Toon posts:

[98se] Patch blijft fulltime draaien? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag via windowsupdate (http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp) twee patch binnengehaald voor Windows 98SE.

Deze waren al reeds beschikbaar voor andere versie's van Windows OS.

Als ik nu MS05-002 installeer, wordt er een map aangemaakt onder windows\system\ met de naam KB891711. In deze map staan dan twee bestanden : KB891711.EXE & Q891711.DLL.
In het register werd toegevoegd : Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\
KB891711 =c:\windows\SYSTEM\KB891711\KB891711.EXE
Als ik op Ctrl-Alt-Del druk staat "KB891711" ook na een reboot in me lijst met draaiende rogramma's.
Beide bestanden zijn door http://virusscan.jotti.org/ gescand en ze waren schoon.
Ad Aware / Spybot SD / Spw Sweeper gaven ook geen alarm bellen.

Iemand anders dit ook al tegengekomen met deze update voor de 98/98SE& ME.
Is dit normaal, ben dit eigelijk nooit tegen gekomen. :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het van de officiele Windows Update site komt en je virusscanner roept er niks over dan zal het wel kloppen, niet? Wel een vreemde oplossing, je kunt het KB artikel opzoeken om te kijken wat het doet.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KB891711 -› Vulnerability in cursor and icon format handling could allow remote code execution
Download -› 2.51 MB (January 10, 2005)
Switches: KB891711.exe /passive /norestart /quiet
Dit is wat de file doet maar heb nog nooit een update actief zien draaien
Knowledgebase artikel

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 09-03-2005 16:28 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum; met een titeledit :)

Vreemde Windows patch > [98SE] Patch blijft fulltime draaien? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
In de tussentijd telkens last van BSOD gekregen :(
Ben al meldingen van andere 98se gebruikers tegen gekomen, met vreemde reactie's van de muis, BSOD, systemen die vast slaan. Maar ook personen die er geen last van hebben. 8)7

Lekker via Msconfig uitgeschakeld, eens kijken of het helpt. 8)

• RedLizard
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02 15:29
Dat laatste zou ik niet doen. Het probleem is dan waarchijnlijk weg, maar de fout die de patch oploste ook...

Verwijderd

Topicstarter
En ik ga niet naar die duistere kant van het, en ben zeer wantrouwig over verdachte mailtjes of bestanden...dus om te kijken of het probleem verholpen is, disable ik het voorlopig . Is het een fout die al misbruikt is .. ?

Updatje:
Zonder patch geen problemen. Daarna SDHelper van Spybot uitgezet, patch weer activeerd.Tot op heden geen problemen. Zou het kunnen dat SDhelper (dat is toch een webfilter ? ) de oorzaak is. ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 10:25 ]

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

gisteren weer eens mijn 98 geupdate, nu is de kb891711 in tasks weg!

Misschien hebben ze zich bedacht?
Pagina: 1