Ikzelf ben bezig aan een projectje voor school. Hierbij heb ik ook een aanbevelingspagina waar mensen een pagina kunnen sturen naar mensen aan wie men denkt dat men hier iets aan heeft. Voor de code staat hieronder vermeld:
Zoals je kan zien moet men volgende dingen invullen:
• Naam & voornaam wie aanbeveling stuurt
• Email aan adres naar wie gestuurd moet worden
• Enige commentaar
Nu is mijn vraag. Kan ik een scriptje schrijven waar ik het volgende bekom:
Tevens moet ook automatisch via het scriptje het veld e-mail in "aan" gezet worden. Dit om alles wat vlotter te doen verlopen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <form action="bevestiging.htm"> <fieldset> <legend class="formtexthead">Aanbeveling</legend> <table cellpadding="5px"> <thead> <tr> <td class="formtext">Voornaam:</td><td class="formtext" colspan="2"><input type="text" name="voornaam" size="20" maxlength="30" /><br /></td> </tr> <tr> <td class="formtext">Naam:</td><td class="formtext" colspan="2"><input type="text" name="naam" size="20" maxlength="30" /><br /></td> </tr> </thead> <tfoot> <tr> <td class="formtext" colspan="4">U wenst deze site aan te bevelen omdat ... </td> </tr> <tr> <td class="formtextarea" colspan="4"><textarea name="commentaar" rows="4" cols="50"></textarea><br /><br /> <input type="submit" value="Versturen" name="verzend" /> <input type="reset" value="Wissen" name="wis" /></td> </tr> </tfoot> <tbody> <tr> <td class="formtext">E-mail van een vriend(in):</td> <td class="formtext" colspan="2"><input type="text" name="naam" size="20" maxlength="30" /><br /></td> </tr> </tbody> </table> </fieldset> </form> |
Zoals je kan zien moet men volgende dingen invullen:
• Naam & voornaam wie aanbeveling stuurt
• Email aan adres naar wie gestuurd moet worden
• Enige commentaar
Nu is mijn vraag. Kan ik een scriptje schrijven waar ik het volgende bekom:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Geachte, Deze pagina werd u gestuurd door "Veld naam" "veld voornaam". Dit als aanbeveling om een eventuele interesse of bijdrage van onze website van de scheidsrechersvereniging Wetthra. "Veld commentaar" Alvast bedankt voor uw bezoek. Scheidsrechtersvereniging - Wetthra |
Tevens moet ook automatisch via het scriptje het veld e-mail in "aan" gezet worden. Dit om alles wat vlotter te doen verlopen.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov