"nek" headsets

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een rare titel, maar ja neksets klinkt ook zo raar. Ik ben dus op zoek naar een headset om te gamen, en dan eentje die je in je nek legt (koptelefoon is dus geen optie dat vind ik absoluut niet lekker zitten). Zelf dacht ik aan 1 van deze:

Logitech extreme gaming headset
Plantronics .70 audio

Welke heeft jullie voorkeur, of is er misschien een ander die ik beter kan nemen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, wij kunnen wel zeggen van "die en die is fijner", maar uiteindelijk ligt dat toch helemaal aan jezelf. Kwestie van reviews lezen en uitproberen dus :)
Verder weet ik dat Sennheiser ook zo'n ding heeft / had. FF Googlen dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voor het geval je geen mic gebruikt, nieuwe koptelefoontjes clip je gewoon vast aan je oren :
http://www.jvc.nl/product.php?id=HA-E3-SL&catid=7
(zonder beugel dus)

Senile! Senile Oekaki

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39
_bas_, zo'n soort dingetje zoek ik ook. Heb je er zelf 1? Kun je me misschien vertellen hoe de geluidskwaliteit ervan is? Ik heb nu een Sony MDR-EX71 en wil toch zeker niet achteruit gaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• StephaN900
  • Niet online
Die jvc oorclips lijken mij niet zo heel fijn dan hangt het toch te veel aan je oor, maar sennheiser heeft ze niet meer in hun assortiment geloof ik :(

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Sennheiser PC140

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb van die van JVC beluisterd, en die klinken ruk voor mijn mening... ik heb ook de duurdere van sony beluisterd en die klonker al beter... alleen op een of andere manier alleen als ik ze vasthield, als ik mn handen van mn oren deed, dan was het slecht te horen en lagere kwaliteit... daarom maar een gewone koptelefoon genomen :)...

Home Assistant Configuratie V&A

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ik heb de Logitech® Internet Chat Headset

Ik zie niet veel verschil met die Logitech extreme gaming headset, iets groter mic bereik, maar denk niet dat je daar veel van merkt. Hij is echter wel een stuk duurder.

En de mijne moet ook wel geschikt zijn voor de games, want ik kreeg hem toen ik een UT2004 dvd special edition kocht. Over de kwaliteit kan ik zeker niet klagen, helder geluid en ik ben altijd duidelijk te horen.

Senri no michi mo ippo kara

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

ik heb beide logitechs en ik kan je zeggen de extreme game zit een stuk fijner creative heeft er ook een de hs-300 volgens mij kost zo'n 15 euro en is voor de meeste mensen goed geschikt ben zelf geen audiofiel maar heeft best redelijk geluid vind ik ( voor 15 euro uiteraard)
http://uk.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=583

[ Voor 11% gewijzigd door snooze op 09-03-2005 17:11 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik denk dat ik voor de sennheiser pc140 ga als ik die nog ergens voor een redelijke prijs kan vinden ;) Hij staat namelijk niet in de pricewatch. En anders voor de logitech extreme gaming headset ( heeft wel een erg pakkende naam vind ik ;) )

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 21:36
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=48860
4 op dit moment op voorraad zie ik

Carpe Noctem

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb de logitech extreme gaming headset, en ik kan je zeggen dat hij kwa geluid fantastisch is.
Ook de microfoon is zeer zuiver, maar 1nadeel bij mij, na een uurtje of 2 begint hij pijn te doen aan mijn oren omdat hij redelijk hard op je oorschelp drukt.
Ik zou voor de logitech gaan, maar dat is een persoonlijke mening ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Audio70 van plantronics

Heb hem zelf ook (en nu 3 vrienden van mij ook, een daarvan had een eerst een logitech :p) en hij is echt super relax, kost iets van 35 euro
zeer relax!

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicsoutfitter.com/images/items/plaaudio70.jpg

edit:
geluid is zeer goed, ook de bass... ik game er vooral mee... maar COD kan ie makkelijk aan :)

edit2
wat ook heel fijn is:
je kan de mic helemaal verstellen (elke richting op) (langer/korter maken)

[ Voor 42% gewijzigd door ixl85 op 09-03-2005 19:11 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
StephaN schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:41:
Ah ik denk dat ik voor de sennheiser pc140 ga als ik die nog ergens voor een redelijke prijs kan vinden ;) Hij staat namelijk niet in de pricewatch. En anders voor de logitech extreme gaming headset ( heeft wel een erg pakkende naam vind ik ;) )
Wel in de pricewatch!

• StephaN900
  • Niet online
De keuze wordt wel moeilijk zo, maar ik denk dat ik gewoon voor de duurste (sennheiser) ga, iig allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn ervaringen hier plaatsen zodra ik hem binnen heb.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
nu nog niet binnen dan? ;)
ik ben wel benieuwd, ik wil er ook een aanschaffen, maar twijfel nogal...

Labtec Gaming fx:1
· Sensitivity: -58 dBV/µBar, -38 dBV/Pa +/-4dB
· Frequency Response:
· Headset: 20-20,000 Hz
· Microphone: 100-16,000 Hz
· Driver: 30mm
· 2.5 meter shielded cord with gold-plated 3.5mm color coded Jacks
€ 13

======================================================

Logitech Extreme PC Gaming Headset
· Frequentierespons:
· Headset: 20-20.000 Hz
· Microfoon: 100-16.000 Hz
· Gevoeligheid: -59 dBV/µbar, -39 dBV/Pa+4 dB
· Snoerlengte: 3 m
· Flexibele boom-microfoon: 30-mm stereodrivers: Ervaar uitstekende geluidshelderheid in uw games.
· Ruisonderdrukkende microfoon: Blokkeert achtergrondruis voor ultieme spraakopdrachten.
· 3 meter kabel
€ 27

======================================================

Sennheiser Headset PC140
· Kabellengte: 3 meter
· Aansluiting: 3.5 mm jack-plug
· Rendement: 109 dB(A)
· Aansluiting: 3.5 mm jack-plug
· Frequentiebereik: 40 - 20000 Hz
· Aansluiting: 2 x 3,5 mm jack-plug
· Kabellengte: 3,0 meter
· Gevoeligheid: -38 dB bij 1V/Pa, 1kHz
· kan zowel links als rechts gedragen worden
€ 37

ik heb al een en ander aan reviews opgezocht, maar echt veel wijzer wordt ik er niet van. Tussen de Labtec en de Sennheiser zit wel een erg groot prijsverschil. Zou er ook zoveel verschil in kwaliteit zijn?

Bij de Sennheiser staat dat hij zowel rechts als links gedragen kan worden. Het zal dan hier wel om de microfoon gaan? Is deze er dan af te klikken? Dat lijkt me wel handig als ik hem op een discman wil aansluiten...

Verwijderd

De best blijft voor mij de KOSS cs80 (in jouw situatie) na veel maar dan ook veel gebruik van verschillende koptelefonen in multimedia/games en studio werk.

Kijk ff wat rond op http://www.koss.com/

O ja de CS80
Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/CS80_lg.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 14:41 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sennheiser levert imho altijd wel kwaliteitsgeluid, ik weet niet hoe het bij die anderen zit.
Dus als je em ook nog op je discman wilt aansluiten, heb je reden om ook voor goed geluid te gaan.
Die Sennheiser lijkt mij in jou geval dus wel wat :)

• marteltor
mij eerlijk gezegd ook wel,
ik heb nu gare oordopjes en een grote philips koptelefoon van 5 euro bij de blokker :X Die sennheiser zal me kwa geluid dus vast wel verbazen. Maar ik wil natuurlijk niet met microfoon rond lopen als ik alleen maar muziek luister, dus ik zou het wel handig vinden als ik die eraf kan klikken. Ik denk dat ik maar eens in de winkel ga kijken voor die sennheiser :)

btw, die koss ziet er kwa specificaties zeker goed uit, maar is die ook ergens in Nederland te koop? (voor een redelijk bedrag? ;))

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
Ik denk dat die Sennheiser PC140 wel goed geluid leverd. Ik heb namelijk de PC150, is volgens mij precies het zelfde als de PC140, alleen de manier hoe te dragen is anders. Ik vind het wel een aanrader, heerlijk geluid.... goede microfoon!

• marteltor
ik had in een review gelezen dat hij de pc150 íetsje beter vond, maar misschien is dat ook wel gewoon persoonlijk :) Hoe is de bass bij die pc150? Ik luister vrij veel muziek met wel een aardige bass erin ;)

[ Voor 29% gewijzigd door marteltor op 16-05-2005 14:57 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51

w0w

DnY! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:52:
Ik denk dat die Sennheiser PC140 wel goed geluid leverd. Ik heb namelijk de PC150, is volgens mij precies het zelfde als de PC140, alleen de manier hoe te dragen is anders. Ik vind het wel een aanrader, heerlijk geluid.... goede microfoon!
PC140 is idd een aanrader (heb ik ook), maar is totaal anders dan de PC150. PC140 'overlapt' je oren niet zoals een PC150 dat doet. Ik vind dat eigenlijk wel fijner (ivm warmte enzo), maar je hoort wel meer achtergrond geluid (vervelend op lan bv).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
marteltor schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:55:
ik had in een review gelezen dat hij de pc150 íetsje beter vond, maar misschien is dat ook wel gewoon persoonlijk :)
PC150 zal wel een nieuwe/andere versie zijn, in ieder geval zal het geluid wel vergelijbaar zijn, vooral als je niet zo audiofiel bent :)
Als het niet veel verschilt in prijs zou je die ook kunnen overwegen.

• Brent
De PC150 is geen nekset.

Ik heb hier een review voor me waar de Creative HS-300 er heel aardig afkomt (beter dan het Logitech Gaming ding) en is ook nog eens spotgoedkoop (€20).

• marteltor
die heb ik ook gelezen (heel de pricewatch afgelopen en reviews gezocht en in .doc gezet ;))
nadeel van die hs300 vond ik de frequentierespons van 20Hz ~ 15kHz (en 2.5 meter kabel tov 3 meter). De microfoon van die creative heeft een frequentierespons van 380Hz ~ 15kHz.
Zou er veel verschil zijn met de sennheiser?

Die labtec gaming fx:1 heeft trouwens deze specs kwa bereik:
o Headset: 20-20,000 Hz
o Microphone: 100-16,000 Hz
kwam ook goed uit reviews...

reviewtje van de pc140 en pc150.
http://www.tweakzone.nl/extreviews/2740

[ Voor 28% gewijzigd door marteltor op 16-05-2005 15:16 ]

• Brent
De Creative klinkt matig bij de bas maar verder prima (ook hoge tonen dus).

Dat zijn geen specs maar ervaringen, en het lijkt me dat je daar meer aan hebt dan aan frequentie-responses.

Verwijderd

Die KOSS cs80 kan je voor de rond een goeie 30euro hier wel krijgen in europa. Ik heb hier in zuid frankrijk 32euro voor betaalt bij de Darty (M-M kloon).
Specs liegen er idd niet op. Ik heb deze voor bij de pc tijdens het gamen. Muziek luisteren op de Ipod doe ik nog altijd met een Sennheiser pmx60

• marteltor
Breepee schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:09:
De Creative klinkt matig bij de bas maar verder prima (ook hoge tonen dus).

Dat zijn geen specs maar ervaringen, en het lijkt me dat je daar meer aan hebt dan aan frequentie-responses.
uiteraard, maar ik had het over de labtec gaming set, niet de logitech he ;)

kan bij de sennheiser pc 150 de microfoon er eigenlijk vanaf geklikt worden?

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 16-05-2005 17:27 ]

• marteltor
ik heb de sennheiser pc140 gekocht. Maar ik vind hem eigenlijk wel tegenvallen. Sluit niet goed aan op oren (bij mij althans), en de bass als ik hem iets harder zet is gewoon niet goed vind ik. Ik breng hem terug en ga denk ik de ingebouwde microfoon van mijn nog te kopen laptop gebruiken icm een goede sennheiser koptelefoon :)

Over die bass: mijn philips van 5 euro geeft een betere bass (is ook wel een groot apparaat)

[ Voor 13% gewijzigd door marteltor op 18-05-2005 17:44 ]

Pagina: 1