Toon posts:

[Ervaringen] Garantie afhandeling bij laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat zitten zoeken op het forum en kon wel een aantal draadjes vinden die hier relatie mee hebben, maar niets echt draadjes die hier zijn op toegespitst.

Ik zou graag wat meer weten over hoe verschillende merken/bedrijven presteren als het aankomt op de afhandeling van garantie op laptops. De reden voor deze vraag is omdat sinds gisteren mijn 6 maanden oude Diabloo laptop (huismerk van de-laptopper) ineens geen beeld meer geeft (het scherm blijft wit/licht grijs, verder doet alles het nog wel en een externe monitor werkt ook, dus het moet haast wel het beeldscherm zijn).

Na vandaag contact te hebben gehad met de-laptopper, blijkt dat een ander bedrijf de garantie afhandelt en dat ik met hen contact moest opnemen. Zo gezegd, zo gedaan, alleen vraagt dit bedrijf naar een garantienummer dat onderaan de laptop op een sticker zou staan, alleen jammer voor mij dat deze sticker er niet opzit en nooit heeft opgezeten, want zonder dit nummer willen ze mij niet eens tewoord staan. Volgens de-laptopper zou deze mythische sticker ook op de laptop moeten zitten. Ik heb ze nu weer gemaild om te zeggen dat het niet zo is en wacht nu alweer meer dan een halve dag op een antwoord over hoe ze het willen aanpakken. Ik heb echter de indruk dat ik wel eens naar mijn garantie kan fluiten omdat iemand op een maandag morgen een stickertje is vergeten te plakken.

Ik ben mij dus alvast een beetje aan het klaarmaken voor de aanschaf van een nieuwe laptop, gezien ik deze toch echt nodig heb voor mijn werk. Ik wil echter deze keer zeker zijn dat ik koop bij een bedrijf dat de garantie respecteert en niet moeilijk doet over een stickertje, oid.

Ik weet zeker dat anderen ook baat zullen hebben met deze ervaringen bij het besluiten waar en welke laptop aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

en jij gaat akkoord met nee als antwoord??

ze lossen het maar op, en dan kan je het ze als consument best moeilijk maken

Neem een Dell en vier jaar NBD garantie erbij nemen. Als je binnen de garantie zit heb je een dag later een nieuw scherm. En genoeg manieren om je te identificeren :)

Aan de andere kant kent Dell verder geen enkele vorm van coulance dus daarom lekker veel bijnemen :)

Andere merken geen ervaring mee maar als ik jou was zou ik me nu niet voor zitten te bereiden op een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 13:25
Ik heb ervaring met Dell en IBM. Deze leveren allemaal goede service. Je hebt in elk geval wel een service-tag nodig anders heb je inderdaad niets aan de service-diensten. Ik vind het overigens raar dat je deze geen hebt aangezien je deze vaak ook enkele los geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk neem ik niet zomaar nee als een antwoord, maar als je het gaat uitvechten, gaat er ontzettend veel tijd inzitten en binnen een kleine maand zit ik weer 3 maanden in het buitenland voor mijn werk en heb ik een werkende laptop nodig.

Dat is nu juist de pest.

Het andere lullige is dat ze destijds vergeten zijn een bon bij de laptop te doen en ik zo stom ben geweest om er niet achteraan te gaan dat ze hem nastuurden, echter dat is bij de-laptopper geen probleem, gezien ze mij gewoon in de computer hebben staan. Het probleem is de firma die de garantie afhandeling doet van deze laptops, die weigeren gewoon alles zonder garantie nummer en bij de-laptopper zelf hebben ze die nummers zo te zien ook niet liggen.

Wat betreft het garantienummer, het zou onderaan de laptop op een sticker moeten staan en in een onderhoudsboekje dat bij de laptop moeten zitten. Helaas lijkt het erop dat de persoon die de sticker op mijn laptop had moeten plakken en het onderhoudsboekje erbij had moeten stoppen net koffiepauze had toen mijn laptop aan de beurt was. Zit echt geen garantiesticker op en het enige boekje dat erbij zat was de 'user manual'. Dit weet ik zeker, gezien ik alles wat ik erbij heb gekregen nog samen in de doos van de laptop had liggen.

Ik kan ze verder wel alles vertellen over de laptop (model, serienr., aanschafdatum, ...), maar daar wil het onderhoudsbedrijf niet naar luisteren. Het is 'garantienummer of tot ziens'.

Zeer slechte instelling, dus ik ben echt benieuwd of andere bedrijven zich ook zo instellen tegenover hun klanten.

Tevens wist ik niet dat de-laptopper niet zelf de garantie afhandelt op hun huismerk laptops. Had ik geweten dat er nog een bedrijf bij betrokken was, had ik waarschijnlijk destijds toch een Dell genomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Beetje vreemd dat iemand die blijkbaar toch redelijk afhankelijk is van het goed functioneren van zijn laptop in zee gaat met een cheap internet bedrijfje? Advies, ga naar een goed aangeschreven winkel en laat je daar uitgebreid voorlichten wat voor jou een goede oplossing is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk bedrijf is dat? Het klinkt idd heel onvriendelijk en gewoon grof. Helaas is dat vrijwel altijd zo met die budget merken. Je kunt met die "helpdesk" medewerkers ook niet normaal spreken ("...anders zal ik de verbinding verbreken") en tot een oplossing komen. Je moet blijven volhouden, maar dat kost veel energie en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De Laptopper is de winkel waar jij zaken mee doet.
Waar zij hun garantie afhandeling aan uitbesteden, dat is niet jouw zorg!! Je zit in hun computer, dus zij hebben het maar te regelen. Willen ze dat niet? Dan maar een nieuw apparaat. Communiceren met de laptobber viel mij vorig jaar ook al tegen, en toen ging ik een laptop bij ze kopen!! (die het, sinds ik hem heb, prima doet..)

Het web rondom de laptopper is sowieso nogal groot, dus het servicebedrijf kan best in dezelfde holding zitten...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:48
Hier alleen ervaring met Dell laptops en die is uitstekend. Als er iets kapot is binnen 24 uur onderdeel vervangen via koerier of on site laten repareren als het niet zelf te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

^^ of je bent hem een week kwijt als je geen onsite garantie hebt

over die service tag bij Dell. die kan je nog kwijtraken.. staat ook in de Bios
en met ordernummer, klantnummer, expres service code of gewoon afleveradres vindt ik je ook wel hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 10-03-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had vanmiddag nog niets gehoord van de-laptopper, dus maar even gebeld. De werknemer aan de telefoon stond een beetje verbaasd dat er zo moeilijk werd gedaan. Hij vroeg gewoon even om mijn naam, zocht mij in de computer en er werd gelijk geregeld dat er morgen een koerier voor de deur staat om de laptop te komen halen met garantie dat ik binnen 10 werkdagen weer een werkende laptop heb.

Toch nog goed geregeld, dacht ik.

Echter een paar uur later kreeg ik weer email van die man van gisteren waarin staat dat ik de laptop terug kan sturen met kopie van de factuur (terwijl ik hem al 2 keer heb gezegd dat ik die destijds niet heb gekregen). Hij leek niets af te weten van de afspraken die enige uren daarvoor over de telefoon zijn gemaakt en ik weet zeker dat die koerier morgen komt, gezien de man mij gebeld heeft om te vragen of er iemand thuis is.

Ik heb zo de indruk dat ze bij de-laptopper lang elkaar heen werken. Maakt mij niks uit, mijn laptop gaat morgen terug en dan is het hun probleem :*)

EDIT: De koerier stond vandaag op het afgesproken tijdstip netjes voor de deur en de laptop is aangenomen als RMA. Ik nu blij, gezien ze hem als RMA geaccepteerd hebben en ik nu alleen nog moet wachten tot ik weer een werkende laptop terug krijg :)

Ik zou dus zeggen, als je iets RMA moet doen bij de laptopper, niet mailen naar die werknemer die op hun contactpagina als RMA contact staat, gewoon bellen, dan gebeurt er tenminste wat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je een laptop koopt, koop dan een degelijk toestel met fatsoenlijke service.

Laptops zijn geen desktops, als er iets mis gaat met desktops, dan kan je ff bij de computerboer reserveonderdelen halen and go. Terwijl bij laptops 3 maanden vingers-draaien totdat bedrijven zoals Toshiba zin hebben om jouw laptop te herstellen. Je wilt niet weten hoe je 3 maanden zonder laptop moet leven als je erop moet werken.
PIH Kortrijk (BE) heeft 350 Toshiba Satellite Pro M10 aangekocht met 5dagen-herstellen-service, 150 van de 350 laptops zijn minstens 1x op RMA geweest. Dit is mijn RMA-verleden:

september 2003: Laptop bestellen en zou einde van de maand aankomen. Het kwam idd aan, hoge school admin test de laptop => DeadOnArrival, dus eerste RMA. Na 3 weken is het terug, ff de laptop aanzetten en dezelfde bluescreens zijn weer.

Ondertussen wordt Toshiba aangeklaagd door Nederlandse hoge scholen/universiteiten, hier is totale Toshiba-boycot door de Nederlandse onderwijs begonnen. nieuws: TU/e verliest rechtszaak rond slechte laptops

20/10/2003: Hier start RMA2, bij Toshiba zijn de moederbordjes op en er wordt 3 weken wachttijd beloofd. Uiteindelijk moeten we op een Taiwanse snelboot wachten, dat duurt dus 6 weken. Midden in deze 6 weken waren de praktijk-examens van o.a. VB.net, erg aangenaam als je nog nooit een regel VB.net getypt heb.

Dan maar de laptop gaan halen en zag weer dezelfde bluescreens, de admins weten ondertussen dat ik een tweaker bent. Dan heb ik zelf een diagnose gesteld, na een uurtje memtest86 was het duidelijk er geheugenproblemen zijn. Hebben die mensen bij Toshiba nog nooit gehoord van "brakke geheugen kan bluescreens in Windows XP veroorzaken"? En er was een slecht contact tussen mobo en harddisk, zodat het alleen in PIO-mode kan draaien. Dan maar de laptop terug naar de hoge school, de admins testen het geheugen en zien dat er 1 geheugenbankje kapot is. Ik heb een disclaimer moeten tekenen zodat de hoge school niet moet betalen als Toshiba lame doet. zie nieuws: TU/e verliest rechtszaak rond slechte laptops

29/12/03: Toen las ik dat Toshiba-PC-afdeling bijna failliet is, geen wonder dat ze failliet gaan als ze nationale boycots krijgen en hun klanten slecht behandelen. Juist sinds dat het onderwijs de boycot begint, is hun winst in 1 klap omgetoverd tot $ 200 miljoen verlies. Hierdoor gaat Toshiba extra bezuinigen op hun service... Als een laptop kapot geleverd word, wissel die laptop dan ipv poging tot herstelling. nieuws: Toshiba probeert pc-divisie nieuw leven in te blazen

26/01/04: RMA3 begon en men vervangt het moederbord nog eens. De harddisk wordt gecheckt en 3 weken later kwam m'n laptop terug. De bluescreens zijn weg, maar Windows XP crasht voordat je de paswoord kan intypen. Ghosten helpt niet, maar ik heb ontdekt dat het geen problemen geeft met Windows 2000 Professional. Ik heb rechtstreeks naar de helpdesk van Toshiba gebeld, de 1ste lijns helpdesk (hoe-moet-ik-een-mail-versturen?-niveau) verbind me direct door naar de 2de lijns helpdesk (hoe-installeer-ik-windows-xp?-niveau). Dan word ik nog eens doorverbonden met iemand met kennis van zaken. Na een lang gesprek en dingen uitproberen, raad hij mij aan om de laptop binnen te doen.

RMA 4 begon, er gingen mails rond:
Signpost => Toshiba (10/03/04) : 2 studenten hebben nog altijd geen werkende laptop, bovendien zal er juridisch kabaal komen.
Toshiba => Signpost (23/03/04) : Jullie gaan vandaag antwoord krijgen van de verantwoordelijke binnen Toshiba. Stuur de laptops op, want dat zou toch moeten gebeuren.
Signpost => Toshiba (23/03/04) : 2 studenten willen niet meer verder werken met de huidige laptops.
Signpost is een bedrijf dat IT-materiaal aan het Belgisch onderwijs levert, gaande van softwarelicenties tot laptops.

07/05/04: De effectieve/officiële levering van m'n laptop, Toshiba heeft uiteindelijk de laptop gewisseld.

RMA5 : Daarna nog de Toshiba-geheugen-omruil-actie http://www.toshibadirect.com/content/pc/b2c/CEP.html, deze is lekker snel doorgegaan.

Mijn laptop is 7 maanden te laat geleverd, in 7 maanden tijd zakt de waarde van computerhardware enorm.

Hier in Kortrijk denken we driedubbel voordat we ooit nog een Toshiba kopen, via de mond-op-mond-negatieve-reclame zal het nationaal verspreid worden.

Vandaag is "een alliantie van Satellite Pro M10 gedupeerden" gevormd, volgende week zal de eerste aangetekende-brieven-golf naar Toshiba gaan. Indien nodig zullen er persconferenties, reportage in Man bijt hond op VRT (Belgische staatszender), reportage in Recht op antwoord op VRT,... volgen.

Andere RMA gevallen: bluescreens, tikkende/schrapende harde schijven, oververhitte grafische kaarten, ventilatoren die niet meer draaien of overdreven kabaal maken (op 25meter afstand duidelijk hoorbaar),...

Dit jaar heeft de hoge school IBM's aangekocht, maar 20 van de 400 zijn op RMA geweest. Bovendien komen de IBM-mensen de volgende werkdag op lokatie (waar dan ook in het land) om jouw laptop te herstellen. Als IBM iets verkeerd doet, dan zijn ze sportief genoeg om toe te geven en het nodige te doen om het recht te zetten. bv laptops met 7200rpm harddisk besteld, er worden laptops met 4200rpm geleverd. Direct alle laptops omruilen en de 4200rpm harddisk mogen we zelfs bijhouden, deze werden massaal op eBay gezet. IBM is gewoon een klasse apart, bovendien word er gegarandeerd dat de laptop "het vallen van de tafel" en "met je beide voeten op de laptop staan" probleemloos overleeft.

De hoge school heeft ooit 12 Dell-proef-laptops gekregen om te proberen, deze waren minstens zo brak als Satellite Pro M10. Je kan zeggen dat het aan een slechte batch ligt, maar dan verwachten we toch serieuze service?
PIH Kortrijk is de zwaarste laptoptestzone van de Benelux, op deze hoge school lopen 1000 MCT-studenten met hun laptops rond en het is hier ook de gamers-mekka van België. Bijna alle grote clanleaders / pro-gamers van alle games zitten hier, er wordt gegamed in de gangen, inkomhalen, in 't park, in de trein, aula's,... De laptops worden dagelijks heen en weer gesleurd en we kunnen geen dag zonder onze laptops.

Vanaf dat een batch laptops 1jaar lang MCT overleeft met max 5% uitval en de kapotte laptops zijn snel hersteld. Dan kan je laptopmerk de stempel "MCT-proof" krijgen, deze keurmerk is vergelijkbaar met "mil-spec" (legerkeuring). "MCT-proof" levert ook gratis nationale reclame, je laptops worden nationaal hooggeprezen (zie de "heil IBM preken").

Als een laptopfabrikant durft te sollen met de MCT, dan zal je de stempel "bucht" (Vlaams woord voor brak/zooi/crap) krijgen. Het wordt ook nationaal verspreid en indien nodig is het over de landsgrenzen hoorbaar. Toshiba is gedegradeerd tot C-merk (Sweex/Q-tec niveau) en alwie een MCT-student heeft gehoord zal nooit meer een Toshiba kopen.

Binnenkort zal elk huishouden in Vlaanderen horen/zien hoe slechte de Toshiba-bucht is, Toshiba slaagt erin om hun klanten te negeren. Dan gaan we eens naar de VRT (Belgische staats-televisie) en alle bedrijfsleiders/managers zullen in de kranten lezen waarom ze geen Toshiba's mogen aanraken. We zullen zien of Toshiba ons nog kan negeren als ze buiten het land gezet worden.

IBM is een klasse apart, tot nu is niemand erin geslaagd om de IBM-kwaliteit (garantie op valbestendigheid en op-je-eigen-laptop-staan) en IBM-service (volgende werkdag komen de IBM-mensen bij jou op lokatie, eender waar in het land, de laptop herstellen) te evenaren.

[ Voor 35% gewijzigd door rapture op 11-03-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ik zou een gigantisch lang verhaal kunnen typen over mijn * croxz RMA's
Met mijn Acer's...

Geen zin in, service is gewoon niet goed. Punt.

Stuur je hem voor 1 ding terug, krijg je hem terug met 2 andere defecten. Gelukkig heeft Vince (Vincent) me vaak geholpen.

Maar de service is en blijft gewoon klote.

Na zelfs mijn vervangde laptop stuk ging voor de 4e keer was ik het ZAT.
Dus ik wou mijn geld terug.

Nou, iedere week gebeld. Iedere week is mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. De manager was er nooit. Zulke dingen. (Ben natuurlijk ook nooit teruggebeld)

NA ********* 6 WEKEN Ben ik zo boos geworden dat ik maar heb gezegd. Stuur me een nieuwe...

Wat denkje dat ik krijg? KRIJG IK ********** een DUITS MODEL ... |:(

Need to say no more...

(Pas een andere Acer rma gestuurd... 2.5 maand heeft hij gewoon in hun MAGAZIJN Gestaan... Niks aan gedaan dus...)

@ IBM was de service 100.000 keer beter. Binnen 12 uur!! Een nieuw setje recovery cd's en die cd's kwamen uit de UK, en zijn dus met UPS Worldwide Express verzonden _o_

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 11-03-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Laatst online: 23-08 12:18
Ik heb ongeveer een half jaar geleden ook een laptop bij de laptopper gekocht, kreeg ongeveer 2 maanden geleden een probleem. De laptop starte niet meer op :'( . Ik dus naar de laptopper bellen en werd daar dus door-verwezen naar de fabrikant :) de fabrikant van mijn laptop is dus asus. Ik heb gebelt naar asus en ze zouden na enkele dagen de laptop op komen halen (dat gebeurde ook :) ), na ongeveer 5/6 dagen (volgens mij zat er zelfs nog ene weekend tussen) kreeg ik mijn laptop al weer terug :7 . Ben erg tevreden over de service van asus, alles was prima afgehandeld :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus L2000D laptop. Dit is een AMD Athlon 1200 XP+ Mobile. 512 MB intern geheugen, 20 gb harde schijf, cdromspeler, 15 inch tft scherm, batterij die 3,5; met gemak haalt, floppydrive.

Eerste RMA: Processor bijna doorgebrand(koeling was niet goed) Week geduurd
Tweede RMA: Batterij laadde niet meer op(geen lichtje van batterij en batterij was helemaal leeg), Week geduurd.(was meteen na afleveren laptop van 1e rma)
Derde RMA: Harde schijf stuk(20 gb was weg) 2 weken geduurd
Vierde RMA: Moederbord vervangen(werd te heet op verschillende plaatsen en meteen gevraagd voor naar DVDRom/CDWriter te kijken die ik had vervangen) 6 weken geduurd
Vijfde RMA: DVDRom/CDWriter was stuk en ik had een schroef door mijn IDE poort geduwd. Kosten € 75 en was mijn laptop 4 weken kwijt. Dit was de laatste RMA en daarna geen garantie meer gekregen na 1 jaar. Nu is mijn scherm bijna stuk en geen garantie omdat ik dat heb gedaan. Mijn backlight en aansluiting was niet goed.

Bij de 5e rma kreeg ik mijn laptop zonder enige aansluiting(alle kabels waren los in de laptop(HD, Floppy, Poweron kabel, Video)) naar laptop terug. Ik bellen wat ze hadden gedaan en ik mocht de laptop terug sturen maar ze wisten zeker dat die stuk was. Dus dat zou me dan 75 euro kosten + ophalen. Ach r*t op met Asus RMA afdeling. Mijn schijf is daarna nog stuk gegaan en mijn scherm staat op hangen. Mijn Windows XP start niet meer op. Bij -2 graden wil die niet meer werken en Windows 98 heeft zo iets van bekijk het maar. Batterij is allemaal goed maar bij een netadapter start die laptop heel goed op maar batterij geeft wel eens problemen vanaf het begin. Maar ik heb GEEN garantie meer dus mijn laptop gaat de vuilnisbak in. 2 jaar en 500 euro afschrijven per jaar. Niet slecht.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zelf 3 jaar next businessday on site garantie van Dell, 2 keer gebruik van gemaakt en ik moet zeggen: top.

- Eerste keer tft kapot, volgende dag een aardige gozer aan de deur die em meteen verving.

- Tweede major problem: defecte HD (meteen bye bye voor IBM voor mij), ze stuurden gewoon meteen een nieuwe op via UPS, en UPS nam de oude mee. Maar goed, next businessday on site is een duur geintje en ik heb er zelf niets voor betaald (2e hands gekocht) maar al kost het 400Euro: laat maar eens een laptop openschroeven, ben je meteen 150Euro armer! Als je veel waarde hecht aan je laptop moet je niet bezuinigen op de garantiemogelijkheden imho ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:00
Dan vind ik het niet gek dat de PC-divisie van IBM al jaren verlies geeft :

nieuws: Lenovo kocht verliesgevende pc-divisie van IBM

:P

(komop zeg, beetje hdd's vervangen en dan de oude achterlaten. Een bedrijf wat zo met z'n spullen omspringt is gedoemd om verlies te geven.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:59:
[...]

Dan vind ik het niet gek dat de PC-divisie van IBM al jaren verlies geeft :

nieuws: Lenovo kocht verliesgevende pc-divisie van IBM

:P

(komop zeg, beetje hdd's vervangen en dan de oude achterlaten. Een bedrijf wat zo met z'n spullen omspringt is gedoemd om verlies te geven.... )
Mee eens. Goed service leveren is belangrijk, maar dan bedrijfskundig gezien wel op een verstandige manier. Dit betekent duidelijke regels voor de werknemers, in ieder geval niet weggeven van harde schijven. Nu IBM is aangekocht door Lenovo, moet er toch binnen dat bedrijf wat gereorganiseerd worden, opdat er weer winst gemaakt kan worden en het voortbestaan van het bedrijf is gewaarborgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Laatst online: 07-06 15:05
Ik heb zo'n 4 maanden geleden een tweedehand Dell Latitude laptop gekocht.

Mooi ding, ik heb er 4 maanden plezier van gehad.Tot ik een mooi docking station tegenkwam op marktplaats. Dus ik plug mijn laptop in op dat docking station, en mijn laptop doet niets meer.

Ik sluit de adapter weer aan op de laptop en hij doet niets meer. Ik meende ook een vreemd luchtje te ruiken.

Dus ik schroef de laptop open, kijk onder m'n draadloze netwerkkaart en ja hoor, een gat in de beschermingsfolie en een schroeiplek op m'n netwerkkaart. Er is iets op m'n moederbord oververhit geraakt, waardoor hij nu helemaal niets meer doet.

Ik de volgende dag Dell meteen opgebeld, tag code doorgegeven en volgens die man heeft deze laptop een gold contract voor 4 jaar, next business day on site garantie. Het enige wat ik op moest geven is de naam en adres van diegene die 'm gekocht heeft. Helaas, ik ben zo stom om een laptop zonder factuur te kopen, dus naar garantie kan ik ook fluiten. Heb inmiddels met zo'n 20 dell medewerkers gepraat, maar niemand wil me helpen.

Daar zit ik dan, voor minstens € 300 schade.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

RS_003 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:20:
Ik zou een gigantisch lang verhaal kunnen typen over mijn * croxz RMA's
Met mijn Acer's...

Geen zin in, service is gewoon niet goed. Punt.
B) 9 RMA's, is dat een record voor 1 dezelfde laptop? :X

Ik heb mijn eigen post over Toshiba gequote om het typen te reduceren.

* rapture ga binnenkort aan mijn 6de RMA beginnen (de harde schijf tikt/schraapt af en toe, minstens 1x per maand, bijna alle Toshiba-bezitters in MCT hebben zo'n tikkende harddisk)

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 12-03-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beatman schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:17:
Ik heb zo'n 4 maanden geleden een tweedehand Dell Latitude laptop gekocht.

Mooi ding, ik heb er 4 maanden plezier van gehad.Tot ik een mooi docking station tegenkwam op marktplaats. Dus ik plug mijn laptop in op dat docking station, en mijn laptop doet niets meer.

Ik sluit de adapter weer aan op de laptop en hij doet niets meer. Ik meende ook een vreemd luchtje te ruiken.

Dus ik schroef de laptop open, kijk onder m'n draadloze netwerkkaart en ja hoor, een gat in de beschermingsfolie en een schroeiplek op m'n netwerkkaart. Er is iets op m'n moederbord oververhit geraakt, waardoor hij nu helemaal niets meer doet.

Ik de volgende dag Dell meteen opgebeld, tag code doorgegeven en volgens die man heeft deze laptop een gold contract voor 4 jaar, next business day on site garantie. Het enige wat ik op moest geven is de naam en adres van diegene die 'm gekocht heeft. Helaas, ik ben zo stom om een laptop zonder factuur te kopen, dus naar garantie kan ik ook fluiten. Heb inmiddels met zo'n 20 dell medewerkers gepraat, maar niemand wil me helpen.

Daar zit ik dan, voor minstens € 300 schade.
Via de Dell support site kan je een kopie van de factuur krijgen (tenminste, zo begrijp ik het), misschien staat daar wat op (als je hem uberhaupt krijgt en als 't is wat ik denk dat het is).
Klik op Customer Care en vul daar ergens je service tag in. Klik dan op "uw Dell account".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kocht december 2003 een Benq joybook 5000 laptop. Na enkele maanden ontstonden er scheurtjes in het deksel, bij de scharnieren. Ik heb wat fotos gemailed waarna de laptop probleemloos werd gerepareerd (Nb. een kennis van met hetzelfde probleem op een Compaq kreeg te horen dat hij het zelf veroorzaakt had, dus geen garantie!)
Twee weken later begon de laptop raar te brommen als hij aan de netvoeding lag. Werd opnieuw snel gerepareerd, maar enkele dagen na terugkomst was het probleem er ook weer.
Op voorstel van BenQ werd de laptop toen omgeruild voor een nieuwe. Omdat het type wat ik had niet meer leverbaar was, kreeg ik toen een Joybook 5100, met een groter scherm, en meer geheugen. Da's toch een uitstekende service, zeker als je erbij bedenkt dat het initiatief om te ruilen (bij de 3e RMA) van BenQ kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:50:
Kocht december 2003 een Benq joybook 5000 laptop. Na enkele maanden ontstonden er scheurtjes in het deksel, bij de scharnieren. Ik heb wat fotos gemailed waarna de laptop probleemloos werd gerepareerd (Nb. een kennis van met hetzelfde probleem op een Compaq kreeg te horen dat hij het zelf veroorzaakt had, dus geen garantie!)
Twee weken later begon de laptop raar te brommen als hij aan de netvoeding lag. Werd opnieuw snel gerepareerd, maar enkele dagen na terugkomst was het probleem er ook weer.
Op voorstel van BenQ werd de laptop toen omgeruild voor een nieuwe. Omdat het type wat ik had niet meer leverbaar was, kreeg ik toen een Joybook 5100, met een groter scherm, en meer geheugen. Da's toch een uitstekende service, zeker als je erbij bedenkt dat het initiatief om te ruilen (bij de 3e RMA) van BenQ kwam!
BenQ verdient dus meer respect dan Toshiba (C-merk). Laten we alle RMA-ervaringen verzamelen en statische verwerken zodat we een nieuwe duidelijke A-merken, B-merken en C-merken verdeling krijgen.

Wel een verschil maken tussen particuliere en zakelijke klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 13-03-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb goede ervaringen met de service van HP. Er was op een gegeven moment de primaire batterij stuk van mijn NX5000. Een belletje naar HP met een duidelijke fout omschrijving (vind ik zelf heel belangrijk; alleen een melding "hij doet het niet" daar kan niemand wat mee) en een dag later bezorgde een koerier een nieuwe accu .

Met een formuliertje erbij of het defecte onderdeel nieuw of gebruikt was, dat moest ik faxen naar HP en een dag later kwam een koerier het defecte onderdeel halen. Zoals ik het hoort ! Als ik geen service gewild had dan had ik wel een ander merk gekocht.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Gunner schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 22:11:
Ik heb goede ervaringen met de service van HP. Er was op een gegeven moment de primaire batterij stuk van mijn NX5000. Een belletje naar HP met een duidelijke fout omschrijving (vind ik zelf heel belangrijk; alleen een melding "hij doet het niet" daar kan niemand wat mee) en een dag later bezorgde een koerier een nieuwe accu .

Met een formuliertje erbij of het defecte onderdeel nieuw of gebruikt was, dat moest ik faxen naar HP en een dag later kwam een koerier het defecte onderdeel halen. Zoals ik het hoort ! Als ik geen service gewild had dan had ik wel een ander merk gekocht.....
Wat HP betreft heb ik in ieder geval HELE slechte ervaringen:
toen mijn laptop defect raakte (het was de moederbord) werd het ook de volgende dag opgehaald door een koerier. Het duurde echter minstens 3 maanden (na veel gebel en doorverwijzingen en frustraties zonder antwoord te krijgen op de vraag waar mijn laptop gebleven was) voordat ik een laptop terug kreeg. Dat was dan weer niet mijn laptop, maar een laptop van een ene Fransman. Het duurde daarna nog een week of 5 voordat ik mijn eigen laptop weer terug heb gekregen.
Ik kan nu wel bij de categorie 'uitzonderingen' horen, maar voor mij in ieder geval geen HP meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell > goede service, wachttijd van de telefonische helpdesk is soms erg lang (+/- 40 minuten)

HP > goede service, wachttijd is bijna altijd nihil. Wel gebeurt het dat gerepareerde hardware niet goed getest wordt en dan weer defect terug komt.

TTEC > geweldige service, geen wachttijd op de telefonische helpdesk, lange testtrajecten samen met de helpdesk (al lost dit wel 80% van de problemen op)

IBM > goede service, weinig tot geen wachttijd op de telefonische helpdesk. Duurt lang voordat gerepareerde hardware teruggestuurd wordt.

Toshiba > om te janken, systeem moet je brengen naar een service center voor reparatie (wordt dus niet gehaald) en reparatie duurt rustig meer dan 3 weken. Telefonische helpdesk maakt bijna enkel RMA meldingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haso2000 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 08:55:
Ik kan nu wel bij de categorie 'uitzonderingen' horen, maar voor mij in ieder geval geen HP meer.
Ik denk het, ik heb behalve privé meer ervaringen met de support van HP en over het algemeen vindt ik het erg goed

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Laatst online: 07-06 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 07:53:
[...]

Via de Dell support site kan je een kopie van de factuur krijgen (tenminste, zo begrijp ik het), misschien staat daar wat op (als je hem uberhaupt krijgt en als 't is wat ik denk dat het is).
Klik op Customer Care en vul daar ergens je service tag in. Klik dan op "uw Dell account".
Heb ik geprobeerd. Je krijgt 5 minuten later alleen een email dat het om technische redenen niet mogelijk is een aanvraag via de site te doen en dat je contact op moet nemen met de customer care. En daar houden ze hun poot stijf. :( Ze willen niets geven.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Pagina: 1