[MCE 2005] UPC nieuwe frequenties hoe instellen?

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 00:11
Zoals je weet heeft upc sinds vandaag de nieuwe frequenties ingevoerd. Echter heb ik een probleem. Hoe kan ik dat in mijn mce2005 instellen?

Bij guide kan ik alleen de volgorde van mijn kanalen veranderen, maar niet opnieuw laten scannen. Hoe kan ik zonder een format mijn tv zenders opnieuw vinden. Ben echt elke optie afgegaan!!!!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Is dat zo ? Nieuwe frequenties ? UPC waar ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• PacinoAllstars
StevenK schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:37:
Is dat zo ? Nieuwe frequenties ? UPC waar ?
Omgeving rotterdam?

Hoek van Holland bijvoorbeeld....

• PacinoAllstars
Weet echt niemand hoe je dit doet?

Het is toch achterlijk dat er geen optie in dit programma zit die mijn kanalen opnieuw kan vinden.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hier nog een die voorzien van nieuwe frequenties.

Wat ik nu dus ga proberen is gewoon de wizard doorlopen voor UPC Analoog en dan wat register werk, mocht er dus iemand zijn die tips heeft hoor ik het graag

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16
Je kunt toch gewoon naar (uit m'n hoofd) Instellingen -> TV -> Scannen op nieuwe services ?

• PacinoAllstars
raymonvdm schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:40:
Hier nog een die voorzien van nieuwe frequenties.

Wat ik nu dus ga proberen is gewoon de wizard doorlopen voor UPC Analoog en dan wat register werk, mocht er dus iemand zijn die tips heeft hoor ik het graag
Heb ik allemaal al geprobeerd maar dat is voor die gids. Er is gewoon geen autoscan optie lol!!!

• raymonvdm
Er is wel een auto scan functie en die vind alle kanalen ook wel maar dan heb je dus geen gids, of er klopt niet veel van.

Ik heb wel geprobeerd om met MCEguirder (zoiets heet het dacht ik) maar ook dat werkt niet, als ik location op duitsland zet dan vind hij wel zender maar dan heb ik ook geen gids.

Conclusie, wachten tot UPC de zenderindeling doorgeeft aan Microsoft en tot Microsoft de LTD die voor de gids zorgt heeft verteld dat ze wat moeten wijzigen.

Maar voorlopig heb ik nog wel meer dingen om aan te rommelen in MCE

Verwijderd

de installatie-wizard opnieuw doorlopen en selecteren dat je in een onbekend gebied woont waar zenders nog niet in kaart zijn gebracht. Hierna MCE Guider gebruiken.

• raymonvdm
Ik heb een foutmelding bij het downloaden van gids gegevens

Iets zoals:

EventType : MCX P1 : sh.5.1.2700.2180 P2 : ChooseProviderPage
P3 : COM P4 : ResourceMgrClass_SetupNextEPGDownload P5 : 0
P6 : GetEpgData P7 : ThreadCore

Nu heb ik elders op internet gezien dat er meer mensen waren met deze foutmelding omdat de data geupdate zou worden, zijn er nog meer UPC mensen in omgeving Rotterdam die dit kunnen bevestigen, het kan dus zo zijn dat als jullie dit lezen alles weer in orde is.

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:20:
de installatie-wizard opnieuw doorlopen en selecteren dat je in een onbekend gebied woont waar zenders nog niet in kaart zijn gebracht. Hierna MCE Guider gebruiken.
Een paar zenders zijn goed. De rest is zwart wit :S

Verwijderd

kijk op de site van je kabelboer wat de correcte frequenties zijn. In Guider kun je ze handmatig wijzigen

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

raymonvdm schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:27:
Ik heb een foutmelding bij het downloaden van gids gegevens
Ik ook, maar crashed MCE bij jou ook ?

Ik heb mceguide geintstalleerd, het naar duitsland + postcode gezet en toen is de ellende begonnen. Nu kan ik niet de zenders/gids terug zetten, en mceguider geeft ook een foutmelding.

Editten van het mce... file in windows\mce wil ook niet werken.

Zenders scannen werkte wel, maar hij vind er 137 oid, en dan heb je er nog geen namen bij.

Naja, er moet toch nog wat nieuwe hardware in dus ik zal de boel maar eens gaan reinstallen en het dan nog een keer proberen :(.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

mrknowitall schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:06:
[...]

Ik ook, maar crashed MCE bij jou ook ?

Ik heb mceguide geintstalleerd, het naar duitsland + postcode gezet en toen is de ellende begonnen. Nu kan ik niet de zenders/gids terug zetten, en mceguider geeft ook een foutmelding.

Editten van het mce... file in windows\mce wil ook niet werken.

Zenders scannen werkte wel, maar hij vind er 137 oid, en dan heb je er nog geen namen bij.

Naja, er moet toch nog wat nieuwe hardware in dus ik zal de boel maar eens gaan reinstallen en het dan nog een keer proberen :(.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\EPG

Deze map leeghalen. Hierna kun je ofwel de MS-Gids opnieuw instellen als je wilt ofwel Guider.

Guider op de volgende manier:

- eerst in de scan-wizard in MCE weer doorlopen en selecteren dat je in een onbekend gebied woont en handmatig naar kanalen wilt scannen. Dat doen.
- Daarna pas de instructies van http://mceguider.oabsoftware.nl volgen.

nadelen guider:
- komt niet uit hibernate, wel standby (bij mij althans)
- series opnemen werkt niet, je kunt echter wel hetzelfde effect bereiken via keyword-recording

MS-Gids Finetunen (als frequenties niet kloppen):

[rml][ MCE 2005] Rename Unknown Channels[/rml]

- ook hier eerst onbekend gebied en handmatig scannen eerst uitvoeren
- je kunt de waarden in het register handmatig aanpassen aan de hand van frequenties op de site van je kabelboer.

PS: de reden dat je altijd eerst handmatig moet scannen is omdat anders de MS-gids een soort gecodeerde brij is waar noch guider nog een normaal persoon in het register iets mee aan kan.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Bedankt :D, ik ga het vanavond ff proberen.

Als het allemaal werkt is het heel mooi speelgoed, komt de PVR 350 ook weer van pas, die had ik er uit gegooid toen ik de Hauppage software zat was.

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1