mrknowitall schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:06:
[...]
Ik ook, maar crashed MCE bij jou ook ?
Ik heb mceguide geintstalleerd, het naar duitsland + postcode gezet en toen is de ellende begonnen. Nu kan ik niet de zenders/gids terug zetten, en mceguider geeft ook een foutmelding.
Editten van het mce... file in windows\mce wil ook niet werken.
Zenders scannen werkte wel, maar hij vind er 137 oid, en dan heb je er nog geen namen bij.
Naja, er moet toch nog wat nieuwe hardware in dus ik zal de boel maar eens gaan reinstallen en het dan nog een keer proberen

.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\eHome\EPG
Deze map leeghalen. Hierna kun je ofwel de MS-Gids opnieuw instellen als je wilt ofwel Guider.
Guider op de volgende manier:
- eerst in de scan-wizard in MCE weer doorlopen en selecteren dat je in een onbekend gebied woont en handmatig naar kanalen wilt scannen. Dat doen.
- Daarna pas de instructies van
http://mceguider.oabsoftware.nl volgen.
nadelen guider:
- komt niet uit hibernate, wel standby (bij mij althans)
- series opnemen werkt niet, je kunt echter wel hetzelfde effect bereiken via keyword-recording
MS-Gids Finetunen (als frequenties niet kloppen):
[rml][ MCE 2005] Rename Unknown Channels[/rml]
- ook hier eerst onbekend gebied en handmatig scannen eerst uitvoeren
- je kunt de waarden in het register handmatig aanpassen aan de hand van frequenties op de site van je kabelboer.
PS: de reden dat je altijd eerst handmatig moet scannen is omdat anders de MS-gids een soort gecodeerde brij is waar noch guider nog een normaal persoon in het register iets mee aan kan.