[Outlook 2k3] outlook.exe blijft actief na afsluiten outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 19:03

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Ik heb een probleem met meerdere pc's hier...

ik heb overal al gezocht, KB, google en hier..

Op de pc's draait XP pro SP2 en Office 2k3, op het moment dat ik outlook afsluit dan blijft het icoontje onderin bij de klok staan. Je kunt vervolgens outlook niet meer opnieuw starten. Het enigste wat helpt is met taakbeheer Outlook.exe beeïndigen.

Ik heb het al geprobeerd met en zonder office updates.

De Outlooks halen mail vanaf de exchange server, verder geen problemen met versturen/ontvangen van mail.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan heb je hier niet goed gezocht ;)

Outlook XP blijft resident

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Dat draadje had ik wel gezien, helaas lost dat het probleem niet op... ik heb ook al verschillende dingen uit gezet, o.a. de exchange cache modus en de optie offline verzenden, maar dat mocht niet baten.

De grootte van de mailbox doet er ook niet toe want een nieuwe mailbox met 2 berichten heeft net zoveel problemen als een mailbox met 4000 berichten.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Enige waar ik zo snel aan kan denken is een verbinding met de exchange server die niet goed gesloten wordt. Misschien even checken met net stat of dit het geval is?
Ik heb dit ook vaak en ik heb wel SP1 geinstalleerd.
Het komt bij mij als ik outlook al afsluit voordat ie helemaal klaar is.
Als ik check op mail en er is geen mail en ik sluit dan outlook direct af dan blijft ie als proces hangen.
Wacht ik ff rustig tot ie klaar is met checken dan gaat het wel goed.
Office is volgens mij niet gemaakt voor 'snelle' tweakers :)
Uit bovengenoemd topic, sterkt wel enigszins mijn vermoeden...

[ Voor 58% gewijzigd door Paitor op 10-03-2005 01:36 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Zelfs als ik verzenden ontvangen doe, wachten tot ie zegt alles is bijgewerkt. dan evt outlook offline zetten en uit zetten, ik kan hem ook nog een uur aan laten staan met hetzelfde resultaat.

Als het aan de exchange server zou liggen dan zouden alle pc's hier last van moeten hebben en dat is niet zo. Alle pc's zijn qua specs identiek, muv van een enkele laptop maar die heeft geen problemen.

Verwijderd

Alle pc's zijn qua specs identiek
Ook qua stuurprogramma's? Ik vraag het omdat ik hier ook een dergelijk probleem heb wat gerelateerd lijkt te zijn aan het stuurprogramma van een aantal nics. Op dit moment draait een test om te kijken of dit inderdaad het geval is. Op de clients die het probleem hebben, komen ook meldingen in de system eventlog voor mbt invalid I/O subsystem (id 6004)

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Ja, het zijn allemaal echt identieke pc's, precies dezelfde hardware.
Ik geloof niet dat ik die foutmelding tegengekomen ben.
edit:
Nee, ik heb die foutmelding inderdaad niet gezien

[ Voor 23% gewijzigd door Vdub op 14-03-2005 18:09 ]

Pagina: 1