Toon posts:

Gebruikt UPC Eurodocisis V1.1 of V2.0????

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iets waar ik maar niet achter kom: UPC gebruikt voor zowel modem als CMTS Eurodocsis V1.1. Door middel van een pilot in IJburg A'dam zijn zij gestart met V2.0. Weet iemand of UPC ergens in Nederland al op definitieve basis bezig is met V2.0 of is het nog steeds in een pilotfase????

hoop dat iemand mij hiermee kan helpen ivm met mijn scriptie betreffende Triple Play.

mvg en bvd

Floor

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar zover mijn kennis nog gaat op dit gebied, werkt UPC alleen nog maar op V1.1.

Maar bel anders eens naar UPC en vraag het hun, ik neem aan dat zij je daarin een duidelijk antwoord kunnen geven.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
waarschijnlijk versie 1, 2 wordt weinig gebruikt , @home heeft iig alleen 1.x, ik ben althans nooit een v2 tegengekomen en ik zit al aardig lang daar op de helpdesk

if broken it is, fix it you should

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is het op dit moment allemaal nog 1.1, afgezien van pilotprojecten. Zoiezo ondersteunen de meeste wat oudere modems geen 2.0 volgens mij, of is het backwards compatible?

Verwijderd

Topicstarter
Ben blij dat mijn gedachte enigzins bevestigd wordt!
Backward compatible weet ik trouwens niet...

Weet wel dat UPC het meest vergevorderd is (modem EN cmts v1.1), dit in tegenstelling tot andere kabelcom. als casema. In verband met een aannamen over versneld omschakelen van 1.1 naar 2.0 probeer ik een beeld te krijgen hoever zij daar mee gevorderd zijn aangezien mijn bron van november 2004 is...

En betrefd UPC bellen...... mmmm zal eens kijken of ik een half uur de tijd heb :-)

gr floor

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chello en iirc DTV gebruiken vooralsnog nog maar EuroDOCSIS 1.0, UPC Digitale Telefonie 'VOIP' gebruikt 1.1 - vooralsnog blijft 2.0 in pilotfase, er zit nog zat rek in 1.1

Alle momenteel gebruikte modems zijn wel 2.0 compliant, op moment dat er grootschalig overgestapt gaat worden op 2.0 zullen vermoedelijk de oudere modems (Motorola 4xxx reeks vooral) vervangen moeten worden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Na opvallend zeer kort in de wacht te hebben gestaan bij UPC vertelde een behulpzame medewerker dat UPC 2.0 ready is... Zowel op modem als CMTS niveau.

Levering van de modems zijn Thompson TCM 390 en Motorola SB5100. Voor VoIP gebruiken ze de Arris TM402B.

Maar wat zij nu moeten betalen voor een dergelijke modem, dat weten ze natuurlijk niet..... En dat moet ik nu juist weten! Wanneer zij dus daadwerkelijk overgaan tot 2.o zullen alle modems die nog geen 2.0 ondersteunen, vervangen moeten worden.Wat gaat dat kosten voor UPC...?

f

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 15:42

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Misschien een overbodige toevoeging, maar dion_b heeft nagenoeg helemaal gelijk. Dit om verdere verwarring tegen te gaan.

You iz one special kid!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lol.. je doet je naam+ondertitel eer aan nogges ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:53:
Ben blij dat mijn gedachte enigzins bevestigd wordt!
Backward compatible weet ik trouwens niet...

Weet wel dat UPC het meest vergevorderd is (modem EN cmts v1.1), dit in tegenstelling tot andere kabelcom. als casema. In verband met een aannamen over versneld omschakelen van 1.1 naar 2.0 probeer ik een beeld te krijgen hoever zij daar mee gevorderd zijn aangezien mijn bron van november 2004 is...

En betrefd UPC bellen...... mmmm zal eens kijken of ik een half uur de tijd heb :-)

gr floor
Als je dat eerst even had gedaan, voordat je dit topic had gestart....was een stuk makkelijker geweest ;)
Dit soort kleine dingetjes is dus prima zelf te vinden.

Overigens is het niet de bedoeling je huiswerk via GoT op te lossen, en in geval van een scriptie ook zeer af te raden. De informatie die hier gegevens wordt is nooit officieel, en door deze gegevens te verwerken is er een kans dat je allerlei onwaarheden in je scriptie plaatst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.