[debian] Snelheid paralelle poort instellen

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een laserprinter aan de gang, maar hij print vreselijk traag. Een van de dingen die ik wil proberen is kijken of ik de snelheid van de parallelle poort wat hoger in kan stellen. Ik heb wat gegoogled en geexperimenteerd met stty, maar ik kom er niet uit.

Is er een commando in linux waarmee ik de poort snelheid uit kan lezen en liefst ook in kan stellen?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Als ik me niet vergis kun je alleen de snelheid van een seriele poort instellen. Wat je wel zou kunnen doen, is instellen welke mode (uni-directioneel/ECP/EPP) de poort moet gebruiken

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Die heb ik in het bios op zowel ecp als epp geprobeerd, spp schijnt helemaal bagger te zijn. Ik doe nu met een pdf op 300 dpi ongeveer 2 pagina's/minuut en ik kan geen lagere resolutie kiezen ivm beperkingen van de enige driver die tot zover uberhaupt werkt |:(
Of heeft iemand betere ervaringen met spp?

Nou ja, in ieder geval is 3cent/pagina lekker goedkoop :)

Update: Ik heb met epp, ecp, spp geexperimenteerd en het maakt weinig tot niets uit.
Zijn er nog meer tips mbt performance?

De printer is op de server (p233MMX@266MHz + 64MB) als "raw" printer ingesteld en de client (Dual PIII 1GHz/512MB) gebruikt een lpb8 driver. Het verzenden van de job naar de server is retesnel, dus daar ligt het niet aan :)

Update2: Ik heb deze url bekeken en uitgevoerd
http://eambrouwer.kabel.utwente.nl/

Ook met DMA aan komt er geen snelheidsverbetering, maar wel dma write timeouts 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door VROEM! op 09-03-2005 18:26 ]

ieeeepppppp :P