Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey,

ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de inovix imp-64 512MB mp3-speler.
De batterij die er standaard bij zat was na 4 uur al leeg, volgens mediamarkt was dat normaal.
Maar ik vond gister, thuis, een pakje longlife aaa batterijen --> na 2 uur spelen al leeg!?!?!?!.
Is dat normaal? 2uur?!?!, mp3-speler hoort het 8 uur te doen.
Bij mediamarkt wisten ze niet de levensduur van longlife, dus om zeker te zijn dat mijn mp3 spelertje goed is kreeg ik (!!gratis!!)2 duracell ultra m3 batterijtjes mee om te testen, de mp3speler moet het nu minimaal 7uur doen op 1 batterij.. ik ga nog testen....

Kent iemand dit probleem? heb ik gewoon goedkope batterijen, of is er wat anders aan de hand??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Volgens de specificaties zou dat ding het meer dan 8 uur met een batterij moeten doen.

Dat de meegeleverde batterij snel leeg is zegt idd. weinig. Een ongebruikte batterij ontlaadt uit zichzelf, daarnaast zijn de meegeleverde batterijen vaak gemaakt van waaibomenhout.

Die Longlife-batterijen, hoe oud waren die?

Hoe zie je dat de batterijen leeg zijn, doet het ding het helemaal niet meer? Je zou in de mediamarkt kunnen vragen of ze jouw 'lege' batterijen eens in een andere speler willen testen. Vaak bepalen deze dingen aan de hand van het voltage of een batterij leeg is of niet, het kan zijn dat die van jou te streng is.

Als ie het op goede, nieuwe batterijen ook niet langer dan 2 uur uithoudt, zou ik 'm ruilen of geld terug vragen. Het apparaat doet dan immers niet wat je er van mag verwachten. 2 uur is echt te kort voor een MP3-spelertje.

offtopic:
Op GoT (Gathering Of Tweakers) zetten we geen dingen als 'groeten' onder onze posts ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:16 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als er in de specs staat 8 uur, dan is dat met normaal gebruik bijna altijd minder.
Vooral met zulke low budget spelertjes, zullen ze wel heel ruim gerekend hebben.
Mijn zusje heeft ook zon speler, en die is ook binnen 2 uur leeg, dus opzich klopt het wel.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:15:
Volgens de specificaties zou dat ding het meer dan 8 uur met een batterij moeten doen.

Dat de meegeleverde batterij snel leeg is zegt idd. weinig. Een ongebruikte batterij ontlaadt uit zichzelf, daarnaast zijn de meegeleverde batterijen vaak gemaakt van waaibomenhout.

Die Longlife-batterijen, hoe oud waren die?

Hoe zie je dat de batterijen leeg zijn, doet het ding het helemaal niet meer? Je zou in de mediamarkt kunnen vragen of ze jouw 'lege' batterijen eens in een andere speler willen testen. Vaak bepalen deze dingen aan de hand van het voltage of een batterij leeg is of niet, het kan zijn dat die van jou te streng is.

Als ie het op goede, nieuwe batterijen ook niet langer dan 2 uur uithoudt, zou ik 'm ruilen of geld terug vragen. Het apparaat doet dan immers niet wat je er van mag verwachten. 2 uur is echt te kort voor een MP3-spelertje.
Ik hield gewoon het batterij indicatortje in de gaten, en die ging met de longlife batterijen wel erg snel omlaag.... volgensmij waren die longlife batterijen nog niet eens zo oud, hooguit 1 maandje.
maar ik ga em testen met die duracell batterijen die ik mee kreeg, volgens mediamrkt moet ie op zon batterij +- 7-8uur spelen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

_RoD_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:17:
Als er in de specs staat 8 uur, dan is dat met normaal gebruik bijna altijd minder.
In de specs staat 'meer dan 8 uur'.
Vooral met zulke low budget spelertjes, zullen ze wel heel ruim gerekend hebben.
Mijn zusje heeft ook zon speler, en die is ook binnen 2 uur leeg, dus opzich klopt het wel.
Als er in de specs staat 'meer dan 8 uur' en je speler kapt er na 2 uur mee, dan is dat een nonconformiteit. Ik zou dat nooit pikken en het apparaat terugbrengen. Wat heb je nu aan een MP3-speler die na 2 uur leeg is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:22 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:21:
[...]

In de specs staat 'meer dan 8 uur'.

[...]

Als er in de specs staat 'meer dan 8 uur' en je speler kapt er na 2 uur mee, dan is dat een nonconformiteit. Ik zou dat nooit pikken en het apparaat terugbrengen. Wat heb je nu aan een MP3-speler die na 2 uur leeg is?
Dat moet je mij niet vragen, ik constateer alleen de feiten O-)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Alkaline batterijen kun je heel lang bewaren, zeker enkele jaren. En natuurlijk zit er veel verschil in de merken batterijen. Laatst bij kassa was er een batterijentest, de penlights van de Aldi brachten het er het beste vanaf. Misschien hebben ze bij de Aldi ook AAA batterijen...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
TheBorg schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:30:
Alkaline batterijen kun je heel lang bewaren, zeker enkele jaren. En natuurlijk zit er veel verschil in de merken batterijen. Laatst bij kassa was er een batterijentest, de penlights van de Aldi brachten het er het beste vanaf. Misschien hebben ze bij de Aldi ook AAA batterijen...
hadden, nu alleen aa en van die "dikke" penlites

edit: ben al tijdje die duracell ultra m3 aan het testen: na 2uur is de batterij +-40% leger geworden, met andere woorden: met deze batterij blijft ie zo'n 5 uur spelen. Is nog wel erg weinig of niet??

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 09-03-2005 19:30 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
aangezien mijn laatste post niet meer ge-edit kan worden een reply.

Met de duracell batterijen die ik van mediamarkt heb gekregen doet de mp3 speler zon 8,25 uur.
Heb nu oplaadbare batterijen: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14032
kan ik deze in de lader laten zitten als ze vol zijn of moeten ze er meteen uit??

Oscar Wilde

Verwijderd

Moeilijk te zeggen. Op de trust site kun je ook de handleiding voor dat ding downloaden, maar die zegt er niets over. Of, althans, die zegt 'na opladen, haal de batterijen uit de lader'.

Ik denk niet dat die lader aan 'druppelladen' doet (batterijen geladen houden terwijl ze in de lader zitten), maar wel dat hij stopt met laden zodra de batterijen vol zijn. Dit laatste baseer ik op het feit dat er een 'vol' indicatie op zit.

Let er op dat het best kan zijn dat die MP3 speler helemaal niet wil werken met die batterijen. Vaak gebruiken dit soort apparaten het voltage om te bepalen of een batterij nog vol is, of niet, en een oplaadbare batterij heeft een lager voltage dan een normale.
Pagina: 1