Toon posts:

[2003] Wat is deployment count bij gpo software installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi people,

Ik heb eigenlijk niet echt een probleem. Ik vroeg me alleen af wat de deployment count bij server 2003 inhield.

Ik verspreid software via de GPO en dat werkt gewoon helemaal goed. Je kan dan voor een GPO een rapport af laten drukken over de desbetreffende distributie.
Daar staat ook Deployment Count. Deze blijft op nul staan, maar er zijn al meer dan 16 computers in het netwerk die het pakket geinstalleerd hebben.
Ik heb ergens vaag gelezen dat het "the number of times an administrator redeployed the package" is... Klopt dat dan wel? en wat houd redeployment dan in?

Klopt dit? Het was niet een een betrouwbaar forumpie namelijk.

Thanx alvast.

Verwijderd

Move NT > WOS

Verwijderd

Topicstarter
*kick :Y)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even de woorden compleet gemaakt. Als het het aantal redeployments betreft vermoed ik dat het het aantal malen is dat het pakket is aangepast, als in gewijzigd. Weet ik niet zeker :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:44:
Titel even de woorden compleet gemaakt. Als het het aantal redeployments betreft vermoed ik dat het het aantal malen is dat het pakket is aangepast, als in gewijzigd. Weet ik niet zeker :P
het aantal keren dat de admin op het knopje 'redeploy' heeft gedrukt (omdat je bv een nieuwere MSI package hebt) je hebt de optie (rechtermuisknop>redeploy) om dat te doen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
OK... dat klinkt heel logisch inderdaad. Je mag dit topic ook wel closen trouwens want ik lees het terug en het slaat eigenlijk nergens op. Ik heb het niet eens nodig.
Mocht iemand het weten leuk... anders... :+

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:52:
OK... dat klinkt heel logisch inderdaad. Je mag dit topic ook wel closen trouwens want ik lees het terug en het slaat eigenlijk nergens op. Ik heb het niet eens nodig.
niet nodig toch vragen.....penalty })

naja het stond ook op technet (www.technet.com) en anders in de KB (support.microsoft.com/search)

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 13-03-2005 14:54 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:52:
Een topic met een oplossing sluiten we niet :P Dan kan iemand die in de toekomst een soortgelijke vraag heeft deze wellicht in dit topic verder gaan.

Wel zou ik je willen vragen in het vervolg iets meer tijd te steken in het vinden van een oplossing :) Lees hierover meer in Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:49:
[...]

het aantal keren dat de admin op het knopje 'redeploy' heeft gedrukt (omdat je bv een nieuwere MSI package hebt) je hebt de optie (rechtermuisknop>redeploy) om dat te doen
Aha! Eigenlijk super handig dus!
Dus als ik adobereader6 heb. met GPO (adobereader.msi)
en ik vervang het bestandje met adobereader7.msi (maar dan met dezelfde naam = adobereader.msi)
en ik klik op redeploy dan is me GPO weer up to date.
Hoef ik niet de oude GPO weg te gooien en een nieuwe te maken?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:54:
[...]

Wel zou ik je willen vragen in het vervolg iets meer tijd te steken in het vinden van een oplossing :) Lees hierover meer in Windows Operating Systems - Policy
Ja daarom zei ik ook sluit maar. Ik had eigenlijk niet zoveel onderzoek gedaan. :Z dus las me eigen bericht terug en dacht... hmmmmmmm SUKKEL!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:54:
[...]

Aha! Eigenlijk super handig dus!
Dus als ik adobereader6 heb. met GPO (adobereader.msi)
en ik vervang het bestandje met adobereader7.msi (maar dan met dezelfde naam = adobereader.msi)
en ik klik op redeploy dan is me GPO weer up to date.
Hoef ik niet de oude GPO weg te gooien en een nieuwe te maken?
persoonlijk zou ik hem dan upgraden.. dus de oude laten staan en in de GPO aangeven dat het een upgrade betreft van de andere MSI

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt mij ook handig om dat met een update te doen, anders heb je ze straks naast elkaar geinstalleerd vermoed ik :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1