Toon posts:

[XP] DCOM niet meer in dcomcnfg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren nog heb ik instellingen gedaan aan een DCOM-object (gebruikers en startrechten) via dcomcnfg. Vandaag wil ik weer wat aanpassen want het was niet helemaal goed, maar het object staat niet meer in de lijst!! Het is met Delphi geschreven en wordt -volgens mij- geregistreerd met C:\voorbeeld\voorbeeld.exe /regserver.

Ik heb ook eerst /unregserver geprobeerd maar niets helpt. Hij komt niet terug in de lijst!

Voor de duidelijkheid: hij was dus goed geregistreerd en stond in de lijst, en nu ineens niet meer, zonder dat iemand verder iets aan de PC gedaan heeft!!

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk... Heeft iemand een idee waardoor dit komt of beter hoe het voorkomen/opgelost kan worden?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmeldingen krijg je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Geen foutmelding, hij staat er gewoon niet meer tussen! Het bestandje is er nog wel, en ik kan zonder foutmeldingen /regserver doen, maar hij komt mooi niet terug!

Verwijderd

Welkom in de wondere wereld van DCOM. Als dit soort dingen mis gaan is het makkelijkste om de bestandsnaam op te zoeken in het register. Al deze entries te verwijderen en ook de GUID's die erbij horen en waar verder nog aan gerefereerd wordt te deleten. Hierna een reboot geven en opnieuw registreren.

Mijn ervaring met DCOM (OPC) is dat het alleen goed gaat als alles volledig open zet.