Toon posts:

Tweede account kabelinternet aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een vraag.

Ik zit samen met mijn vriendin in een 'vakantiehuisje' achter een normaal rijtjeshuis. Nu zouden we eigenlijk internet willen aanvragen. Nu heeft het gewone huis kabelinternet. Echter in ons huisje hebben we geen telefoonlijn (ook niet nodig dus dat is geen probleem) en hebben we kabel die is doorgetrokken vanuit hun huis. ADSL is dus sowieso geen optie, omdat we geen telefoonlijn hebben. Nu hebben we wel kabel wat ons huisje inkomt, echter kunnen wij hierop kabelinternet aanvragen?

Samengevat:
- kabel komt in huisje binnen via doorgetrokken kabel uit rijtjeshuis
- rijtjeshuis heeft al kabelinternet
- kunnen wij uberhaupt kabelinternet in ons huisje krijgen zonder een netwerk aan te leggen met rijtjeshuis voor ons (huisbaas is extreme leek en heeft geen zin in gerommel)

Alvast bedankt,

Loona

Verwijderd

Dat word lastig. Je klabel wordt in het grote huis zegmaar al gesplits in INTERNET en TV. dus de kabel die in je vakantiehuisje binnenkomt is waarschjnlijk alleen tv.

Hoever staat het vakantiehuisje van het grotehuis? Je kan een draadloosnetwerk overwegen. Kost je ook nix extra in de maand. Stop een draadloze router in het grotehuis. en tap je internetverbinding uit de lucht in je vakantiehuisje met een draadloze netwerkkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:42 ]

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Neem een satelietverbinding :P

Maar serieus, als het huisje geen appart postadres heeft wordt het vrij lastig om er internet te krijgen. Je zou kunnen kijken of het te proberen is om van verschillende twee maatschappijen mogelijk is om internet te krijgen.

Persoonlijk zou ik toch voor een netwerk gaan. Zo'n gerommel is dat ook weer niet. Scheelt de huisbaas ook weer in internetkosten

Verwijderd

het zal meer gerommel worden als je 2x kabel internet neemt.

1. storingen in de lijn.
2. de lijn wordt dan alsnog gedeeld dus je snelheid blijft gelijk.

Beter dus een draadloos accespoint op de modem zetten, koop er dan 1 waar je met een kabel naar de pc van de huisbaas gaat, en log zelf in met een wireless netwerkkaart, zo heeft je je buurman helemaal geen last van draadloos gedoe. tenzij hij dit wel wilt, maar vaak zijn de wat goedkopere setjes niet echt goed(802.11b) en moet je buurman dan verplicht een wireless kaart kopen.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Als je nou een router koopt en met de mensen waar je de kabel van deelt afspreekt om Internet te delen en de helft van de abonnementskosten te betalen, ben je zo klaar.. Dan hoef je alleen nog een keer een netwerkkabel te trekken.

• Bart©
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:55:
het zal meer gerommel worden als je 2x kabel internet neemt.
volgens mij kun je niet eens twee keer een kabel internet-abonnement nemen op een huisadres. Dat accepteert de kabelmaatschappij volgens mij nooit...

• gemini85
Sierra-NL schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:56:
[...]

volgens mij kun je niet eens twee keer een kabel internet-abonnement nemen op een huisadres. Dat accepteert de kabelmaatschappij volgens mij nooit...
Een keertje kabel en een keertje adsl. Dat gaat de kabelboer vast wel goed vinden.

Maar 't is idd wel meer gedoe dan een netwerk. Maar 't is geen netwerk dus het voldoet aan de wensen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok...dan moet ik toch maar es weer een gesprekje gaan houden met de huisbaas.

Nu ben ik niet zo'n onwijze held met netwerken. Als ik een netwerk wil leggen met een gewoon hubje schiet het niet op want dan moet hun computer aanstaan wil ik internet hebben.
Dan moet ik dus met een router gaan werken? Daar heb ik namelijk al helemaal geen verstand van.

Wat zijn de opties voor een netwerkje waarbij de computers onafhankelijk van elkaar kunnen internetten? (liefst met draden)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 15:06 . Reden: spelfoutje ]

Verwijderd

Geef die huisbaas een draadloos AP cadeau. Leek als hij is, zal er geen WEP of MAC opkomen en kun jij er ook vrolijk gebruik van maken.

• gemini85
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:04:
Ok...dan moet ik toch maar es weer een gesprekje gaan houden met de huisbaas.

Nu ben ik niet zo'n onwijze held met netwerken. Als ik een netwerk wil leggen met een gewoon hubje schiet het niet op want dan moet hun computer aanstaan wil ik internet hebben.
Dan moet ik dus met een router gaan werken? Daar heb ik namelijk al helemaal geen verstand van.

Wat zijn de opties voor een netwerkje waarbij de computers onafhankelijk van elkaar kunnen internetten? (liefst met draden)
Een netwerk met een router lijkt me de enige en makkelijkste optie om onafhankelijk van elkaar te kunnen internetten. Tegenwoordig is het aanleggen van zo'n netwerk niet zo moeilijk meer. Een beetje router is tegenwoordig wel plug and pray. Het enige wat je in moet stellen zijn de acount gegevens. Hoe dat moet staat dan wel in de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
gemini85 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:08:
[...]

Een netwerk met een router lijkt me de enige en makkelijkste optie om onafhankelijk van elkaar te kunnen internetten. Tegenwoordig is het aanleggen van zo'n netwerk niet zo moeilijk meer. Een beetje router is tegenwoordig wel plug and pray. Het enige wat je in moet stellen zijn de acount gegevens. Hoe dat moet staat dan wel in de handleiding
Ik denk dat ik zoiets dan maar moet gaan doen. Het zou dan wel het handigst zijn. Ik ga dan ff zoeken over de verschillende routers die er zijn. Nog tips?

• gemini85
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:19:
[...]

Ik denk dat ik zoiets dan maar moet gaan doen. Het zou dan wel het handigst zijn. Ik ga dan ff zoeken over de verschillende routers die er zijn. Nog tips?
Je gaf al aan dat je niet zo'n held bent met netwerken dus kijk of je eentje kan vinden zonder draadloos, dat scheelt je gelijk de beveiling aanzetten enzo... Maar ik denk wel dat die (bijna) niet meer te vinden zijn.

Verder heb ik slechte ervaringen met Belkin en Sweex maarja, wie ben ik om daar wat van te vinden...

• Bart©
gemini85 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:01:
[...]
Een keertje kabel en een keertje adsl. Dat gaat de kabelboer vast wel goed vinden.
Da's dus géén twee keer kabel-internet! ADSL gaat nog altijd via een telefoonlijn. En aangezien ze die niet doorgetrokken hebben, kunnen ze niet eens ADSL-en

Verwijderd

Topicstarter
gemini85 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:22:
[...]

Je gaf al aan dat je niet zo'n held bent met netwerken dus kijk of je eentje kan vinden zonder draadloos, dat scheelt je gelijk de beveiling aanzetten enzo... Maar ik denk wel dat die (bijna) niet meer te vinden zijn.

Verder heb ik slechte ervaringen met Belkin en Sweex maarja, wie ben ik om daar wat van te vinden...
Ik vond via de Pricewatch deze "Sitecom Broadband Router 4P-Switch XDSL/Cable DC-202" voor een kleine 30 euro. Volgens mij is deze wel geschikt, alleen ik vraag me altijd af hoe je dit ding in een netwerk hangt. Maar dit ding is wel geschikt neem ik aan?

• gemini85
Sierra-NL schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:27:
[...]

Da's dus géén twee keer kabel-internet! ADSL gaat nog altijd via een telefoonlijn. En aangezien ze die niet doorgetrokken hebben, kunnen ze niet eens ADSL-en
Maar wel een tv kabel, dus dan zet je daar het kabelmodem op en dan neemt de huisbaas zelf een (nieuwe?) adsl verbinding. Met een beetje fantasie is alles mogelijk!! Maarja, 't is wel een beetje omslachtig.

• Titusvh
  • Laatst online: 15-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:04:

Hub heeft niets met het aan of uitstaan van hun PC te maken.

Je hebt wel een router nodig om meerdere pc's achter het kabelmodem te hangen.

Als je na de router een hub/switch hangt (of meteen router met ingebouwde switch neemt) met een lijntje naar jouw huisje gaat dat normaliter best.
Nadeel is dan wel dat je huisbaas en jij je PC goed moet afschermen omdat je anders bij elkaar op de PC kan kijken.

Een router is dus wel noodzakelijk. Maar het configureren is tegenwoordig erg eenvoudig. Vaak gewoon stekker erin en werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Titusvh op 09-03-2005 15:34 . Reden: typfout ]

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

hieroovr kun je faq lezen... staat het goed in beschreven.

what?

• Titusvh
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:30:
[...]

Ik vond via de Pricewatch deze "Sitecom Broadband Router 4P-Switch XDSL/Cable DC-202" voor een kleine 30 euro. Volgens mij is deze wel geschikt, alleen ik vraag me altijd af hoe je dit ding in een netwerk hangt. Maar dit ding is wel geschikt neem ik aan?
Deze heb ik een tijdje terug voor iemand geïnstalleerd.
Nou ja, geïnstalleerd...

Stekker erin, kabels erin en klaar.

• gemini85
Titusvh schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:32:
[...]

Hub heeft niets met het aan of uitstaan van hun PC te maken.

Je hebt wel een router nodig om meerdere pc's achter het kabelmodem te hangen.

Als je na de router een hub/switch hangt (of meteen router met ingebouwde switch neemt) met een lijntje naar jouw huisje gaat dat normaliter best.
Nadeel is dan wel dat je huisbaas en jij je PC goed moet afschermen omdat je anders bij elkaar op de PC kan kijken.

Een router is dus wel noodzakelijk. Maar het configureren is tegenwoordig erg eenvoudig. Vaak gewoon stekker erin en werken.
De huisbaas is een leek, ik denk niet dat hij lekker het netwerk gaat afsurfen. En is het niet zo dat je eerst een map/schijf moet delen voordat je er op kan kijken?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Waarschijnlijk zeer overbodig om het te melden; Je kan de kabelboer vragen of hij in het vakantie huisje een tweede aansluiting maakt op het adres. Kost alleen wel een paar knaken ( + € 500,- dacht ik). Maar heb je wel een prive kabel aansluiting. Naar mijn mening kan je dan beter ADSL nemen of nog beter een draadloos netwerkje bouwen wat hierboven al uitgebreid besproken word.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Titusvh schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:35:
[...]

Deze heb ik een tijdje terug voor iemand geïnstalleerd.
Nou ja, geïnstalleerd...

Stekker erin, kabels erin en klaar.
Dus deze is wel aan te raden?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Zover mij bekend kunnen er tot 3 kabelmodems op elk AOP (abonnee overname punt) dus je zou gewoon een extra abo aan kunnen vragen. Enige probleem is misschien de facturering maar als je huisbaas daar ook maar een klein beetje in wil meewerken, moet ook dat geen probleem zijn (alleen akkoord geven volgens mij)

I'm not as think as you stoned I am

• Titusvh
gemini85 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:37:
[...]

De huisbaas is een leek, ik denk niet dat hij lekker het netwerk gaat afsurfen. En is het niet zo dat je eerst een map/schijf moet delen voordat je er op kan kijken?
In principe wel. Dus als je in je huisje een netwerk hebt met gedeelde zooi dan je shares wel even afschermen.

Bovendien shared windowNT/2000/XP standaard al je schijven. Maar wel onzichtbaar en alleen toegankelijk als hij je admin password heeft... Dus dat zal wel meevallen

• Titusvh
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:40:
[...]

Dus deze is wel aan te raden?
Ja hoor, niks mis mee.

Indertijd had ik voor 5 euro meer de draadloze variant met printserver... Ook prima.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
WooK schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:41:
Zover mij bekend kunnen er tot 3 kabelmodems op elk AOP (abonnee overname punt) dus je zou gewoon een extra abo aan kunnen vragen. Enige probleem is misschien de facturering maar als je huisbaas daar ook maar een klein beetje in wil meewerken, moet ook dat geen probleem zijn (alleen akkoord geven volgens mij)
Bij de meeste kabelexploitanten dus echt niet. Daarnaast moet het modem over het algemeen binnen een paar tientallen centimeters van het AOP worden aangesloten om voldoende signaal te krijgen, en hoe meer kabelmodems hoe meer signaalverlies. Dan ben je dus 1) duurder uit, 2)meer rompslomp, 3) (veel) meer kans op storing. Een (aldanniet wireless) router is dan echt veel makkelijker en goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het waarschijnlijk wel proberen met een router, mits mijn huisbaas het er mee eens is natuurlijk. Nu nog een mooi voorbeeld van hoe een netwerk in elkaar gezet moet worden met een router+switch in één (Sitecom Broadband Router 4P-Switch XDSL/Cable DC-202). Ik heb hier namelijk nog nooit mee gewerkt, dus wil me eerst even inlezen. Niet alleen over de instellingen maar ook over de hele opzet van het hele gedoe.

Thnx voor jullie hulp en als je nog handige links voor me weet, let me know.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Remus schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:54:
[...]

Bij de meeste kabelexploitanten dus echt niet. Daarnaast moet het modem over het algemeen binnen een paar tientallen centimeters van het AOP worden aangesloten om voldoende signaal te krijgen, en hoe meer kabelmodems hoe meer signaalverlies. Dan ben je dus 1) duurder uit, 2)meer rompslomp, 3) (veel) meer kans op storing. Een (aldanniet wireless) router is dan echt veel makkelijker en goedkoper.
Heb je er ervaring mee dan? Ik kan vanuit eigen ervaring vertellen dat deze oplossing (2 aansluitingen op 1 AOP) bedrijfsmatig goed werkt. Grote voordeel is dat je geen last hebt van het surfgedrag van de 2e gebruiker (in alle opzichten)
Ik kan alleen idd niet zeggen of elke kabelboer ermee overweg kan maar Essent sowieso wel dus...
Wat betreft de bekabeling zal het ook wel loslopen aangezien hij nu ook eenn kabel heeft liggen voor het tv-signaal.

Verwijderd

WooK schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:41:
Uitgesloten.
per adres is maar 1 kabelaansluiting mogelijk. ben zelf kabelmonteur (geweest) en weet waar ik het over heb.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:12:
[...]

Uitgesloten.
per adres is maar 1 kabelaansluiting mogelijk. ben zelf kabelmonteur (geweest) en weet waar ik het over heb.
Misschien werkzaam voor een andere kabelboer dan Essent? Ik heb het verkocht (na navraag bij de juiste mensen binnen Essent), het is uitgeleverd en ik heb de betreffende klanten gebeld om te vragen of alles naar wens is verlopen (wat blijkbaar het geval was)
Indien je wel voor Essent hebt gewerkt, denk ik dat je niet op de hoogte was van alle mogelijkheden :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:12:
[...]

Uitgesloten.
En los van dat, zul je ook voor je kabel moeten betalen want nu tap je eigenlijk illegaal kabeltv af van je huurbaas. Telefoonlijn nemen (met ADSL dus) of een netwerkje aanleggen is de enigste goedkope oplossing.

even offtopic, je mag toch niet een vakantiehuisje continue bewonen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet echt een vakantiehuisje, het is meer een zomerhuis zoals ze dat hier noemen. Vroeger was het voor de toeristen die langskwamen zomers, maar zij verhuren het nu gewoon. Het is allemaal legaal :).

Maar jullie hoeven geen ruzie te maken of je nou wel of niet twee accounts kunt nemen van kabelinternet op dezelfde kabel, want ik ga proberen het netwerkje te regelen met mijn huisbaas :).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 09:00 . Reden: Spelfoutje ]

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
WooK schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:09:
[...]

Heb je er ervaring mee dan? Ik kan vanuit eigen ervaring vertellen dat deze oplossing (2 aansluitingen op 1 AOP) bedrijfsmatig goed werkt. Grote voordeel is dat je geen last hebt van het surfgedrag van de 2e gebruiker (in alle opzichten)
Ik kan alleen idd niet zeggen of elke kabelboer ermee overweg kan maar Essent sowieso wel dus...
Wat betreft de bekabeling zal het ook wel loslopen aangezien hij nu ook eenn kabel heeft liggen voor het tv-signaal.
Ik heb in het verleden bij Casema gewerkt en ik heb ook enigzins verstand van de techniek achter kabelnetwerken, kabeltelevisie en kabelinternet. Meerdere kabelmodems aansluiten kan op zich wel, maar het geheel wordt wel een stuk storingsgevoeliger zeker bij een aansluiting die geen optimaal signaalniveau heeft, daarnaast: wat is het nut om een tweede kabelmodem aan te sluiten als deze ook op dezelfde plek bij het AOP kom? Daarnaast zijn de meeste kabelexploitanten niet in staat of niet bereidt om dergelijke zaken administratief te regelen.
Pagina: 1