Toon posts:

Adobe Premiere, makkelijk foto reeksen maken

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niks concreets vinden op het forum evenmin in de handleiding van het product.

Een paar dagen geleden heb ik Adobe Premiere PRO gekocht, maar ik loop tegen iets aan wat volgens mij a whole lot makkelijker kan.

Het betreft het maken van reeksen foto's. Ik wil dat de foto's wisselen op het goede ritme van de muziek. Nu kan ik dit prima handmatig doen, maar aangezien het ritme van de muziek niet variabel is wil ik gewoon kunnen instellen dat elke foto maar een aantal seconden zichtbaar is. Kan ik dit automatisch ergens instellen?

Merci!

Verwijderd

Topicstarter
HE-LE-MAAL niemand?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Misschien omdat je het op de verkeerde plek zet 8)7 In V&B gaat het over videoplanken en beeldkanonnen, met als enige software de grafische drivers.

Move V&B -> SA

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:18

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Ik heb Adobe Premiere Pro 1.5 en daar werkt het als volgt.

Nog niet je foto's in je project importeren, eerst ga je naar Edit -> Preferences -> Still Image.. Hier kun je vervolgens de default duration van geimporteerde images ingeven in het aantal frames dat ze moeten duren. Is het aan jou om even uit te zoeken hoeveel frames je iedere foto wilt laten duren zodat het matched met het ritme van de muziek.

Nu je foto's in premiere importeren en als je ze dan naar je tijdlijn sleept zie je dat ze allemaal perfect de goede lengte hebben! Suc6

Edit: Als je, naar ik mag aannemen, in DV/Pal werkt gaan er 25 frames in een seconde!

[ Voor 13% gewijzigd door vanenkelen op 10-03-2005 10:14 ]

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
Hier word het perfekt uitgelegd.(Engels)
http://www.wrigleyvideo.c...tutdes_montagetomusic.htm

Verwijderd

Topicstarter
Eey, thanks... zo'n site zocht ik :)

Anyway, dat filmpje is heel duidelijk... maar ik loop toch ergens vast! Ik heb Adobe Premiere Pro, dus geen 6.0 en de optie bij het automatisch laten ordenen van de foto's om de "insufficient material" dus de gaten tussen de plaatjes te verwijderen (Fill to Fill) kan ik echt nergens vinden in Pro.

Weet jij hoe ik dit in Pro kan realiseren? Thanks!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:49
De Timemarkers maak je door op het sterretje op je nummertoetsenbord te drukken terwijl je een preview doet.
Als je linksonderaan in je projectwindow op het tweede knopje drukt worden je foto,s zichtbaar, die je natuurlijk eerst even hebt overgesleept uit B.V. Mijn Afbeeldingen.
Nu kan je een volgorde aangeven door ze op te pakken en te verplaatsen.
Selecteer nu alle foto's en sleep ze naar je timeline.
Nu kan je de foto's een voor een naar de goede plaats slepen.
Zet het magneetje in je sequence linksboven aan (Snap).
Nu kan je de foto's de gewenste tijdlengte geven door naar de rand van de foto te gaan, dan wordt er een pijltje met een rood kadertje zichtbaar.
Dit kan je precies naar je markers schuiven.

Succes

P.S. In het derde knopje in je projectwindow automate to sequence kan je de foto's naar unnumbered markers zetten dan hoef je ze alleen nog maar langer of korter te maken

[ Voor 12% gewijzigd door pinojo123 op 15-03-2005 20:54 ]

Pagina: 1