een paar (bekende?) registry tweaks in een reg-file staan die wat handige functies heeft.

Even een lijstje met wat van de reg tweaks:
  • Als je netwerkmappen opent, gaat hij normaliter zoeken naar geplande taken waardoor het zooitje zeer vertraagd word. Deze tweak schakelt dat uit
  • De welbekende registry tweaks die ervoor zorgen dat je films en dergelijke gewoon kan verplaatsen en verwijderen zonder dat je telkens "in gebruik" meldingen krijgt :)
  • Ook de reg-tweak om shortcut pijltjes te verwijderen zit erin
  • Een nutteloze time-out word op 0 gezet, waardoor windows sneller afsluit.
  • Als je hem runt krijg je bij een net nieuwe windows geen "rondleiding" ballonetje meer
  • Aanpassing in register die het de beperking van het aantal simultane downloads in IE veranderd van 2 naar 10
  • Aanpassing waardoor je niet zo'n wizard krijgt als je voor het eerst MSN messenger start
  • Tweak waardoor je geen "Weinig schijfruimte" ballonnetjes krijgt als je weinig ruimte hebt op een schijf :)
En er zitten nog wat tweaks bij waarvan ik zelf ff niet zo snel meer kan herleiden wat ze doen :P
Nou, daar zitten best leuke dingen tussen. Ik ben blij voor je. Kun je deze misschien met ons delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:06:
[...]

Nou, daar zitten best leuke dingen tussen. Ik ben blij voor je. Kun je deze misschien met ons delen?
Het zou een beetje lullig zijn om ze met jullie te delen, en ze niet te geven.

Met andere woorden: Roep maar welke je wilt hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

- TweakXP van totalsoft
Algehele performance afstemming van je hardware op je OS en verborgen reg. tweakers

- Powertools van MS (tweakUI)
Verborgen reg. tweaks voor je OS

- jv16Powertools (regcleaner)
DE BESTE registry cleaner

- Pagedefrag van sysinternals
Defragger van systeembestanden die normaal niet gedefragmenteerd worden.

- BCWipe van Jetico
Verwijderen van gelockte files en cleanen van je pagefile

[ Voor 58% gewijzigd door n00bs op 10-03-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de volgende wil ik wel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:51:
- TweakXP van totalsoft
- Powertools van MS (tweakUI)
- jv16Powertools (regcleaner)
- Pagedefrag van sysinternals
Ok, dit wordt te erg. Een opsomtopic van namen van tweaks heeft echt *geen* zin. Het is geen "kijk eens wat ik heb"-topic, maar een "Dit is handig, zou je ook moeten proberen"-topic. Een kleine uitleg over wat je er handig aan vindt en een linkje lijkt me geen overbodige luxe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een Deja-Vu......

Revelation, om de paswoorden achter de ******* zichtbaar te maken.

Desktop Restore, bewaart de layout van je bureaublad zodat na een domme actie je icoontjes weer als vanouds komen te staan.

Winbar, al genoemd
Winrar, al genoemd
CCleaner, al genoemd
Tweakui, al genoemd

Deadlink, controleert je favorieten op dode links en haal faviicons op.

Verder wat eigen baksels van batchfiles om backup's te maken. Niet interessant voor anderen, wel voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 10-03-2005 00:11 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
Morax schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:48:
[...]

Het zou een beetje lullig zijn om ze met jullie te delen, en ze niet te geven.

Met andere woorden: Roep maar welke je wilt hebben :D
Allemaal :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De meeste, zo niet allemaal staan ook op http://www.winguides.com/

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:07:
Ok, de volgende wil ik wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Windows Registry Editor Version 5.00 

;Versnelt het openen van Start Menu items. 100 is de tijd in milliseconde voor het openen van een item
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"MenuShowDelay"="100"

;Hierdoor kan je filmpjes met de meestgebruikte extensies gewoon verwijderen/wijzigen zonder dat ze in gebruik zijn
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpe\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpeg\ShellEx]

;Dit staat toe dat je je prullenbak een andere naam mag geven
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder]
"Attributes"=hex:50,01,00,20
"CallForAttributes"=dword:00000000

;Foutmeldingen verschijnen wel, maar het "rapporteren van fouten" is dan uitgeschakeld
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting]
"DoReport"=dword:00000000

Alstublieft. Zet dit in je notepad en sla het op als een .reg file. Dan dubbelklikken, zeggen dat je het toe wilt voegen, en klaar is sputnik32 :D

Edit:
En net als ik het post, vraagt iemand anders om de overigen :/ :P
Leuke site, die kende ik nog niet _o_

[ Voor 13% gewijzigd door Morax op 10-03-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de autologon-functie van tweak ui werkt bij mij niet; het lukt steeds één keer wel, en daarna is die optie weer uitgevinkt en moet ik na het opstarten dus wel een profiel kiezen om aan te melden. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Favorg gebruik ik voor het restoren van favicons in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
@ Morax: zou je ook je andere tweaks nog even kunnen posten? Errug handig!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:56:
- Puppetmaster.
Is een trial-versie; als iemand een freeware versie van een gelijkbaar programma heeft, hoor ik het graag.
De oplossing is fma. Gebruik het al een tijdje en tevens zeer handig sms en je telefoonboek opslaan.
FMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Irfanview:
Soort ACDSee, maar dan (vind ik) compacter, sneller, handiger in gebruik, in verschillende talen en last (maar zeker niet least) uitbreidbaar, door middel van plugins.
http://www.irfanview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Folder size shell extension:

handig tooltje dat in het "eigenschappen" venster van mappen en drives een tabblad toevoegd met een mooie treeview van de subfolders en hun repectievelijke inbeslaggenomen diskruimte. Ik gebruik het al jàren!

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 11-03-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:21
Google Desktop Search als vervanging voor de interne zoekfunctie. Zeker nu het niet meer beta is en er ook plugins voor beschikbaar zijn is het in een werkomgeving echt ideaal! Zoeken binnen source files, in de change request administratie, email conversaties en vergaderverslagen binnen 0.01 seconden. Enige nadeel is de hook die hij wil hebben op winsock, die i.i.g. niet goed samen werkt met WinsockFix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:47:
Google Desktop Search als vervanging voor de interne zoekfunctie. Zeker nu het niet meer beta is en er ook plugins voor beschikbaar zijn is het in een werkomgeving echt ideaal! Zoeken binnen source files, in de change request administratie, email conversaties en vergaderverslagen binnen 0.01 seconden. Enige nadeel is de hook die hij wil hebben op winsock, die i.i.g. niet goed samen werkt met WinsockFix.
Kleine specificatie: desktop search is extra handig geworden omdat nu ook thunderbird-e-mails en trillian chat log (laatste via plugin, werkt perfect) worden geïndexeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Voor een ontzettende lijst aan tweaks en tuning (register e.d.) en het verkleinen van de Windows XP distro is in mijn ogen nLite nog steeds de beste methode voor performance-winst :)

nLite - http://nuhi.msfn.org/

Hij's al eerder genoemd, maar omdat ik veel register-tweaks zie die je met dit programma gelijk al in de installatie-bestanden Windows XP kan vastleggen, is nLite een veel betere tool daarvoor :)

M.a.w. Geen geklooi met reg-bestanden die je moet maken/editten e.d. want nLite bakt dit in je installatie-bestanden voor je WindowsXP-CD :)

En je kan een waslijst aan componenten, services, talen e.d. eruit gooien, wat XP dan ontzettend snel maakt! :) Briljant!

[ Voor 16% gewijzigd door pSycho-Y2K op 11-03-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjin favorieten zijn

Winamp 5.0 Pro heerlijk prog vooral ingesteld als balk boven je balk van je prog.
NAV 2005 Favoriet
Pqmagic .. heerlijk overzichterlijk.
TweakUI werkt ook wel aardig.

Spy sweeper heb ik gehad.. werkt goed ..

de maken van spysweeper (naam kwijt) hebben zo nieuw prog gemaakt windows washer dat moet je windows opschonen mensen hier ervaring mee. ?

ik heb het gedownload gehad ben alleen bang dat die dingen verwijderd die ik neit wil dat die , die verwijdert.

ik zoek nog een goed spy/adware prog ik zie dat hitman pro hier goed scoort .. nog meer tips ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:30:
Winamp 5.0 Pro heerlijk prog vooral ingesteld als balk boven je balk van je prog.
?
hoe doe je dat ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:09:
de autologon-functie van tweak ui werkt bij mij niet; het lukt steeds één keer wel, en daarna is die optie weer uitgevinkt en moet ik na het opstarten dus wel een profiel kiezen om aan te melden. Weet iemand een oplossing?
Dit kan je volgens mij beter niet met een register tweak doen, maar gewoon netjes uitvinken:
Afbeeldingslocatie: http://corelli.new.ox.ac.uk/it/av/users.gif
(Tenzij je in een domein zit natuurlijk)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik mis het programma Tune XP.
De laatste versie is alweer een jaartje oud :'( maar wel een leuk programma.
Je pc sluit sneller af of start sneller op.
De link:
http://www.driverheaven.net/dforce/default.php

Overigens staat hij ook bij de meuktracker onder systeemutilities

Verder zoek ik wel nog 1 of andere GOEDE freeware regcleaner voor XP want die ik nu heb is alweer een beetje gedateerd.
Tijdje terug had ik er 1 gedownload en deze vond maar liefst 950 invalid entry's terwijl mijn huidge er maar 3 vond.
Bij het verwijderen moest ik eerst betalen vandaar deze vraag.

[ Voor 36% gewijzigd door Edwin van Cleef op 11-03-2005 15:31 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:21:
[...]

Dit kan je volgens mij beter niet met een register tweak doen, maar gewoon netjes uitvinken:
(Tenzij je in een domein zit natuurlijk)
Neenee, wat jij bedoelt heeft betrekking op inloggen met wachtwoord. Wat die autologonfunctie doet is dat je ook niet meer op het icoontje van het profiel naar keuze hoeft te klikken. De bedoeling is dat ik wel meerdere profielen héb op mijn computer, maar dat na het indrukken van de powerknop windows geladen wordt, en mijn profiel aangemeld, zonder dat ik ergens op hoef te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Wil je echt een keer weten wat er allemaal in je Pc zit, probeer dan het progie Aida32
* AguaDock, mensen die ook wel eens met een Mac werken weten waar ik het over heb, dit is een variant voor de Pc.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:07:
[...]

Neenee, wat jij bedoelt heeft betrekking op inloggen met wachtwoord. Wat die autologonfunctie doet is dat je ook niet meer op het icoontje van het profiel naar keuze hoeft te klikken. De bedoeling is dat ik wel meerdere profielen héb op mijn computer, maar dat na het indrukken van de powerknop windows geladen wordt, en mijn profiel aangemeld, zonder dat ik ergens op hoef te klikken.
het vreemde is dat die auto-logon alleen consistent werkt als je werkr met eeen wachtoord op je account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenschappen van winamp

hier : Screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ObjectDock van de jongens van StarDock.
Een pracht van een program launcher die eruitziet alsof 't uit Apple's OS X komt, maar tegelijkertijd ook nog veel meer kan (via plugins).

In een grijs verleden, toen ik nog OS/2 draaide, heb ik StarDock leren kennen en waarderen als een club die gave uitbreidingen op de desktop etc. maakten, en dat doen ze nu blijkbaar nog steeds.
Aanradertje. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15-09 13:07
musikCube

Een soort iTunes maar dat anders (en opensource). Hou muziek bibliotheken bij (kan per drive), kan CD's afspelen en rippen, kan internetradiostreams afspelen. Ondersteund kwa muziek formaten mp3, ogg vorbis en flac, maar dit wordt nog meer. Heeft een EQ en kan crossfaden. Werkt echt te gek en is een dikke aanrader. De zichtbare panelen kunnen makkelijk aangepast worden.

Afbeeldingslocatie: http://musik.sourceforge.net/casey/musikcube_0.92-pre2.png

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Winkey

Met Winkey kun je elke toets op je toetsenbord in combinatie met de windows toets gebruiken om programma's te starten, mappen te openen, schermen te minimaliseren of juist te maximaliseren.
Je kan de windows toets ook nog in combinatie met ctrl of shift of allebei gebruiken voor nog meer combinaties.

programma is Freeware

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Morax schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:17:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

;Versnelt het openen van Start Menu items. 100 is de tijd in milliseconde voor het openen van een item
"MenuShowDelay"="100"

;Hierdoor kan je filmpjes met de meestgebruikte extensies gewoon verwijderen/wijzigen zonder dat ze in gebruik zijn

;Dit staat toe dat je je prullenbak een andere naam mag geven

;Foutmeldingen verschijnen wel, maar het "rapporteren van fouten" is dan uitgeschakeld

Alstublieft. Zet dit in je notepad en sla het op als een .reg file. Dan dubbelklikken, zeggen dat je het toe wilt voegen, en klaar is sputnik32 :D

Edit:
En net als ik het post, vraagt iemand anders om de overigen :/ :P

[...]

Leuke site, die kende ik nog niet _o_
ik ben geïntreseerd in alle regkeys... Misschien kun je ze posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Dexpot - The virtual desktop utility (freeware)

www.dexpot.de

Een ahndige util die de linux achtige multiple desktops naar windows brengt. Beetje als nVieuw dus maar dan uit gebreider. Je kunt o.a. acties toevoegen aan een desktop, en is er veel in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124

;-----------------------
;Overigen
;-----------------------

;Schakelt het opnieuw opstarten bij BSOD uit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl]
"AutoReboot"=dword:00000000

;Een timer die het uitschakelen vertraagt, word op 0 zet
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]
"WaitToKillServiceTimeout"="0"

;Schakelt het "rapporteren van fouten" uit

;Disable Windows Picture and Fax Viewer
[-HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\image\ShellEx\ContextMenuHandlers\ShellImagePreview]

;Schakelt het zoeken naar openstaande taken op netwerkcomputers uit, waardoor browsen over netwerk sneller gaat
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

;Verwijdert pijltjes van snelkoppelingen
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
"IsShortcut"=-

;Schakelt de windows rondleiding uit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]
"RunCount"=dword:00000000

;Als je je compter afsluit sluit hij ALLE taken uit, en zal je geen scherm krijgen met of je de taak wilt beëindigen
"AutoEndTasks"="1"

;Schakelt de systeempiepjes uit
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound]
"Beep"="no"

;---------------
;Services Tweaks
;---------------

;Schakelt Imapi CD-Burning Service uit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ImapiService]
"Start"=dword:00000004

;Schakelt de "Messenger" service uit (werkt geloof ik niet helemaal)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Messenger]

;Schakelt Windows Time Service uit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time]

;----------------------------------------------
;Functionaliteit tweaks
;----------------------------------------------

;Dit maakt een knopje "Services" in het rechterklik menu van "Deze Computer" 
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\services] 
@=hex(2):53,00,65,00,72,00,76,00,69,00,63,00,65,00,73,00,00,00 
"SuppressionPolicy"=dword:4000003c 
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}\shell\services\command] 
@=hex(2):25,00,77,00,69,00,6e,00,64,00,69,00,72,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73, 00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,6d,00,6d,00,63,00,2e,00,65,00,78,00, 65,00,20,00,2f,00,73,00,20,00,25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52, 00,6f,00,6f,00,74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00, 32,00,5c,00,73,00,65,00,72,00,76,00,69,00,63,00,65,00,73,00,2e,00,6d,00,73, 00,63,00,20,00,2f,00,73,00,00,00

;Geeft het oude zoekscherm weer.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"FullPath"=dword:00000001
"FullPathAddress"=dword:00000001
"Use Search Asst"="no"
"Settings"=hex:0c,00,02,00,1b,01,e7,77,60,00,00,00

;Staat toe dat je je prullenbak een andere naam mag geven

;Schakelt de meldingen van weinig schijfruimte in een ballonnetje uit
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoLowDiskSpaceChecks"=dword:00000001

"MenuShowDelay"="100"

;Zet het max aantal simultane downloads voor IE van 2 naar 10
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:0000000a
"MaxConnectionsPerServer"=dword:0000000a

;------------
;Other Tweaks
;------------

;Verwijdert de wizard voor het aanmelden bij MSN de eerste keer dat je je aanmeldt
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Passport]
"RegistrationCompleted"=dword:00000001

;Leegt de pagefile bij het afsluiten van windows (Voorlopig uitgeschakeld, vertraagd afsluiten enorm
;[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
;"ClearPageFileAtShutdown"="1"

;Zorgt ervoor dat je nooit een melding krijgt dat windows je desktop op wilt ruimen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"="1"

;Dit zorgt ervoor dat notepad te lange zinnen op een volgende regel zet (Werkt nog niet)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Notepad]
"fWrap"="1"

;Zet de auto-update functie van windows uit
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"="1"

Sorry voor de late post, ik had zelf computerproblemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 16:37
Is het de bedoeling hier regtweaks te posten? ik heb er zeker meer dan 100...

Xnview (ipv acdsee/irfanview)
Nog sneller danwel evensnel als Irfanview, werkt echter veel lekkerder/betere interface/gebruiksvriendelijker (is misschien ook beetje smaak). Erg licht en ondersteund meer formaten (ook films) en wat meer/betere mogelijkheden (oa meerdere fotos tegelijk draaien zonder kwaliteitsverlies).

Verder:
Media Player Classic (met ffdshow, Real/Quicktime Alt. AC3-filter, Cyberlink DVD decoder, illiminable Oggcodecs).
Crapcleaner, maar System Cleanup is ook het noemen waard!
Perfectdisk (defragmentatie)
ExactAudioCopy

Ojaa ook Foxit PDF Reader! Ultieme vervanger voor Adobe Reader, slechts 1mb groot op de hdd Werkt verder hetzelfde.(Adobe is toch zeker meer dan 30MB)
verder een ton regtweaks... Om het systeem sneller, stabieler en lekkerder te laten werken.(horend bij mijn aangepaste unattended windows xp)
pSycho_Y2K schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:06:
NLITE
Hij's al eerder genoemd, maar omdat ik veel register-tweaks zie die je met dit programma gelijk al in de installatie-bestanden Windows XP kan vastleggen, is nLite een veel betere tool daarvoor :)

M.a.w. Geen geklooi met reg-bestanden die je moet maken/editten e.d. want nLite bakt dit in je installatie-bestanden voor je WindowsXP-CD :)

En je kan een waslijst aan componenten, services, talen e.d. eruit gooien, wat XP dan ontzettend snel maakt! :) Briljant!
Nlite is inderdaad geweldig... maar ik vind het juist helemaal niet handig om het ook voor de regtweaks te gebruiken!!
Komt misschien omdat ik al een waslijst had voordat nlite deze feature kreeg..
maar het voordeel van al je regtweaks in een lijst is dat je kan ZIEN welke tweaks je hebt, je kan het heel makkelijk aanpassen (uitbreiden of juist dingen weghalen). Nlite doe je in principe 1x... Bovendien kun je de regtweaks aanpassen aan de Nederlandse versie van windows...

EDIT:
Bij Nlite is dit ook onmisbaar:
RyanVM's Update Pack NL
Bevat alle updates na SP2... je krijgt dus een soort 'Windows XP pre-SP3'

[ Voor 50% gewijzigd door Jazco2nd op 12-03-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Jazco2nd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:43:
Is het de bedoeling hier regtweaks te posten? ik heb er zeker meer dan 100...
Zou ik jouw regfile eens mogen hebben? Kijken wat ik nog voor leuke tweaks mis :)

Als je hem zou willen mailen naar mijn adres in mijn profiel, GRAAG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Morax

# Als je netwerkmappen opent, gaat hij normaliter zoeken naar geplande taken waardoor het zooitje zeer vertraagd word. Deze tweak schakelt dat uit
# De welbekende registry tweaks die ervoor zorgen dat je films en dergelijke gewoon kan verplaatsen en verwijderen zonder dat je telkens "in gebruik" meldingen krijgt :)
# Ook de reg-tweak om shortcut pijltjes te verwijderen zit erin
# Als je hem runt krijg je bij een net nieuwe windows geen "rondleiding" ballonetje meer
# Een nutteloze tweak waardoor je je prullenbak kan renamen B)
# Aanpassing in register die het de beperking van het aantal simultane downloads in IE veranderd van 2 naar 10

(Nog makkelijker is als je de reg files van elk onderwerp zelf apart even maakt en deze vervolgens met een hyperlink online zet ergens? scheelt je heel vaak dit posten namelijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
The_Dart schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:26:
@Morax

# Als je netwerkmappen opent, gaat hij normaliter zoeken naar geplande taken waardoor het zooitje zeer vertraagd word. Deze tweak schakelt dat uit
# De welbekende registry tweaks die ervoor zorgen dat je films en dergelijke gewoon kan verplaatsen en verwijderen zonder dat je telkens "in gebruik" meldingen krijgt :)
# Ook de reg-tweak om shortcut pijltjes te verwijderen zit erin
# Als je hem runt krijg je bij een net nieuwe windows geen "rondleiding" ballonetje meer
# Een nutteloze tweak waardoor je je prullenbak kan renamen B)
# Aanpassing in register die het de beperking van het aantal simultane downloads in IE veranderd van 2 naar 10

(Nog makkelijker is als je de reg files van elk onderwerp zelf apart even maakt en deze vervolgens met een hyperlink online zet ergens? scheelt je heel vaak dit posten namelijk :P )
Is op zich een goed idee, maar ze staan allemaal in 1 reg-file bij mij, dus dit was gewoon copy-paste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Laatst online: 11-09 11:47
Leuk topic inderdaad, maar ik vind programma's als: Nero burning rom, Partition magic, Norton antivirus en Winamp niet echt speciaal voor windows XP, maar ok.

Het programma dat echt super is: Microsoft Bootvis... Dit zou bij alle windows versies moeten werken eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Morax schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:05:
[...]

Is op zich een goed idee, maar ze staan allemaal in 1 reg-file bij mij, dus dit was gewoon copy-paste :)
Misschien ben ik een beetje dom of het is al laat maar ik krijg die register tweaks niet aan de praat?
Ik copy/paste gewoon en save als .reg ik krijg ook gewoon een sleutel te zien en ik druk op JA om toe te voegen maar dan krijg ik: http://gee-money.yi.org/temp/resultaat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Dit lijntje:
MOET bovenaan de reg-file staan he, ben je dat niet toevallig vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Double J schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:41:

Het programma dat echt super is: Microsoft Bootvis... Dit zou bij alle windows versies moeten werken eigenlijk!
Bootvis is volgens mij terugggetrokken door Microsoft en niet geschikt voor XP met SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Laatst online: 11-09 11:47
Bor_de_Wollef schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:54:
[...]

Bootvis is volgens mij terugggetrokken door Microsoft en niet geschikt voor XP met SP2.
Oh ja :? Bij mijn computer (met SP2) is ie echt van 2 naar 1 minuten gegaan.... Raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double J schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:30:
[...]

Oh ja :? Bij mijn computer (met SP2) is ie echt van 2 naar 1 minuten gegaan.... Raar
Ik heb hem ook gebruikt icm met SP2. Was niet echt goed voor de pc want ik kon opeens niks meer in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Xnview (ipv acdsee/irfanview)
Nog sneller danwel evensnel als Irfanview, werkt echter veel lekkerder/betere interface/gebruiksvriendelijker (is misschien ook beetje smaak). Erg licht en ondersteund meer formaten (ook films) en wat meer/betere mogelijkheden (oa meerdere fotos tegelijk draaien zonder kwaliteitsverlies).
Hmm, mijn ervaring met xnview vs irfanview is ook snelheidswinst en gebruiksgemak, maar deze liggen aan de zijde van irfanview. Ik vind xnview traag en niet gebruiksvriendelijk.

Irfanview heeft mooie plugin waardoor je een menu-entry had in je contextmenu. Daarmee kon je dan makkelijk plaatjes omzetten naar een ander formaat zonder steeds weer irfanview o.i.d. te openen.
Het heet IrfanView ShellExtension 1.02 en is te vinden op de site van babex.com onder de noemer "products".
Ojaa ook Foxit PDF Reader! Ultieme vervanger voor Adobe Reader, slechts 1mb groot op de hdd Werkt verder hetzelfde.(Adobe is toch zeker meer dan 30MB)
Foxit PDF Reader heb ik ook eens gebruikt. Het werkt wel aardig, maar het heeft 1 gigantisch groot nadeel: het kent geen links. In een groot document zoals een rooster (van een klas, lokaal, docent, etc.) zijn die links handig, aanklikken en je gaat naar de pagina. Scheelt een immense scrollactie.
Dat moet ik dus nog steeds doen bij Foxit. De reden voor mij om het links te laten liggen.
Zeker als je bekijkt dat het niet zo gek veel sneller is dan Adobe Reader 7, vooral niet met het openen van grote pdf files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:30:

Spy sweeper heb ik gehad.. werkt goed ..

de maken van spysweepe hebben zo nieuw prog gemaakt [b]windows washer[/b[ dat moet je windows opschonen mensen hier ervaring mee. ?

ik heb het gedownload gehad ben alleen bang dat die dingen verwijderd die ik neit wil dat die , die verwijdert.

maar het klinkt wel veel belovend.

ik heb heel veel software geinstaleerd gehad om te testen maar er zijn nog wel eens bestanden/mappen blijven staan. Eigenlijk zoek ik een pro die deze auto,- verwijdert

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Lekker opgeruimde taakbalk met All to tray 8)

http://www.dntsoft.com/alltotray/index.html

Enig nadeel: maakt ruzie met Tray Factory :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Ultramon
Een programma waarmee je 2 (of meerdere als je een maxtrox kaart hebt) monitoren kan aansturen. Je kan een aparte startbalk op je 2e monitor zetten, andere achtergrond, andere screensaver.
Sneltoetsen voor het verplaatsen van schermen naar de andere monitor, de monitor uitschakelen etc.

Het is een trial proggie die 30 dagen geldig is.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Laatst online: 22:14

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Notepad++ gpl
voor het proggen van mijn website :)

Unix Utils gpl
om toch wat linux commando's onder windows te kunnen gebruiken...
(hoevaak ik wel niet 'ls' heb ingetikt i.p.v. 'dir')

Etherreal gpl
nou ja om een btje te tcp sniffen

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

L01

Ik vind Image resizer een buitengewoon handig programma.
Hiermee kan je heel snel een afbeelding resizen.

download

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16

Nlite is inderdaad geweldig... maar ik vind het juist helemaal niet handig om het ook voor de regtweaks te gebruiken!!
Komt misschien omdat ik al een waslijst had voordat nlite deze feature kreeg..
maar het voordeel van al je regtweaks in een lijst is dat je kan ZIEN welke tweaks je hebt, je kan het heel makkelijk aanpassen (uitbreiden of juist dingen weghalen). Nlite doe je in principe 1x... Bovendien kun je de regtweaks aanpassen aan de Nederlandse versie van windows...

EDIT:
Bij Nlite is dit ook onmisbaar:
RyanVM's Update Pack NL
Bevat alle updates na SP2... je krijgt dus een soort 'Windows XP pre-SP3'
Ik lees hier veel over enkele tweak programma's die er onder andere voor zorgen dat je Windows XP vele malen sneller wordt. Volgens mij zijn dit de 3 programma's die ik het meest tegen het lijf loop in dit topic wat dit betreft:

Tweak XP Pro, FreshUI, nLite i.s.m. RyanVM's Update Pack NL

Kan iemand mij vertellen wat het onderlinge verschil is, en wat er al dan niet samen te gebruiken is? Mijn primaire doel is het sneller maken van mn Windows, waarbij me deze post over nLite enorm bevalt:
pSycho_Y2K schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:06:
Voor een ontzettende lijst aan tweaks en tuning (register e.d.) en het verkleinen van de Windows XP distro is in mijn ogen nLite nog steeds de beste methode voor performance-winst :)

nLite - http://nuhi.msfn.org/

Kortom, wie helpt me verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 16:37
Nlite hoort niet in het rijtje thuis die jij noemt!
Het is een uniek programma waarmee je je WindowsXP CD kunt strippen! je tweakt je pc dus niet, maar je CD...
Als je de website van Nlite bekijkt vind je daar genoeg support, kijk anders ook naar het topic op GoT; Unattended Windows XP deel 3 (zoek op google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jazco2nd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:13:
Nlite hoort niet in het rijtje thuis die jij noemt!
Het is een uniek programma waarmee je je WindowsXP CD kunt strippen! je tweakt je pc dus niet, maar je CD...
Als je de website van Nlite bekijkt vind je daar genoeg support, kijk anders ook naar het topic op GoT; Unattended Windows XP deel 3 (zoek op google).
Ahaa oke, dan was ik even abuis. Dan zal ik me moeten concentreren op de andere twee programma's (kunnen deze samenwerken?) omdat ik niet van plan ben mn hele pc te gaan leeghalen :P

Is er ook geen programma bekend wat dezelfde uitwerkingen heeft op Windows als nLite, maar dat je gewoon kunt runnen terwijl Windows XP al op je pc staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je zou eens naar Lite PC kunnen kijken.

http://www.litepc.com/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57
spacecom schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:39:
Lekker opgeruimde taakbalk met All to tray 8)

http://www.dntsoft.com/alltotray/index.html

Enig nadeel: maakt ruzie met Tray Factory :'(
freeware: Tray-it
http://www.teamcti.com/trayit/trayit.htm

Minimize gewone programma's naar je tray ipv taakbalk.

[ Voor 8% gewijzigd door Helox-in-a-box op 17-03-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Helox-in-a-box schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:23:
[...]

freeware: Tray-it
http://www.teamcti.com/trayit/trayit.htm

Minimize gewone programma's naar je tray ipv taakbalk.
Dit kan ik beamen, prima progje, dat weinig geheugengebruik vergt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Double J schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:30:
[...]

Ik dacht dat dat bootvis meer een fabeltje was, omdat je PC sowieso om de zoveel tijd de systeembestanden mooi aligned enzo?
(Ik had ergens gelezen om de 3 dagen?)

Ik mis overigens Microsoft's eigen anti-spyware - Beta
Een prima Anti-spyware tooltje, maar nog wel in Bèta-fase dus :)

Ikzelf zoek nog iets als One-Note, maar dan freeware....

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 17-03-2005 15:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Wat d8 men van WinFR voor het gemakkelijk aanpassen van meerder filenames?
ideaal!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

anandus schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:41:
[...]
Ik dacht dat dat bootvis meer een fabeltje was...
Over bootvis doen zoveel verhalen de ronde maar het programma kan slechts visueel de boot-tijd weergeven. Het programma kan absoluut NIET de instellingen aanpassen of het systeem optimalizeren.

Voor de ongelovigen:
Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.
Bron: Microsoft

En voor wie zelfs nu nog twijfelt aan de door mij geplaatste quote:

hier een directe link naar het artikel op Microsoft.com

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mysteryman schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:52:Unix Utils gpl
om toch wat linux commando's onder windows te kunnen gebruiken...
in dezelfde categorie:

GnuWin32 .. op deze site is overigens een grotere collectie aanwezig van geporte unix tools dan op de door jou genoemde site.

Ik was overigens vandaag op zoek naar kalender software, iets om afspraken bij te houden. Iets simpels. Iets wat makkelijk te bereiken is, bij voorkeur volledig met het toetsenbord te bedienen. De oplossing vond ik in een port van 'cal', unix kalender software, niet alleen om een maandkalender weer te geven (zoals bijvoorbeeld gcal doet (o.a. onderdeel van het GnuWin32 project)), maar tevens om afspraken te 'beheren'.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
: echo 2005 04 20 00 Afspraak, eveneens een test ;) >> cal.dat

: cal

April 2005       *19: Voorbeeld
 Su Mo Tu We Th Fr Sa   20: Afspraak, eveneens een test ;)
                 1  2
  3  4  5  6  7  8  9
 10 11 12 13 14 15 16
 17 18<19>20 21 22 23
 24 25 26 27 28 29 30

Met of zonder kleur overigens, kleuren zijn naar persoonlijke voorkeur aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik gerbuik virtuawin. een multi-desktop progje, om programma's naast elkaar te gebruiken zonder er last van te hebben. Ook handig om met een klik/knop je beeldscherm leeg te maken, zonder al je leuke zooi af te sluiten.
Verder gebruik ik iconoid waarmee je desktop iconen kan verbergen, organiseren (door de war schoppen) en opmaken.
Ook gebruik ik girder om mijn zapper, maar ook allerlei eigen functietoetsen aan te sturen. Als je nog eversie ehm, 3.2 kan vinden op het web is dat een aanrader, dat is namelijk de laatste freeware versie, daarna moet je er voor betalen. Met netmeter hou ik mijn netwerk/downloads in de gaten.
Daarnaast natuurlijk tweakUI en een hele simpele saaie startup manager die je vanuit je config scherm kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxx op 19-04-2005 10:50 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik ben tevreden gebruiker van Ultramon. Werkt erg fijn, omdat ik twee monitoren heb :)
Ook vind ik de Copernic Desktop Search erg handig. Zoekt een stuk sneller dan de standaard Windows search omdat hij alles kan indexen.
Tenslotte gebruik ik ook nog SpeedSwitchXP. Kan gebruikt worden om de kloksnelheid van mobile processoren te verhogen/verlagen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Het Startup Control Panel van Mike Lin. Freeware

Zoooo handig. Nestelt zich in het Configuatiescherm alwaar je naar believen mee opstartende progsels kunt aan- en uitzetten en ook verwijderen.
Feitelijk zijn het registersleutels die je in Windows manipuleert.

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Oké, niet alleen XP. Het werkt vanaf win95....

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten we FTP-uploader niet? Dit is een erg makkelijk programmaatje om snel even een bestandje naar je FTP-server te uploaden. De URL (inclusief zojuist geuploade bestand) staat vervolgens op je klembord. Ideaal als je vaak een forum bezoekt enzo.

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 11:04
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:11:
Vergeten we FTP-uploader niet? Dit is een erg makkelijk programmaatje om snel even een bestandje naar je FTP-server te uploaden. De URL (inclusief zojuist geuploade bestand) staat vervolgens op je klembord. Ideaal als je vaak een forum bezoekt enzo.

Meer info
Net even geprobeerd omdat dat precies is wat ik zoek.. maar........ er spoort iets niet want inloggen mislukt met dit progsel terwijl met exact dezelfde gegevens het wel wil met FlashFXP.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:02:
[...]
Net even geprobeerd omdat dat precies is wat ik zoek.. maar........ er spoort iets niet want inloggen mislukt met dit progsel terwijl met exact dezelfde gegevens het wel wil met FlashFXP.
Klopt... ik had er ook last van. Maar gelukkig is dit een simpel bugje. Je moet namelijk nadat je het proggie zelf hebt gestart het INI-filetje veranderen. Je moet hier het wachtwoord voor je FTP-server niet-gecodeerd in opslaan, dan logt ie wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Inderdaad mag dat niet zoals je ook had kunnen lezen in Het algemeen beleid

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
Luxx schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:35:
(...)Daarnaast natuurlijk tweakUI en (....)
Werkt dat TweakUI alleen met SP1? Op de site staat
Version 2.10 requires Windows XP Service Pack 1 or Windows Server 2003.
Als ik wil installeren zegt ie dat het "geen geldige Win32 toepassing" is.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Denk er even aan bij het posten: "Waar het om gaat: handige tools (programmaatjes, tweaks etc) die het gebruiksgemak van Windows XP verbeteren". Dus niet de algemene programma's welke gewoon onder algemene software vallen.