Toon posts:

[P4P800SE] VCore niet regelbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Asus P4P800SE waarop een Pentium4 2.8C op zit geprikt, dit is stepping D1. Ik wou eens proberen te overclocken en kreeg de FSB tot 225 waarop hij stabiel werkt. Niet de meest fantastische overclock, maar dat zal aan mij liggen...
Maar ik wou dus de VCore eens wat hoger zetten.
Volgens de site van BalusC werkt deze proc op een VCore: 1,475~1,525V.
Nu draait mijn proc volgens cpu-z op 1.600 volt. Nu lijkt me dit veel hoger dan wat standaard is. In veel topics over Asus wordt gezegd dat die zeer instabiele VCore hebben, en dit heb ikd an ook even getest, Als ik de processor full load laat gaan, dan daalt de VCore naar 1.55V met uitschieters naar de 1.52V.
Welke Vcore dat ik ook instel in de BIOS, cpu-z en speedfan blijven 1.600V aanwijzen.

Wat heb ik al geprobeerd:
Alles terug op standaard en auto: nog altijd 1.6V.
Bios update, en alles op standaard/auto: nog altijd 1.6V
Voltage handmatig ingesteld op 1.52V (minimum wat ik kan aanduiden in de BIOS): nog altijd 1.6V.

Iemand nog ervaringen ermee? Kan er iets aan gedaan worden (zonder solderen)? Is een oudere bios misschien een oplossing? Of moet ik er maar mee leven?

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Niemand die dit mobo heeft kan even checken op hoeveel de VCore staat en of hij de VCore kan veranderen?
Dan weet ik of ik een nieuw mobo kan gaan eisen...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik zal vanavond thuis ff voor je kijken, heb een P4P800se met een Prescott 3.0

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Arjan A schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:28:
Ik zal vanavond thuis ff voor je kijken, heb een P4P800se met een Prescott 3.0
Thanks!

Kun je (als je wilt) ook even kijken wat bij jou het verschil van spanning is tussen idle en stressed...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 17:03 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn resultaten:

Load v / Setting >Auto1.350
Idle1.3281.376
Stressed1.2641.296

FSB staat op 213
Ik kan een heel eind heen en weer met het handmatig instellen van de vcore. Welke BIOS-versie heb je? Wellicht is het zinvol om te upgraden...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb BIOS versie 1008.15, dit is denk ik de laatste. AsusUpdate vind toch geen recentere versie.
Ik kan in de BIOS het voltage maar aanduiden van 1.52V tot ergens in de 1.8V.

Tussen de startpost en het schopje had ik Asus eens gecontacteerd en het enige wat zij me konden voorstellen was dat ik maar de defaultsettings moest gebruiken. Waar hij dan ook 1.6V geeft aan de CPU.
Misschien is het een idee om gewoon terug te gaan naar de winkel en garantie te claimen. Eerste probleem is dat ik de standaard beugel voor de heatsink erafgehaald heb voor een thermalright erop te zetten. Tweede probleem is dat ik op het moment druk bezig ben met m'n thesis (moet over een maand afzijn...)

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje: zou je kunnen kijken welke revisie je van je p4p800 se hebt? Ik heb rev 2.00.
Dit kan je geprint vinden op je moederbord tussen de PCI sloten:

http://www.asus.com.tw/su...echref/product/mb_ver.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/support/english/techref/product/p4p800-e.JPG
Pagina: 1