Game Gear slopen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Hoe?
Ik heb hier wel een pic van hoe je het LCD uit een gameboy moet slopen, hoewel ik er geen snars van snap!?:
Afbeeldingslocatie: http://www.devrs.com/gb/files/gameboy2.gif

Nu wil ik dat van m'n eigen game gear doen, daar zit namelijk een kleuren scherm op! :9. Kan ik dat ook gebruiken. Heeft iemand hier een schame a voor
help
thnx!
Milenco

• Milenco
niemand?
ik heb het ding al open gehaalt, en er zitten heel wat aansluitingen op (20 ofzo, allemaal aan de onderkant)
hoe kan ik deze op m'n printerpoort aansluiten?
BTW backlght is mini spaarlamp :)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik wens je veel suc6 !
Het scherm van een GameBoy heeft namelijk een eigen controller ingebouwd, en de gamegear ook denk ik. Je zou de specificaties moeten vinden van je display, en dan maar hopen dat je het aan de praat krijgt !

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
COOL :9
ik ga dan ook maar eens aan mijn gameboy prutsen :) zal wel kewl zijn als je zo'n display aan de praat zou krijgen :9~

• Milenco
volgens mij niet
het lijkt aan de achterkant gewoon een stuk plactic
dus geen controller denk ik
display zelf is ongeveer 3 of 4 mm groot zonder tl buis, met tl buis ongeveer 2 cm

Verwijderd

Voor de gamaboy zijn op het net wel wat leuke tooltjes te vinden. Er zit gewoon een z80'je in en met de gameboy developement kit kan je vast wel iets moois er van maken.
Je moet wel een eprom programmertje hebben en er iets van een uart oid aanhangen. Er staat de laatste tijd veel in de elektuur over dit onderwerp.

• Milenco
euh, zoveel verstand heb ik er ook niet van
chipje in de game gear bouwen?
Ik wil het LCD'tje eruit slopen en in m'n computer bouwen en dan aansluiten op de printerpoort zodat ik hem kan aansturen
kan dat?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat je idd eerst ergens die specs tevoorschijn moet trekken, en een proggie ervoor schrijven die dergelijke schermpjes aan kan sturen.

Ik zou er zelf eigenlijk niet aan beginnen, aangezien ik onvoldoende kennis van (EPROM)programmeren heb.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hey, ik heb hier ook nog wel een oude gameboy liggen die gesloopt mag worden. Die lijkt me toch al eenvoudiger aan te sturen dan een kleurenscherm, veel meer dan een grafisch LCD is het niet hé.

Iemand die daar mischien interesante URL's van heeft?

• Milenco
Ik denk dat het in principe niets uitmaakt
maar zal wel aan mij liggen
ik zelf kan ook helemaal niet proggen
maar zijn er dan al nbiet van die proggie voor?
Ik moet namelijk alleen zien te vinden hoe ik hem aan de printer poort krijg (goed).
Heeft iemand misschien nuttige links voor de GG en GB?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 08 januari 2001 15:12 schreef Milenco het volgende:
Hoe?
Ik heb hier wel een pic van hoe je het LCD uit een gameboy moet slopen, hoewel ik er geen snars van snap!?:
[afbeelding]
deze afbeelding is toch heel logisch inelkaar gezet. :):?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Orbit
Als er iemand al een paar hints kan geven over hoe z'n gameboy LCD aangestuurd kan/moet worden ben ik heel rg geïntereseerd.

Maar ik vrres dat het te hoog gegrepen zal zijn voor mijn kunnen, tja, een mens kan maar proberen hé?

Verwijderd

Als je het nou al niet meer kan/wil volgen zou ik het maar laten zitten ;) Het schermpje van de gameboy is zo te zien alleen voorzien van schuifregistertjes, dus daar is echt geen beginnen aan als je geen electroinca ervaring hebt.

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11

weird0

The Luck is Dying

hoe je een gameboy LCD aanstuurd ? nouw das simpel je douwt et spelletje er achter in haalt het knopje over en klaar is kees :P

maare ff serieuxxx heb ook nog een gameboy liggen die ik voor dit goede doel wil mollen dusse als iemand et weet ?!?! :)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Orbit
Id adat schemr niet op een of andere manier compatibel (of compatibel te maken) met een of andere "standaard" controller? Ik kan me moeilijk voorstellen dat Nintende echt ALLES zelf heeft zitten ontwikkelen als er al standaards waren om grafische LCD schermpjes aan te sturen.

Nog mensen met id'en?

Verwijderd

http://www.devrs.com/gb/

Misschien staat er wat tussen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je het uiteindelijk aan de praat krijgt heb je uiteraard wel de mooiste temp display in je kast zitten (of hoeveel mail je hebt of hoe laat het is of wie er online zijn of of of ........)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Dit is idd wel een erg leuk idee.

Maar als je hier voor een controller gaat bouwen kan je wel eens duurder uit zijn als er 1 compleet in de winkel kopen, zeker als je niet van die eprom rommel hebt liggen en dat ook nog moet aanschaffen.

Voor de die-hard electronica hobbyist is dit natuurlijk een erg leuk projectje.

* Tweakers heeft geen eprom pruttel [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

Btw, direct op de printerpoort lukt je niet, dat ding heeft maar 7 uitgangen ofzo (?)

• Orbit
Ik vrees dat we het mogen vergeten, ik vond namelijk dit op een of andere wazige pagina ivm modden van gameboys.

I'd like to drive the GameBoy LCD with my own electronics.
Do you have any info on how to do this?
It is possible but complicated. The LCD interface to GameBoy is
very similar to other large screen LCDs in that a CRT controller
is really required. The reason for this is that all 23,040 pixels
(160x144) have to be written or "refreshed" 60 times a second the
same way that a TV has to constantly redraw or else there won't
be any picture. This is required even if what your trying to display
is static and never changes. This is all the info I have at the
moment.
Snik, het had zo mooi kunnen zijn ;(
Pagina: 1