Toon posts:

Windows start niet meer op na aansluiting HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren alles uit mn computer gehaald en alles er weer ingezet. Ik heb een master 40GB HD van Maxtor en een 160GB van Hitachi. Ik heb alles weer zo aangesloten zoals het was. Echter, Windows start dan niet meer op! (Als ik alleen de master aansluit wel!). Het scherm waar je op een toets moet drukken (bij mij delete) om naar de BIOS te gaan blijft er erg lang staan, maar geeft uiteindelijk aan dat de statussen van de HD's "capable" en "ok" zijn.

Dan komt er een leeg scherm wat ook een tijd gaat laden en dan krijg ik t volgende bericht:

"Managed PC Boor Agent (MBA) v.32 Press Ctr Alt B to configure MBA

(c) Compyright 2000 Lanworks Tech Co. a subsidiary of 3com Corp.
All right reserved.

Pre-boot eXecution Environment (PXE) v 2.43
(c) Copyright 1999 Intel Corp
(c) Compyright 2000 Lanworks Tech Co. a subsidiary of 3com Corp.
All right reserved.

Client MAC ADDR: 000475EFB01F
GUID: 00020002-0004-0005-0006-000700080009
DHCP..../"

Ik draai nu uiteraard alleen op mn master HD van 40GB. De BIOS ziet beide schijven wel. Ligt het dan aan windows?? Ik ben radeloos...

Groetjes,

Laserledje

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt op een verkeerde boot volgorde. Ga eens op zoek in het BIOS naar de instelling "First boot device, Second boot device, etc..."

Zet HD-0/'merk harde schijf' op 1st Boot Device, cd-rom bijvoorbeeld op 2 en floppy op 3.
Boot from other devices mag je ook wel op Enabled zetten.

HD-0 kan ook HD-1 zijn, probeer dit even uit. :)

Kijk of jumper settings wel goed staan. De Windows schijf aan het einde van de IDE kabel op master, en de ander schijf op slave in het midden van de kabel. Of je moet beide schijven op een apart kanaal hebben hangen, in dat geval beide op master instellen.

Jumper settings zijn te vinden op de schijf zelf of op de website van de fabrikant.

[ Voor 36% gewijzigd door PD2JK op 09-03-2005 16:27 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Jumpers goed ingesteld? En wel op de juiste manier aangesloten op de kabel (master op de buitenste connector)?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte allemaal voordat ik alles ging los koppelen, de jumpers zitten dus goed.

Maar het is al opgelost. Ik had ff mn schijf eruit gehaald en 2 pinnetjes op de HD waren als t ware naar beneden gedrukt. Dus kwalitief niet echt stevig. Ik heb de pinnetje met ene tangetje naar bovengetrokken. Toen deed ie t weer.