Toon posts:

C&Q lijkt vcore niet terug te schakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MSI K8N Neo2 plat.
AMD 64 3000+ win.
GF2MX400 (temp totdat mijn 6800 trug is ;))

Ik heb het probleem dat door C&Q de snelheid trug word geschakeld naar 1000mhz, hij zegt dat de vcore ook naar 1.06 gaat, maar dat geloof ik niet. elke keer dat ik C&Q enable dan schakelt ie wel trug naar vcore 1.06 en word de cpu 32 graden, alleen 2 reboots later word de cpu altijd idle 40 graden, dat is net zo hoog als met vcore 1.40 de standaard vcore dus.(als ik C&Q uitschakel dan word mijn cpu dus ook idle 40 graden).

de vcore is op 1.06 in core centre en in speedfan

dus ik heb het idee dat mijn vcore niet meer omlaag geschroefd.
ik heb 2 casefans, omgevingstemp = 20 graden nu, en er zit een 7000b-cu op van zalman

heeft iemand anders dat ook? ik heb geen zin om elke keer C&Q uit te schakelen en weer in te schakelen

Verwijderd

Als Speedfan en Corecenter het aangeven mag je er wel vanuit gaan dat ie het ook daadwerkelijk omlaag heeft geschroefd hoor 8)7

Wel raar dat ie na 2 reboots idle 40 wordt ipv 32 overigens. . . Maar speedfan en Corecenter gaan niet zomaar Vcore waardes verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
jah mar misshien denkt het mobo ook dattie trug heeft geschroeft naar 1.06, maar dattie dit niet doet

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet gebeurt dat niet en gaat alleen de multiplier omlaag.

Verwijderd

Topicstarter
eehm het gaat er juist om dattie ook minder watt trekt, en dat doettie dus blijkbaar niet, adners zou de tmperatuur wel lager liggen zo rond the 33 graden