Toon posts:

[2003] SBS Template

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het configureren van een Windows 2003 SBS server. Ik ben nu aanbeland bij het aanmaken van gebruikers, dit wilde ik doen door middel van "Templates". In het template wilde ik ook een verwijzing naar het profiel opslaan. Ik heb het profielpad in het template als volgt:

'\\server1\profiel\%username%'.

Ik had gedacht dat bij het aanmaken van een gebruiker nu automatisch een map zou worden aangemaakt in de profiel map. Dit is dus niet het geval, wat ben ik vergeten?

alvast bedankt

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:49:
Ik ben bezig met het configureren van een Windows 2003 SBS server. Ik ben nu aanbeland bij het aanmaken van gebruikers, dit wilde ik doen door middel van "Templates". In het template wilde ik ook een verwijzing naar het profiel opslaan. Ik heb het profielpad in het template als volgt:

'\\server1\profiel\%username%'.

Ik had gedacht dat bij het aanmaken van een gebruiker nu automatisch een map zou worden aangemaakt in de profiel map. Dit is dus niet het geval, wat ben ik vergeten?

alvast bedankt
dat geldt toch alleen voor de home directory ? De profile dir moet je afaik met de hand aanmaken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of scripting een manier is om dit te realiseren?

Verwijderd

for /f %%a in (userlist.txt) do md \\servername\profile\%%a

je zal het wel uit moeten breiden om de juiste rechten te zetten natuurlijk (cacls)
op datacrash.net staat nog zo'n script geloof :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:03 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die map wordt pas aangemaakt als de user voor het eerst uitlogged ;)

homedirs maakt hij wel gelijk aan, profiles niet.. bij het inloggen (en weer uitloggen!) wordt de map aangemaakt

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:49:

Zolang je de userprofiles rootdir van de juiste rechten hebt voorzien is er niks aan de hand; die wordt pas bij de eerste UITlog aangemaakt en gevuld. + van de goede rechten voorzien (%user% FC ).

Bij een nieuw userprofile wordt overigens eerst in de NETLOGON share gekeken voor een Default User profile, als daar niks staat wordt de Default User profile van het werkstation genomen als basis voor je userprofile.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1