Toon posts:

Digitaal uit naar MD : track ID's? Kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het een en ander gelezen over het digitaal overzetten van wav/mp3 naar Minidisc. De USB oplossing lijkt me een beetje prijzig, maar ik weet niet of een eenvoudige soundcard met optische uitgang (Terratec?) wel een serieuze optie is.

Maakt de MD bijvoorbeeld een nieuw ID voor elk bestand dat ik overzet?
En hoe is de kwaliteit van die kaarten rond de 150,- ?

Verwijderd

Ik weet niet of je een SBLIVE-kaart hebt, maar dan kan je bij creative een I/O-kaart (versie2) kopen voor 101 euro.
Heb um net zelf binnen...
Optisch en coaxiaal in/uitgangen, errug relaxed! Kopieert markeringen niet mee, maar doet dat dmv. 3 sec. pauze tussen ieder nr., merk je vrij weinig van.
Iig. dus digitaal kopieren van mp3's naar je MD.

Verwijderd

Omdat de MD speler de hele mik weer opnieuw inpakt, in een formaat dat kwalitatief onder MP3-128kbps staat, valt er weinig te winnen.

Je kunt net zo makkelijk je MP3s door je analoge uitgang proppen, en door de MD laten opnemen.

Als je een digitale uitgang gebruikt, doet de soundcard er in het geheel niet toe. Een bit is een bit, en all bits are equal, zullen we maar zeggen. Dus zoek, als je digitaal wilt, gewoon de goedkoopste kaart die je kunt vinden met een digitale uitgang DIE COMPATIBLE IS met je MD recorder.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

MD minder dan MP3-128 Kbit?? yeah right! MD is ook niet meer wat het geweest is... Tegenwoordig klinkt MD gewoon goed (ongeveer vergelijkbaar met 192-224 kbit Mp3)

Verwijderd

Mp3'z zuigen vergeleken bij MD

Zo dat wou ik ff kwijt...

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Over de geluidskaliteit van bijvoorbeeld een TerraTex DMX XFire Hoef je je geen zorgen te maken.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb een Guillemot Fortissimo met digi-out. Hierbij heb je wel het proggie Wincue nodig om voor de pauzes te zorgen. (die je anders niet krijgt met digitaal opnemen)

Neem wel een dikke optische kabel. Bij een dunne houd je altijd nog vrij veel ruis.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
ik heb anders geen problemen met die 'dunne' kabel als ik van cd overneem (via de stereo)? en om dan meteen zo'n peperdure nieuwe kabel te kopen...

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 00:24
Dat van die dikke kabel is gewoon onzin, die kopie gaat digitaal, daar kan geen ruis tussen komen. Het is of Goed of hij neemt niet op maar niet met RUIS :(

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

Verwijderd

Topicstarter
Okee, okee, ik weet dat MP3 mindere kwaliteit KAN zijn dan ATRAC, maar ik wil ook WAV bestanden van eigen stukken, gemasterd in m'n peecee overzetten... Dus moet de kwaliteit wel wat beter dan "okee" zijn

:)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
flikker effe fijn op met je onzin over MD mindere kwaliteit dan MP3, sjongejonge! MD is stukken beter dan mp3, zoveel beter dat ik me afvraag of je met een mp3 op 320 kbps de kwaliteit evenaart... Wat een gelul zeg... Ik kan je overigens wel aanraden die USB versie te nemen omdat je dan (geloof ik) de titels kunt invoeren met je toetsenbord, maar lees dat nog effe na voordat je me erop vast pint... Je wordt namelijk gek van al dat gekloot met invoeren van titels met je jog-dial

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1