[Telefonie] meerdere lijnen op 1 telefoontoestel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Mijn schoonvader krijgt binnenkort een ADSL + VoIP Telefonie van Tiscali. Hij heeft momenteel al een KPN lijntje en wilt deze ook behouden ivm het telefoonnummer daarop.

Met VoIP lijntje kan hij gratis bellen, dus wilt hij hier dan ook gebruik van maken. Op de bestaande KPN lijntje zal in de praktijk al zijn inkomende gesprekken worden ontvangen. Alleen, 2 losse toestellen (elk lijn een aparte telefoontoestel dus) daar hebben we geen zin in want dat werkt in de praktijkt niet zo lekker :'(

Mijn vraag is dan ook: is het mogelijk om 2 telefoonlijnen (met elk dus een eigen nummer) op 1 telefoontoestel aan te sluiten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 09:32
Waarom laat je het KPN nummer niet verhuizen naar Tiscali telefonie :?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
voor inkomende gesprekken zou dat geen probleem moeten zijn, maar het probleem komt als hij gaat bellen, dan zou er een keuze gemaakt moeten worden, dat zou dus in de telefoon zelf moeten gebeuren dmv een knopje oid

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Polderdijk schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:16:
Waarom laat je het KPN nummer niet verhuizen naar Tiscali telefonie :?
Dit is wellicht een oplossing, maar we willen eerst ervaring opdoen met VoIP telefonie eer we KPN vaarwel zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderdijk
  • Laatst online: 12-09 09:32
Aram schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:18:
[...]

Dit is wellicht een oplossing, maar we willen eerst ervaring opdoen met VoIP telefonie eer we KPN vaarwel zeggen. ;)
Ik weet dat ze bij UPC telefonie een try&buy mogelijkheid hebt. Dus als je niet tevreden bent na een maand, dan krijg je te heraansluitkosten voor KPN van UPC terug.

Ik weet niet op Tiscali ook zoiets hebt?

En zo niet kan je het ff proberen om gewoon met 2 toestellen toe doen, en als je tevreden bent kan je KPN/Tiscali vragen om het nummer over te zetten.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
djmurcielago schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:16:
voor inkomende gesprekken zou dat geen probleem moeten zijn, maar het probleem komt als hij gaat bellen, dan zou er een keuze gemaakt moeten worden, dat zou dus in de telefoon zelf moeten gebeuren dmv een knopje oid
Dat is ook een gooeie... 8)7

Er moet toch haast wel iets van een lijnen switch (of iets dergelijks) bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Polderdijk schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:22:
[...]

Ik weet dat ze bij UPC telefonie een try&buy mogelijkheid hebt. Dus als je niet tevreden bent na een maand, dan krijg je te heraansluitkosten voor KPN van UPC terug.

Ik weet niet op Tiscali ook zoiets hebt?

En zo niet kan je het ff proberen om gewoon met 2 toestellen toe doen, en als je tevreden bent kan je KPN/Tiscali vragen om het nummer over te zetten.
Weet je wat ook meespeelt? Tegenwoordig wissel je (steeds) sneller van een internet provider. Dit kan op zich redelijk transparant gebeuren. Maar een telefoon is toch even anders, zeker als je overstapt naar VoIP. Je kunt niet tegen Tiscali zeggen dat je geen ADSL meer van ze wilt maar wel VoIP wilt behouden. Dus moet je weer opzoek naar een provider die en ADSl en VoIP aanbiedt. En hoe verloopt de oversluiting? etc., etc....

Allemaal nog vragen waar ik geen antwoord op heb. Vandaar dus dat ik de traditionele (koperen) KPN lijntje nog even wil aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Niet zomaar telefoonlijnen gaan koppelen. Dat gaat hele nare situaties opleveren of gaat hardware onherstelbaar kapot maken.

Er zijn modems verkrijgbaar waar je de KPN lijn weer op kan invoeren zodat als daar iemand naartoe belt je automatisch de aangesloten toestellen op je VoIP gaan rinkelen. Gevaar is dan wel als je VoIP niet werk of je voert je wachtwoord fout in je denkt gratis te bellen. Nare verassingen kunnen dan ontstaan omdat je via andere lijn uitbelt dan je verwacht.

Gewoon twee toestellen houden en als het bevalt nummer laten overzetten als je dat wenst is de beste oplossing. Of zelf een ander VoIP modem regelen en daarop je backup kpn lijn op aansluiten erbij (met enige risico als je niet oplet).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Iemand nog een briljant idee voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 19:54

PanMan

Spun!

bjck schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:41:
Er zijn modems verkrijgbaar waar je de KPN lijn weer op kan invoeren zodat als daar iemand naartoe belt je automatisch de aangesloten toestellen op je VoIP gaan rinkelen. Gevaar is dan wel als je VoIP niet werk of je voert je wachtwoord fout in je denkt gratis te bellen. Nare verassingen kunnen dan ontstaan omdat je via andere lijn uitbelt dan je verwacht.
.
Dat gevaar van WW verkeerd is natuurlijk heel eenvoudig te testen: Als je een telefoontje kan maken zonder de KPN lijn doet de VOIP oplossing het. Dat je verder wel betaald voor je telefoontjes als VOIP down is, lijkt me alleen maar een voordeel, dat je een automagisch werkende backup hebt. Enige nadeel kan zijn dat je sommige bestemmingen wellicht niet wilt bellen via KPN, en wel via VOIP, qua kosten. Fijnst zou een andere kiestoon zijn via VOIP, oid...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is niet mogelijk om dit simpel te koppelen de meest eenvoudige oplossing is volgens mij een telefoon centrale te zoeken met 2 analoge lijnen en die programmeren dat je standaard via de VoIP uitbelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb zo'n SMC VoIP router waar een line input, adsl input en tel. output op zitten. Dus vanaf de splitter met twee kabels naar de router en dan de telefoon weer op de router. Binnenkomende gesprekken via KPN worden meteen doorgeleid naar de line-out, uitgaand gaat via VoIP. Als VoIP down is gaat het automatisch via KPN.
Dat is via lampjes op het apparaat te checken. En verder hoor je het aan een hapering in het geluid, na het bellen, wanneer er overgeschakeld wordt.

Kortom: zo'n soort apparaat zou je dus moeten hebben, maar dat is eigenlijk (zie ik nu pas) wat bjck ook al zei... :)

Oh ja, KPN opzeggen heeft niet veel zin... die kale lijn kost dan net zoveel als een belbudget lijntje, dan kun je beter die belbudget houden. En, je hebt een backuplijn als de stroom uitvalt: als je weer eens aan je computer zit te kloten en je veroorzaakt kortsluiting, is het fijn als je met je verbrande harses nog 112 kunt bellen (worst case scenario ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 10-03-2005 15:16 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
teigetjuh schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:11:
Het is niet mogelijk om dit simpel te koppelen de meest eenvoudige oplossing is volgens mij een telefoon centrale te zoeken met 2 analoge lijnen en die programmeren dat je standaard via de VoIP uitbelt....
Jup, maar dat is geen goedkope oplossing om te gaan testen ;-)

Lijkt mij het beste zoals boven ook al aangegeven 2 tst. gaan gebruiken en later evt. de lijn om laten zetten.

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zijn er eigenlijk nog kosten verbonden aan het automatisch doorschakelen naar een ander nummer ? Misschien kan je ter overbrugging (of bij wijze van test) de telefoon automatisch door laten verbinden naar je VoIP telefoon.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Voor dat doorschakelen betaal je de gewone belkosten. In concreto betekend dat dus dat je voor al je inkomende telefoontjes ook het gewone tarief betaald. W.s. wil de TS dat niet.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
PanMan schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:30:
Voor dat doorschakelen betaal je de gewone belkosten. In concreto betekend dat dus dat je voor al je inkomende telefoontjes ook het gewone tarief betaald. W.s. wil de TS dat niet.
Is inderdaad niet echt gewenst :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
dreamscape schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:14:
Ik heb zo'n SMC VoIP router waar een line input, adsl input en tel. output op zitten. Dus vanaf de splitter met twee kabels naar de router en dan de telefoon weer op de router. Binnenkomende gesprekken via KPN worden meteen doorgeleid naar de line-out, uitgaand gaat via VoIP. Als VoIP down is gaat het automatisch via KPN.
Dat is via lampjes op het apparaat te checken. En verder hoor je het aan een hapering in het geluid, na het bellen, wanneer er overgeschakeld wordt.

Kortom: zo'n soort apparaat zou je dus moeten hebben, maar dat is eigenlijk (zie ik nu pas) wat bjck ook al zei... :)

Oh ja, KPN opzeggen heeft niet veel zin... die kale lijn kost dan net zoveel als een belbudget lijntje, dan kun je beter die belbudget houden. En, je hebt een backuplijn als de stroom uitvalt: als je weer eens aan je computer zit te kloten en je veroorzaakt kortsluiting, is het fijn als je met je verbrande harses nog 112 kunt bellen (worst case scenario ;) )
Dit zou inderdaad een goede oplossing zijn. Alleen jammer dat ik dan een nieuwe router erbij moet kopen :O

Kun je de exacte model van je SMC router nog even melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Inmiddels heb ik 2 apparaten op internet gevonden die de gewenste oplossing bieden:

AX520 2-Line Switch
Afbeeldingslocatie: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/ax520_D.jpg
AX520 has 2 line jacks and one phone jack. The line jacks can connect to PSTN line and VOIP line. Whenever there is a ring from either of them, the phone can ring and answer.
When the user wants to make a phone call, it goes through LINE1 jack automatically. If user dials #, 0 before the telephone number, it will dial out from LINE2 jack.
It is ideal for FXS VOIP units. Sometimes the users don't have enough line port on PBX or KTS. It can expand the number of CO line ports.
Er is inmiddels door een mede-Tweaker een inkoopactie gestart.

Combine-A-Line

Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/01/i/00/6b/e9/76_1.JPG
This unit has many uses. it can combine two analog (regular plain Jane telephone lines) into a common point. This allows you to create a dual line telephone suite(telephone, answering. modem) etc for way less than the cost of a two line phone and two line answering machines and modems don't commonly exist. Further, VOIP has become very popular and users gain tremendous long distance rates rates, however they don't have a "local presence" and often back up the voip with a single plain Jane telephone line. the clt will join voip and telco to a signal automatic port for the ultimate convience! Plus no power supply or batteries to clutter your desktop! Plus all port surge protected to protect you equipment! plus two additional universal (I/O) line 1 and line 2 dedicated ports... enabling an even wider array of connection schemes.
Instructievideo geeft nadere uitleg hoe het apparaat in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wat doet het apparaat (en doet het nog wat) als de stroom (zie adapter aansluiting) uitvalt?

Zijn mijn inziens drie hoofdredenen voor aanschaf en gaat mij dan om #3:

• twee inkomende lijnen op alle toestelen (inkomnd gesprek)
• uitval VoIP verbinding (overschakelen op vaste lijn)
• stroomuitval

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
bjck schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:30:
Wat doet het apparaat (en doet het nog wat) als de stroom (zie adapter aansluiting) uitvalt?

Zijn mijn inziens drie hoofdredenen voor aanschaf en gaat mij dan om #3:

• twee inkomende lijnen op alle toestelen (inkomnd gesprek)
• uitval VoIP verbinding (overschakelen op vaste lijn)
• stroomuitval
In mijn geval is reden tot aanschaf voornamelijk het bundelen van 2 lijnen naar 1 of merdere telefoons.

In geval van stroomuitval heeft de AX520 2-Line Switch de mogelijkheid om automatisch over te schakelen naar de PSTN poort. Bij Combine-A-Line is er geen mogelijkheid om automatisch over te schakelen naar een PSTN poort. Dit apparaat werkt zelf ook zonder stroom, dus de omschakeling voor uitgaande lijnen dienen handmatig (2 knopjes op het apparaat) te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik hou op dit moment een inkoopactie voor de AX520. Join the club, zou ik zeggen!
http://inkoopactie.net/ia/6rm8rggb
(niet commercieël)

De AX520 heeft precies de dingen die ik wil hebben:
- 2 netlijnen naar 1 interne lijn
- als je 1 lijn in gebruik hebt, is de andere bezet
- default uitbellen op lijn #1 (dus VoIP)
- je kan uitbellen via lijn #2 (KPN), als je dat wilt (#0 voor het nummer zetten)
- bij spanningsval valt ie terug op lijn #2 )KPN)

Let wel op dat je als je een spannigsval hebt in huis, je ook een gewone telefoon hebt. DECT gaat dan ook niet werken, hè ?? Hahaha

[ Voor 63% gewijzigd door ArnieNFW op 03-04-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een eenvoudige,maar ik denk wel een werkzame / doeltreffende oplossing.

Hang een oude telefoon aan de KPN aansluiting.
Dit voor het geval dat de ADSL verbinding een keer wegvalt / voor noodgevallen

Ga naar http://www.kpn.com/
Meld je aan bij "mijn KPN"
Activeer je Voicemail van KPN
Spreek een bericht in met je nieuwe Tiscali telefoonnummer.

Activeer "instellen Voicemail in E-mail" (Bij KPN)
Zet hier een bekend e-mailadres van jezelf neer.
Nu krijgt iedereen die je belt op je KPN nummer je Tiscali Telefoonnummer te horen, en jij krijg de voicemail opgestuurd naar je mailbox.
Nu weet iedereen je Tiscali Telefoonnummer,en kunnen je dan hierop bellen.

Nu hoef je geen extra / dure apparatuur aan te schaffen.
Je hebt ook niet het risico dat je toch per ongeluk via KPN belt

Dit is geheel gratis,ik denk dat je alleen af en toe je voicemail bij KPN moet legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan

PanMan

Spun!

Ja, en dat alle bellers een voicemail krijgen met een nieuw nummer, ipv jou. Niet echt gebruiksvriendelijk, dus. Ik weet zeker dat een hoop mensen dat niet zouden willen, en voor bedrijven is het al helemaal een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 11:23
Probeer dan eens je "oude" lijn a la voicemail door te schakelen naar je nieuwe nummer. Als dan de oude lijn niet wordt opgenomen na een aatal keer overgaan (5 keer dacht ik), wordt automatisch doorgeschakeld naar je tiscali nummer.

Op je oude lijn dus *61*nieuwnummer#

Disclaimer : weet niet of dit werkt als nieuwnummer niet van KPN is

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 07-04-2005 16:14 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Volgens mij staan er op de site van tiptel.nl ook wel van die schakelkastjes, zag ze vorige week al bij de office centre voor (ik dacht) een euro of 49.....

----

goedkoper nog zelfs.....

http://www.tiptel.nl/aktion/fr_scype.htm

Dan het bovenste ding -> Cyberbox 100

[ Voor 31% gewijzigd door Coach4All op 07-04-2005 16:14 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Coach4All schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:13:
Volgens mij staan er op de site van tiptel.nl ook wel van die schakelkastjes, zag ze vorige week al bij de office centre voor (ik dacht) een euro of 49.....

----

goedkoper nog zelfs.....

http://www.tiptel.nl/aktion/fr_scype.htm

Dan het bovenste ding -> Cyberbox 100
Dit apparaat is bedoelt om Skype en een PSTN lijn te combineren. Wat wij hier bespreken is om 2 (of meerdere) analoge (VoIP geeftt uiteindelijk een analoge signaal) lijnen te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit werken ??

uw telefoon gratis doorschakelen naar een ander telefoonnummer.

Even niet thuis? Schakel dan uw nummer door. Zo bent u altijd bereikbaar op uw eigen nummer. Ook terwijl u internet of in het buitenland bent.

Aanzetten
toets * 21 *
toets het telefoonnummer waar u te bereiken bent
sluit af met een #

Als u een onderbroken kiestoon hoort weet u dat de doorschakeling ingesteld is. Iedereen die u belt wordt nu automatisch doorgeschakeld.

Controleren
bel uw eigen telefoonnummer

Uitzetten
toets # 21 #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas,heeft dus geen zin,kost eem hoop geld dat doorschakelen

Kosten
Het activeren van de dienst Doorschakelen is gratis. U betaalt wel de gesprekskosten van de doorgeschakelde gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
Op het forum van Tiscali is een melding van een nieuwe animo check voor de AX520: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=311.

De inkoopactie is te vinden op http://www.inkoopactie.net/ia/dff2zg4c

Verwijderd

-SPAM-

Mvgr,

Ronald

[ Voor 75% gewijzigd door Eggy op 25-05-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
De AX521 is te koop bij oa http://www.rhisc.nl/shop/ voor €49 en gratis verzenden (mits je met iDeal betaald).
Pagina: 1