Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ontwikkelende voor PocketPC kom ik het browser-compitabiliteit probleem sterk tegen, dus ik wil zoveel mogelijk browsers proberen om erachter te komen wat in welke browser wel werkt en wat niet. Het grootste struikelblok is dit stukje html: "<input type="file">", dan heb je nog een stukje javascript-ondersteuning, wat ook niet helemaal werkt.

Een lijstje van de volgende browsers heb ik geprobeerd:

Browser, Inputtype=file, JS
---------------------------------------
ppcIE, Nee, Ja
Thunderhawk, Ja, Nee
Netfront, Ja, Nee

Naar mijn weten zijn dit ook de enigste browsers die op dit moment beschikbaar zijn. Na wat research kwam ik er achter dat Opera ook vrij actief is in het ontwikkelen van een browser die voor PDA geschikt is, en ook Mozilla ermee bezig is en ook een eindje op weg is. (Hoever?)

Mijn vraag: zijn er andere browsers bekend? Welke is aan te raden, en welke is af te raden, en hoe zit het met ondersteuning? CSS is voor mij op dit moment nog zo'n probleem niet, maar kan natuurlijk wel in de beoordeling mee worden genomen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

Persoonlijk zou ik op dit moment meer rekening houden met PIE dan met andere browsers.
Niemand die ik ken, * Nakebod included gebruikt op een pocketpc een andere browser dan PIE.
In de "normale" pc wereld zijn alternatieve browsers nog niet eens goed doorgedrongen, op de pocketpc verwacht ik dit voorlopig ook nog niet.
Okee, IK zal als Mozilla/Opera een pocketpc versie uitbrengt, deze uiteraard installeren en testen, maar ik verwacht niet dat dat echt snel mainstream zal worden.

Dus als dat inputtype zo belangrijk is, maar niet werkt in PIE, mis je denk ik 99% van de gebruikers, die dus alleen PIE hebben.

Blijft echter wel een interesant topic: Welke browsers doen nu wat :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Die gedachte ga ik dan ook volledig in mee. Het is absurd om iets te ontwikkelen wat niet functioneel is voor x% van de gebruikers (en met IE is die x altijd een getal wat naar de 100 neigt)

Het kan echter wel als je een heel specifiek iets schrijven gaat, wat je levert incl PDA met voorgeïnstalleerde browser. Op die manier hou je je als ontwikkelaar wel heel erg elitair, en dat is jammer, maar wel de enigste mogelijkheid om een product te kunnen verkopen.

Aan de andere kant is het wel heel erg jammer, dat een standaard stukje code niet wordt ondersteund door de 'standaard' in ppc browsing, terwijl dit wel heel goed mogelijk is (kijk naar hoe IE input type=file niet ondersteund, en de andere twee browsers wel).

Misschien is dit om 'veiligheids-redenen', of de verwachting dat een ppc-gebruiker toch niks aan bestanden via zn browser over te dragen heeft, maar ppc's worden nu al wel geleverd met een ingebouwde camera.

Zijn ppc's zulke potentie-loze gevallen dat de software-ontwikkeling zo gestaag gaat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 15:07 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

Nakebod

Nope.

PocketPC's zijn niet potentie-loos in mijn ogen.
Het feit is op het moment echter wel zo, dat de meeste gebruikers het ding gebruiken, waar ze ooit voor bedacht zijn, digitaal agenda, adresboek enz.
Nu met de nieuwere generatie (Met wifi/bt/vga scherm en camera) worden eerder de normale consumenten aangetrokken.
Hoe Microsoft hierop reageerd, en dan met name de ontwikkeling van PIE in dit geval, weet volgens mij niemand.
Ze zijn wel bezig met Windows Mobile 2005, codename Magneto maar daarover zijn vooralsnog erg weinig details beschikbaar. Dus hoe het met PIE zit, wie zal het zeggen :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen