Toon posts:

Floppy drive en RAID controller

Pagina: 1
Acties:
  • 14 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje (ben niet zo bar technisch):

Volgens verkoper is er een floppy drive nodig bij de VX7000, omdat die nodig is bij het installeren van een OS. Op mijn vraag waarom geen gebruik gemaakt kan worden van een bootable cd, zegt hij:
"Ik ben niet technisch, maar het schijnt dat de Harddiskcontroller alleen herkent kan worden na booten via de Floppy-drive. Komt doordat het ook een RAID controller is."

Klinkt mij een beetje absurt :?

Wie o wie weet hier antwoord op?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Met een SATA is dat ook zo, als ik mijn windows wil installeren op mijn SATA schijven moet ik tijdens de windows installatie een floppy invoeren! Heb dus ook alsnog een diskette station moeten aanschaffen.

Je kunt volgens mij wel een emulatie maken op cd van een diskette... Hier weet ik alleen niet zo heel veel van! Ik kan voor je zoeken, ondertussen weet misschien iemand anders hoe dat precies werkt!

[ Voor 13% gewijzigd door vegterb op 09-03-2005 14:50 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt wel gewoon booten met de Windows setup CD. Tijdens de setup moet je wel evt drivers laden voor de schijfcontroller en dat gaat alleen via floppy. Zie ook de FAQ van dit subforum:

OM FAQ / Beleid » Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

Heel normaal dus :) Als je geen floppy wil/kan gebruiken, dan moet je de setupCD even slipstreamen. Meer details staan in diezelfde FAQ.

Basic/FAQ-gevalletje, dicht dus. Het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 09-03-2005 14:57 ]

Dit topic is gesloten.