Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
De meeste goedkope spelers kennen prima DVD+R afspelen, zo ook mijn Cyberhome 402 , die het na 2 jaar nog steeds perfect doet, toendertijd gekocht voor 50 euri, een hoop mensen die ik ken hebben Cyberhome's, perfecte apparaten. beeld en geluid is hetzelfde als spelers die vaak een stuk duurder zijn.cat_18 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:13:
Ik heb nou een JVC XV-S 302, maar bij gebackupte DVD's (gebrand op DVD+R van Acro) begint de film na ong. een uur te stotteren. Het ligt niet aan mn DVD's omdat ik ze op meerdere dvdspelers heb geprobeerd, waar ze het wél doen. Echt balen dus..dat ding heeft me 2 jaar geleden een hoop geld gekost![]()
Nu wil ik dus een DVD-speler kopen die wel goed DVD+R kan afspelen... Dit was ik tegen gekomen:
Philips DVP 720SA
http://www.kieskeurig.nl/...Philips%20DVP%20720SA.htm
Pioneer DV-575A
http://www.kieskeurig.nl/...1/Pioneer%20DV%20575A.htm
Welke kan ik het beste kopen?
Als iemand nog suggesties heeft voor een andere speler, laat maar horen! Er moet wel een digitale decoder opzitten zodat ik 'm op m'n Dolby Prologic reciever kan aansluiten en hij moet mp3-DVD kunnen afspelen. Divx is niet nodig...
Ik denk dat je niet snel een verkeerde kan kopen tegenwoordig (lees : eentje die geen dvd+R kan afspelen).
Suc6
Ja ik weet dat de meeste dvdspelers tegenwoordig allesvreters zijn, dus dat is het probleem niet. Maar ik zou graag de voor-en-nadelen willen weten van deze 2 spelers.
Maar toch bedankt voor je snelle reactie
Maar toch bedankt voor je snelle reactie
Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)
sorry?Visgek24 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:37:
[...]
De meeste goedkope spelers kennen prima DVD+R afspelen, zo ook mijn Cyberhome 402 , die het na 2 jaar nog steeds perfect doet, toendertijd gekocht voor 50 euri, een hoop mensen die ik ken hebben Cyberhome's, perfecte apparaten. beeld en geluid is hetzelfde als spelers die vaak een stuk duurder zijn.
Ik denk dat je niet snel een verkeerde kan kopen tegenwoordig (lees : eentje die geen dvd+R kan afspelen).
Suc6
beeld en geluid is hetzelfde? ja hoor, Dream on baby...
Dat is dus echt onzin. Ik zeg niet dat je een miskoop heb gedaan, maar ga nou niet glashard zeggen dat de beeld- en geluidskwaliteit hetzelfde zijn als die van duurdere spelers.
er is absoluut verschil in bijv AD converters om maar een voorbeeld te noemen. Ook is er een verschil in geluidsproductie. goedkope spelers hebben vaak een goedkoper draaiwerk die wel eens herrie willen maken.
Klopt, als je hem analoog aansluit. ALs je een DVD speler digitaal aansluit is er geen verschil in geluidskwaliteit bij DVD films. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat een mp3 van de ene hardeschijf beter klinkt dan vanaf een anderer is absoluut verschil in bijv AD converters om maar een voorbeeld te noemen
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik sluit de dvdspeler gewoon met een scartkabel aan, maar als ik mijn JVC vergelijk met een 25 euro LIFE speler is het een wereld van verschil...
Voor zover ik weet hebben de pioneer 575 en de philips dvp 720 ongeveer dezelfde beeldkwaliteit. Maar hoe zit het met de geluidskwaliteit en hoeveel geluid produceert de speler tijdens het kijken van een film?
Voor zover ik weet hebben de pioneer 575 en de philips dvp 720 ongeveer dezelfde beeldkwaliteit. Maar hoe zit het met de geluidskwaliteit en hoeveel geluid produceert de speler tijdens het kijken van een film?
Uhh.. zolang ik geen verschil zie gaat dat voor mij op , zoals ik het neergezet heb. wat is daar op tegen? Een kennis van mij heeft een dure NAD dvd speler staan op een bijna identieke TV als die van mij (Panasonic TX28HA1F om precies te zijn) , maar ik zie/hoor geen verschil . behalve dan dat die van mij DTS kan afspelen en die van hem nietHann1BaL schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:30:
[...]
sorry?
beeld en geluid is hetzelfde? ja hoor, Dream on baby...
Dat is dus echt onzin. Ik zeg niet dat je een miskoop heb gedaan, maar ga nou niet glashard zeggen dat de beeld- en geluidskwaliteit hetzelfde zijn als die van duurdere spelers.
er is absoluut verschil in bijv AD converters om maar een voorbeeld te noemen. Ook is er een verschil in geluidsproductie. goedkope spelers hebben vaak een goedkoper draaiwerk die wel eens herrie willen maken.
Verwijderd
Vooral met stereo weergave is er verschil tussen spelers, waardoor dat komt weet ik ook niet. Misschien door het loopwerk? Anyway, daar gaat het hier niet om.
Ikzelf ben erg tevreden over Pioneer spelers. Mijn vader heeft een DV360 en als een dvd het daar niet in doet, doet ie het meestal bij geen enkele andere dvd speler. Andersom heb ik een Aristona ADV430 (Philips zusterbedrijf) en die heeft wel eens moeite met dvd's waar de Pioneer geen moeite mee heeft.
Het is dus persoonlijk, maar ik heb goeie ervaringen met Pioneer's en ze komen ook altijd goed uit de test.
Ikzelf ben erg tevreden over Pioneer spelers. Mijn vader heeft een DV360 en als een dvd het daar niet in doet, doet ie het meestal bij geen enkele andere dvd speler. Andersom heb ik een Aristona ADV430 (Philips zusterbedrijf) en die heeft wel eens moeite met dvd's waar de Pioneer geen moeite mee heeft.
Het is dus persoonlijk, maar ik heb goeie ervaringen met Pioneer's en ze komen ook altijd goed uit de test.
Ik zit zelf ook met dit probleem (Cyberhome 505).
Ik denk dat ik binnenkort de Sony DVP-LS785V ga kopen.
Deze heeft ook een 5.1 Analoge uitgang en kan DIVX En SACD aan.
Ik denk dat ik binnenkort de Sony DVP-LS785V ga kopen.
Deze heeft ook een 5.1 Analoge uitgang en kan DIVX En SACD aan.
Verwijderd
mag het er wel over gaan ?? (pretty pleaseVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:42:
Vooral met stereo weergave is er verschil tussen spelers, waardoor dat komt weet ik ook niet. Misschien door het loopwerk? Anyway, daar gaat het hier niet om.
Ikzelf ben erg tevreden over Pioneer spelers. ...
Ook ik ben een goeie DVD speler aan het zoeken. Ik dacht aan de Pioneer 470 (heb geen super-audio CDs, en verder blijkt hij hetzelfde te zijn als de 470). Beeld is voorlopig niet zo belangrijk, ik wil gewoon dat hij ietwat deftig CD/MP3(dvd's) afspeelt. Is dat wat doenbaar met een Pioneer?
Met welke (betaalbare) DVD spelers heb je nog een deftig geluid?
(en zijn die zo'n beetje stil? geen loopwerk dat continue loopt te ratelen ofzo?)
Verwijderd
Wil je een dvd speler die een beetje goed met muziek om kan gaan is het meestal zo dat je zo'n 2 keer zoveel geld kwijt bent dan een normale cd speler. Ik denk dat op dit moment de meeste dvd-spelers niet zoveel van elkaar verschillen in de 100-200 euro liga. Wellicht als je ze via component op erg grote tv's aansluit dat je de beel kwaliteitverschillen ziet, maar ik zie weinig verschil tussen mijn oude ECC (bij de kruidvat gekocht) dvd speler en mijn huidige yamaha speler.
Wel is het belangrijk om een stil loopwerk te hebben, dat de speler veel slikt en dat hij makkelijk regio vrij is te maken. Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de winkel gaan en ze daar bekijken, persoonlijke keuze toch en vooral of het een beetje matched met je andere spullen.
Wel is het belangrijk om een stil loopwerk te hebben, dat de speler veel slikt en dat hij makkelijk regio vrij is te maken. Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de winkel gaan en ze daar bekijken, persoonlijke keuze toch en vooral of het een beetje matched met je andere spullen.
Ik heb zelf ook geen SACD, maar ik wil wel graag een digitale decoder zodat ik toch Dolby Digital op mijn Dolby Prologic reciever heb. Ik denk ook dat SACD steeds vaker voor gaat komen, dus ben ik er iig op voorbereid. Het beeld van de Pioneer DV 575 schijnt zeer goed te zijn, maar over het geluid lees ik slechte verhalen. Maar dat geldt ook voor de Philips.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 08:29:
[...]
mag het er wel over gaan ?? (pretty please)
Ook ik ben een goeie DVD speler aan het zoeken. Ik dacht aan de Pioneer 470 (heb geen super-audio CDs, en verder blijkt hij hetzelfde te zijn als de 470). Beeld is voorlopig niet zo belangrijk, ik wil gewoon dat hij ietwat deftig CD/MP3(dvd's) afspeelt. Is dat wat doenbaar met een Pioneer?
Met welke (betaalbare) DVD spelers heb je nog een deftig geluid?
(en zijn die zo'n beetje stil? geen loopwerk dat continue loopt te ratelen ofzo?)
Ik zag net nog even dat de Pioneer 42cm is ipv de gebruikelijke 43,5
Het gaat er vooral om waarvoor je de dvd speler wil gebruiken.
Ga je op een 72cm tv zonder extra speakers kijken, zou ik gewoon de goedkoopste nemen.
Maar heb je een setje 804's staan, en een beamertje, dan zie en hoor je heel duidelijk verschil.
Je moet gewoon een persentage van je complete systeem aan een dvd speler besteden.
Ga je op een 72cm tv zonder extra speakers kijken, zou ik gewoon de goedkoopste nemen.
Maar heb je een setje 804's staan, en een beamertje, dan zie en hoor je heel duidelijk verschil.
Je moet gewoon een persentage van je complete systeem aan een dvd speler besteden.
Flying High!
Pagina: 1