Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sweex B4-5 maxi tower

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/100083_pro_a.jpg

Omdat ik binnenkort over wil stappen naar waterkoeling, en het alles intern in mijn kast wil houden is een grote kast wel handig. Ik heb nu een 3R-Systems R101 en die is nu al krap, zal al helemaal een hel worden als de rad(s) er in zitten ed.

Nu wil ik dus overstappen op een bigtower. Eentje voor niet al te veel geld. En tot mijn verbazing zag ik dat Azerty voor 25 euro een bigtower van sweex te koop heeft. Hij ziet er niet eens gigantisch lelijk uit, en is volgens mij wel een goede basis om wat op te leuken.

Alleen kan ik met geen mogenlijkheid foto's vinden van het binnenwerk en de achterkant. Zijn er al fangaten/blowholes oid? Hoe ziet de drive ophanging er uit? Interne versterkingen?

Heeft een tweaker deze kast? Wil die er dan foto's van maken en hier posten. :).

Ik hoop dat dit het goede forum is, er is geen centraal forum voor niet gemodde kasten (NGK).

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Ik heb hier zelf de miditower- versie staan, voor een budget- pc'tje. De wandplaten zijn van een dun materiaal gemaakt, evenals de rest van de kast. Niet alle hoekjes zijn omgevouwen, dus je vind af en toe wat scherpe randjes. Verder heb ik er al 2 schoefjes in dolgedraaid en zijn de platen niet makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Tot zo ver mijn ervaringen met de miditower- versie van deze kast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-03-2005 17:38 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sweex kasten zijn wel okej, mits je ze 1 keer inbouwd met spullen en dan ook laat staan. Als je er veel mee gaat werken ( spullen in en uit bouwen, lan partys af gaan, casemodden) dan kan je beter voor een kwaliteits kast gaan. :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Japie_17 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:38:
Ik heb hier zelf de miditower- versie staan, voor een budget- pc'tje. De wandplaten zijn van een dun materiaal gemaakt, evenals de rest van de kast. Niet alle hoekjes zijn omgevouwen, dus je vind af en toe wat scherpe randjes. Verder heb ik er al 2 schoefjes in dolgedraaid en zijn de platen niet makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Tot zo ver mijn ervaringen met de miditower- versie van deze kast :)
mee eens is. Heb zelf ook een miditower gehad, en het zijn gewoon goedkope pruts kasten. Schroeven draaien snel dol, randjes scherp, platen dun, constructie zwak.
Leuk om 1 keer een huis tuin keuken pc in te mikken, maar als je regelmatig met je pc bezig bent, zou ik het niet doen. Als je toch een WC setup bij elkaar koopt, koop dan ook een fatsoenlijke kast..

* Rac-On heeft zijn Sweex miditower ingeruild voor een Chieftec Bigtower en heeft er geen moment spijt van (owkee, het op en af dragen van trappen voor lan's gaat minder prettig ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Rac-On op 09-03-2005 17:42 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bij de informatie van Azerty staat ook:
ype: B4-5 Big Tower
Aantal 5,25" bays (extern): 6 x
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 2 x
Audio: Nee
Firewire: Nee
USB: Nee
Voeding: 300 Watt
Kleur: Beige
Form factor: ATX
Breedte: 20 cm
Hoogte: 62,5 cm
Diepte: 44 cm
Aantal te plaatsen casefans: Geen
Aantal casefans standaard meegeleverd: Geen
Voedingkabel: Ja

oftewel geen enkele plaats voor casefans...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 09:20
Sardienblikjesplaatstaal. Als je de zijkant van de kast eraf haalt zakt die hele zooi in elkaar. Sorry, maar dit type kasten wil je _niet_ gebruiken, en al helemaal niet als je waterkoeling of veel hardware erin kwijt wilt.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 08:04
Tis troep, vrijwel alle kasten van sweex zijn troep, idd heel dun metaal, en de constructie gaat nergens over, heb helaas veel pc's moeten bouwen met die troep, omdat klanten vaak bezuinigen op de behuizing (in mijn ervaring)

• Naj_Geetsrev
Okay, geen sweex dus? Nog andere alternatieven die goed zijn? Of moet ik direct voor een 100euro kostende kast gaan?

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

dat nou ook weer niet zo zeer, als je em helemaal gaat modden, dan kan je deze gerust nemen (weinig te verliezen, en makkelijk te bewerken.)

Als je een echte klasse kast wil, ben je uiteraard meer geld kwijt, met b.v. Lian Li als top of the Line.
ik zou voor een chieftec/antec of een dergelijke kast met hetzelfde chassis, want deze zijn ongelooflijk degelijk, met een hele goede voeding, en ruimte zat.

MSI GX660R for the win!

• Naj_Geetsrev
uberotto2086 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:45:
dat nou ook weer niet zo zeer, als je em helemaal gaat modden, dan kan je deze gerust nemen (weinig te verliezen, en makkelijk te bewerken.)

Als je een echte klasse kast wil, ben je uiteraard meer geld kwijt, met b.v. Lian Li als top of the Line.
ik zou voor een chieftec/antec of een dergelijke kast met hetzelfde chassis, want deze zijn ongelooflijk degelijk, met een hele goede voeding, en ruimte zat.
Goede voeding heb ik al. Ik denk dat ik hem toch koop, als het op een fiasco uitloopt dan is er nog geen man over boord (25 euro is neit een onoverkomenlijk bedrag). Plaatsen voor fans zijn wel zelf te maken oid.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb nog wel een Inwin Q500 atx big-tower staan, die mag je voor een appel en een ei komen ophalen oid, is een degelijke kast, 5x 5.25 inch d8 ik, 6x 3.5 inch

Voor intresse mail me,

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou die kast niet zo snel nemen, omdat ie mij toch een beetje te licht lijkt, hij lijkt mij niet echt stevig genoeg om flink mee aan de slag te gaan

die kast die Meneer aard heeft heb ik zelf ook en bevalt me heel erg goed, heb er zelf ook wc inzitten en het past allemaal prima :)

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Mijn ervaring met sweex kasten = het is verstevigd karton :+
wel makkelijk als je een window wil maken, kan je in princiepe met een stanlymesje gaan doen

Verwijderd

Het zier er allemaal niet echt stevig uit om maar is het zelfde te zeggen als de rest.

I kheb zelf een lian-li pc 70 staan en dat is echt de bomb, alles past er super in WC alle hardware. Nog een voordeel van de kast zijn de fan's die er al in zitten en de fan holes (zes stuks)
Nog een voordeel is dat de kast makkelijk te bewerken is doodat hij gemaakt is van aluminium.

Ook heb ik nog een chieftec Dragon staan (Bigtower) dat is echt een stevige kast.

Met deze twee kasten heb ik goede ervaringen, ook met modden.
Weinig scherpe randjes, alles met tumbscrews vast en los te maken.

Ik zou er zo eentje kiezen ;)

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:41:
Het zier er allemaal niet echt stevig uit om maar is het zelfde te zeggen als de rest.

I kheb zelf een lian-li pc 70 staan en dat is echt de bomb, alles past er super in WC alle hardware. Nog een voordeel van de kast zijn de fan's die er al in zitten en de fan holes (zes stuks)
Nog een voordeel is dat de kast makkelijk te bewerken is doodat hij gemaakt is van aluminium.

Ook heb ik nog een chieftec Dragon staan (Bigtower) dat is echt een stevige kast.

Met deze twee kasten heb ik goede ervaringen, ook met modden.
Weinig scherpe randjes, alles met tumbscrews vast en los te maken.

Ik zou er zo eentje kiezen ;)
vind je het zelf ook niet een klein btje overdreven, het verschil tussen 25 etjes, en 180 hele euro's zonder voeding ;P

MSI GX660R for the win!

• PingOvercrash77
  • Laatst online: 18-10 13:25
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejf/2.JPG

Ik heb dezelfde kast en heb dit ermee gedaan, best relaxte kast vind ik :)

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou dan gaan voor een Iwin Q500, die zijn 2e hands voor niet al te veel te vinden en zijn erg stevig
zeker als je wil gaan modden leuk (en ze hebben een uitschijfbare mobo tray).

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heej, mijn kast :)

Alleen heb ik deze 4 jaar geleden al bij Norrod gekocht als zijnde 'budget' kast. Bevalt op zich prima, mooie basis voor 'budget' CM-systeem.

Pro's:
- Groot!
- plaats voor 4 casefans (90mm), 1 vooronder, 3 bovenachter (nog boven de voeding).
- Groot!
- prijs

Con's:
- zwaar
- zijplaten niet erg makkelijk te verwijderen (de mijne zit met 1 schroefje vast, scheelt weer).
- lawaaierig
- afwerkingsniveau
Armageddon_2k schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:39:
Mijn ervaring met sweex kasten = het is verstevigd karton :+
wel makkelijk als je een window wil maken, kan je in princiepe met een stanlymesje gaan doen
Nope, dit ding stamt nog uit de tijd van de koude oorlog. Nee serieus, zijpanelen zijn echt loodzwaar (gietijzer o.i.d. :P)

[ Voor 34% gewijzigd door LoneGunman op 12-03-2005 00:37 ]

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

PingOvercrash schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:34:
plaatje

plaatje

ik bemerk een subtiele vooruitgang
mooie window afwerking, en strak gespoten, super.

MSI GX660R for the win!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
PingOvercrash schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:34:
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je een bigtower kan je der maar 2HD's en een floppy drive in kweit. dat vind ik erg prut. Voor de rest het resultaat is wel mooi.

• Egg

Egg

In der Schweiz jah!

WHAHA, who the f*ck needs 3 floppy drives :P
ik heb er niet een :D

MSI GX660R for the win!

• DaMightyWackO
  • Laatst online: 17:18

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

uberotto2086 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:08:
WHAHA, who the f*ck needs 3 floppy drives :P
ik heb er niet een :D
Ik zie maar 1 plaats voor een floppy drive, die andere kan je een hd inschroeven bijvoorbeeld. Of zie ik iets verkeerd :)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
Of je steekt er een PSOne LCD achter :D

Een beetje verlies heb je altijd...

• Santford
  • Laatst online: 18:51

Santford

FP PowerMod
Ik zou cker niet voor een sweex gaan, heb mijne ingeruild voor een cieftech en ben er nog steeds erg tevreden over, de kwaliteit en afwerking is echt een heel stuk beter, (al kan je voor 25 euro geen miskoop doen ;), je kan er alleen maar ervaring mee opdoen), 1 voordeel, ze zijn wel lekker licht, maarjah met een watercooling naar een LAN is zowiezo al meer slepen.

Nee maar ik zou voor een antec of chieftec gaan, als je op het uiterlijk valt zijn Lian-Li cases ook heel degelijk

en als je echt een top kast wil (en niet eens zo duur dan) dan zou ik voor een thermaltake gaan, zitten standaard al stoffilters in, front is echt superstevig metaal, zit echt een heel goed harde schijf rek in, ook kan het hele front open scharnieren en er zit loads of ruimte in,

ik hoop dat je er wat aan hebt,
succes!
Pagina: 1