Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fujitsu-Siemens laptop openen...hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola evribody,

Ik wil heel graag mijn splinternieuwe en splinterbaggere laptop openen om extra geheugen toe te voegen (betreft Fujitsu-Siemens L7300). Het is mij gelukt om de voorkant van de laptop de openen. Maar de achterkant blijft muurvast zitten. Volgens mij heb ik aan de achterkant niet alle schroefjes gevonden (hoe bizar dit ook klinkt). Ik kan hem hardhandig openen, maar wil niet riskeren dat ik hem beschadig, ik hoor namelijk de harddisk kliks geven...volgens mij gaat hij over een paar maandjes zijn laatste klik geven 8)7

Mijn vraag is, of er hier iemand aanwezig is die al eerder Fujitsu's geopend heeft (laptops:). Als iemand weet hoe deze baby open moet, dan hoor ik dat heel graag. Nogmaals het gaat om een goedkope Fujitsu-Siemens L7300.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23
Om geheugen toe te voegen kun je toch gewoon een klepje op de achterkant losschroeven en geheugen bijplaatsen, harde schijf zou aan de voorkant moeten zitten, dit teminste wel bij mijn fujitsu

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:18
Staat dat niet gewoon in de gebruiksaanwijzing? :?

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n klepje bestaat niet bij deze model. Aan de voorkant zit een klepje waar je de harddisk kan verwisselen. Maar het geheugen zit echt aan de binnenkant, daar waar QWERTY toetsen staan.
Om geheugen te plaatsen zal ik hem dus echt wel open moeten maken...maar dat is juist het probleem...
Relonky: staat niet in de handleiding en ook niet op de website van Fujitsu. In de handleiding staat, dat het geheugen door een monteur geplaatst dient te worden..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 16:46 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23
je kunt het toetsenbord er toch uithalen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Ermm..hoe? Geen idee waar ik moet beginnen...

Verwijderd

Als het goed is zitten er schroefjes onder de toetsen van je toetsenbord , zo is het wel bij een paar modellen geweest.

En bij sommige was ook zo dat je bij het beeldscherm aan de achter kant 2 schroefjes had zodat het beeld scherm loskomt en dat daar dan ook nog 4 schroefjes onder zat.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Bij mijn fujitsu (Amilo l1300) kan je zonder problemen het toetsenword eruit klikken, die zit met klipjes aan de bovenkant vast en kan je gewoon losmaken.

Maar daarbij zit ook aan de onderkant een klepje voor het geheugen (en een voor de hdd/wlan kaart en cpu maarjah)

Verwijderd

Topicstarter
En ik dacht dat dit de verzameling van tweakers was :9 :+
Enige gerichte info, heb ik van Bites gekregen, bedankt Bites. Net voor het scherm zit er een stuk plastic welke eruitziet alsof het toegevoegd is. Wellicht dat ik dit met een schroevendraaier uit zijn plaats moet brengen. Deze zit overigens heel goed vast. Wellicht dat er dan onder nog een paar schroefjes onder zitten.

SA007, jouw pc is een betere versie. Kost wellicht twee keer zoveel, en heeft dus al die extra's. Toetsenbord kan niet uitgeklikt worden. Slechts aan de voorkant is een gedeelte welke open kan, maar daar zit de harde schijf. Het geheugen zit echt ergens onder QWERTY toetsen, dat heb ik gezien toen ik de voorkant openmaakte.

De vraag is dus alleen hoe ik hem helemaal kan openen zonder dat ik hem beschadig?
Nog iemand een idee??

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:07
Sjeezus, klinkt als een behoorlijk butt ding. Lijkt me de moeite niet waard er extra geheugen in te stoppen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Meestal kan je dat deel boven je toetsenbord verwijderen (dat plaatje waar meestal nog wat knopjes opzitten. Daaronder zitten dat 3 schroefjes waarmee het TB vast zit. Maak deze los en kantel het TB eruit. Daaronder zit het geheugen. Zoals gezegd kan dat plaatje boven je TB vast zitten met schroefjes aan de onderkant en/of de achterkant.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1