Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Als je 'm niet van kernel.org had: haal 'm daar ff neer
1
| emerge gentoo-sources |
Ik mag er toch vanuitgaan dat een officiële kernel-source van gentoo alle benodigde modules bevat...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zet ook "prompt for development and/or incomplede code/drivers" aan. Devfs is te vinden als /dev filesystem onder filesystems.
2.6 is trouwens in weinig gevallen niet-stabiel, maar dat terzijde.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
Verwijderd
Al dat geneuzel. (irondog excluded
De oplossing is vrij simpel, irondog gaf hem al. Nogmaals, maar iets uitgebreider:
In het eerste menu van "make menuconfig", kies je de optie "Code maturity level options".
Vervolgens selecteer je "Prompt for development and/or incomplete code/drivers".
Als je nu naar "File systems" gaat,
staat "/dev file system support (EXPERIMENTAL) " ergens in het midden.
Dit is trouwens gewoon kwestie van LEZEN, ik quote uit het Gentoo Linux Handbook, en dan het Configuring the Kernel hoofdstuk:
Overigens heb ik trouwens nog nooit gemerkt dat 2.4 stabieler is dan de huidige 2.6 kernels.Activating Required Options
First of all, activate the use of development and experimental code/drivers. You need this, otherwise some very important code/drivers won't show up:
Code Listing 6: Selecting experimental code/drivers
Code maturity level options --->
• Prompt for development and/or incomplete code/drivers
Beetje onzin om 2.4 te gebruiken, tenzij je daar expliciete redenen voor hebt, patches die alleen met 2.4 werken oid. Procedure om /dev filesystem onder 2.6 te gebruiken is nagenoeg hetzelfde als onder 2.4, alleen is devfs in 2.6 obsolete verklaard en staat hij onder Pseudo filesystems, een aparte categorie onder File systems.
[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:42 ]
Ik ben aan het experimenteren om een linux-install te maken voor mijn mp3/dvd pc. Omdat deze een DXR3 kaart heeft voor dvd's afspelen, is het allemaal een beetje tricky in te stellen. De oplossingen/drivers die ik heb gevonden zijn gebaseerd op de 2.4 kernel, en bevatten een aantal dingen die net iets anders zijn dan bij de 2.6, vandaar mijn keuze voor de 2.4 kernel.
Overigens ben ik sterk van mening dat als 2.4 voldoet en je nauwelijks of niet gebruik maakt van de verbeteringen in de 2.6 kernel, ik geen reden zie om over te stappen. De 2.6 geldt toch nog steeds niet als 100% stabiel (ook al loopt hij nooit vast, gentoo beschouwd hem nog steeds als Development kernel).
Ik denk dat ik idd over de optie "Prompt for development and/or incomplete code/drivers" gelezen. Dit is denk ik de 20ste kernel die ik inmiddels onder Gentoo heb gebouwd, en eigenlijk pas de eerste keer dat ik er niet uit kwam (door mijn eigen blindheid...)
tnx voor de reacties
Verwijderd
Wederom had je eerst even moeten lezen voordat je wat zei, ik quote uit de Gentoo Kernel Guide:deepbass909 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:08:
Overigens ben ik sterk van mening dat als 2.4 voldoet en je nauwelijks of niet gebruik maakt van de verbeteringen in de 2.6 kernel, ik geen reden zie om over te stappen. De 2.6 geldt toch nog steeds niet als 100% stabiel (ook al loopt hij nooit vast, gentoo beschouwd hem nog steeds als Development kernel).
Maargoed, we leven natuurlijk in een wereld waar iedereen zijn eigen kernel mag kiezen.The development-sources ebuild provides the stable 2.6 Linux kernel. As opposed to what the name might suggest, this kernel source is completely stable and production-ready. This is the official 2.6 kernel released on http://www.kernel.org/.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 20:05 ]