De foto's van de openhaard zijn te donker waardoor hij helemaal dichtgelopen is dit is met Photoshop nog best op te halen bij de eerste foto's kan de sneeuw ook wel echt wit worden.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verder zit in die 3de sneeuwpic wat lensflare. Als dat de bedoeling is voor de sfeer oid zou ik zorgen dat dat wat duidelijker is, als dat niet de bedoeling is moet je zorgen dat het helemaal niet aanwezig is.
Verder kom ik weinig in fotografie, dus weet niet of het gebruikelijk is, maar ik zou m'n foto's resizen naar een iets bruikbaarder formaat. Mijn monitor draait ook maar een resolutie van 1280 pixels breed, en dat resulteert dus in een (lelijke) browser-resize bij jouw foto's van 2304*1728, en ik ga niet eerst alle foto's in een programma inladen dat ze netjes kan resizen. Iets rond de 1024*768 is dan hanteerbaarder, ook qua bandbreedte
[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 11-03-2005 13:54 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Hij heeft voor de rest geen filter er over gegooid. Dus lijkt me toch wel normale sneeuw.baldbelow schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:52:
Sneeuw is wit en niet blauw...
Enkel zwart met vlammen, geen andere verstoringen. Vind je het erg als ik die als bureaubladachtergrond ga gebruiken?
-edit-
Moet alleen nog wat bijgesneden worden.
Die sneeuwfoto's zijn saai, vooral #1 en #3, en de 2e zou ik meer naar rechts kijken, en lager bij het water.
[ Voor 11% gewijzigd door Resistor op 11-03-2005 14:01 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Opzich vind ik het geen slechte foto's van de sneeuw, maar ze zijn me net te krap.
Dat vuur is gewoon niet interessant. De vlammen zijn bewogen. Probeer eens een kortere sluitertijd, misschien dat het dan beter wordt.
Gadgets FTW!
Wel als het in de schaduw ligt; schaduwen zijn nl. blauw en dat valt goed op op een witte ondergrond. In de zon is sneeuw echter wel degelijk wit jabaldbelow schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:52:
Sneeuw is wit en niet blauw...
These are my principles. If you don't like them, I have others.

Deze is bvb op 1/500 geschoten, het komt de vlamstructuur & scherpte zeker ten goede
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Als je deze foto bekijkt, kan je er uren naar kijken. Normaal zie je een vlam niet als een stilstaand object en kun je nu eens aanschouwen hoe mooi het eigenlijk wel niet is!MauBro schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:16:
Je mist jammer genoeg een heel stuk scherpte bij je vuur (1/50 geschoten zie ik)
[afbeelding]
Deze is bvb op 1/500 geschoten, het komt de vlamstructuur & scherpte zeker ten goede
Alleen bij deze foto iets teveel zwart aan de zijkanten, naar mn gevoel...
Gadgets FTW!
heb de foto ook niet bewerkt... het was puur demonstratief ter vergelijking wat een snellere sluiter zou doenUrsamajor schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:44:
[...]
Als je deze foto bekijkt, kan je er uren naar kijken. Normaal zie je een vlam niet als een stilstaand object en kun je nu eens aanschouwen hoe mooi het eigenlijk wel niet is!
Alleen bij deze foto iets teveel zwart aan de zijkanten, naar mn gevoel...
hij mag idd gecropped worden

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
zoals ik zei zijn het mijn eerste foto's .. dus heb nog een hoop te leren
wat bedoel je precies als je zegt dat de foto's te donker zijn waardoor hij dichtgelopen is?
ik vond het persoonlijk juist mooi dat ie zo donker is, waardoor het vuur er meer uitspringt (heb ook wel lichtere foto's, en die vind ik persoonlijk een stuk minder)