Toon posts:

[Ghost 8.0] Windows op systemen met versch. hardware ghosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment aan het proberen om met Symantec ghost 8.0 van een computer een image te maken en die image op een andere computer te laden.
Normaal is dit geen probleem, maar de hardware configuraties zijn bij beide pc's verschillend.

Situatie:
Van de 1e computer is een image gemaakt. Die image wordt bij de 2e computer geladen.
Als de 2e computer dan na het ghosten opnieuw wordt gestart blijft hij tijdens het opstarten op een gegeven moment op een zwart scherm staan. Met computer 2 kan ik dus niks meer.
Het besturingssysteem van beide pc's is Windows XP.

Ik ben zelf op 2 mogelijke oplossingen gekomen, maar die zijn niet van toepassing voor mij.
Dat zijn: - sysprep
- Na het ghosten de computer opnieuw opstarten met de Xp cd en dan de instalatie
repareren

Ik ben dus op zoek naar een oplossing om een image te maken die op pc's kunnen draaien met andere hardware configuraties.
Weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank,
Mike

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 13:39

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

De eerste malen booten in veilige modus (F8) ... helpt dat?!

Verder herken ik dit probleem. Ik heb het zowaar enige malen op hetzelfde systeem gehad toen ik er een andere harde schijf in hing met een andere partitionering en ander aantal partities. Het leek wel of hij problemen had met de aanduiding van de schijven/partities, welke C, D, E, F moest zijn .. en wellicht waar hij zijn swap/pagefile moest aanmaken. :?

't Is echter ook wel eens goed gegaan .... :P

edit: en een image bevat dus al de drivers en optimalisaties voor je hardware, dus ook processor en moederbord, bijvoorbeeld een Pentium 4 systeem. Om dat op een AMD systeem kwijt te kunnen lijkt mij een fantasie die je meteen overboord kunt gooien ...

[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-03-2005 13:57 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

behalve sysprep zal je minimaal nog moeten zorgen dat de default ide controllers gebruikt worden.
daarmee kan je meestal wel booten en kan je de overige hardware aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren,

Ik bedoel eigenlijk dat ik een image maak, en dat ik die image dan op andere computers wil laden, en dat zonder sysprep en de xp cd te gebruiken om de instalatie te repareren.

Alvast bedankt,
Mike

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:47:
Ik ben op dit moment aan het proberen om met Symantec ghost 8.0 van een computer een image te maken en die image op een andere computer te laden.
Normaal is dit geen probleem, maar de hardware configuraties zijn bij beide pc's verschillend.
Ik denk dat je inderdaad een soort van slipstream installatie moet maken. Ghost kun je in dit geval echt niet gebruiken. Dat is meer bedoeld voor identieke machines. Volgens mij liep er hier ergens al een draadje over zo'n zelf gemaakt Windows Installatie CD-Rom/.. (ben de naam effe kwijt)

Wat misschien makkelijk is, is dat je op beide machines ervoor zorgt dat Windows èn apps op C: geïnstalleerd zijn en dat je D: alleen voor data gebruikt. In dat geval kun je een ghost-image maken van de C:-partitie en deze bijvoorbeeld op D: opslaan. Doe dat voor beide machines en in geval van een storing heb je ze beide zo weer 'up-and-running'.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart© op 09-03-2005 15:01 ]

Verwijderd

Move PNS > WOS + titelfix

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 14:45:
Bedankt voor het reageren,

Ik bedoel eigenlijk dat ik een image maak, en dat ik die image dan op andere computers wil laden, en dat zonder sysprep en de xp cd te gebruiken om de instalatie te repareren.

Alvast bedankt,
Mike
moet je inderdaad met sysprep doen en de drivers dir volproppen met alle hardware drivers die je nodig hebt. Dus de mini install moet gedraait worden nadat je de ghost terug gezet hebt :)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-04 12:42

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Al eens aangehaald hierboven, de OEM cd. Hier is de link:

Klik!